Address & Contact

Our Address

مرکزی،اراک،شتیان

Telephone

اجرای رمپ و ریگلاژ و کندن استخر و محوطه سازی فرهی در آشتیان مرکزی

❇️هدف از خاکبرداری ساختمان، برداشت مصالح و مواد خاکی، شن، ماسه، قلوه سنگ و غیره به منظور ایجاد سطحی یکنواخت، شیب بندی و آماده سازی محل پی ساختمان، راه های ارتباطی و تامین خاک می باشد. اجرای عملیات با توجه به خطوط و ترازهای موجود و ارائه شده در نقشه های اجرایی و بر اساس دستورالعمل های دستگاه نظارت می باشد.

❇️نکته مهم عدم قرارگیری سطوح خاکبرداری شده در برابر عوامل جوی و باران بیش از ۷۲ ساعت است. در صورتی که بنا به هر دلیلی عملیات اجرایی پس از خاکبرداری صورت نگیرد، باید دوباره نسبت به کنترل لایه های قبل، اصلاح و تسطیح و هم چنین رگلاژ سطح کار اقدام شود.

❇️رگلاژ سطح بدون پوشش مرحله ای است که به طور هم زمان با عملیات خاکبرداری اجرا می شود. اگر مدت زمان اجرای سایر مراحل به درازا بکشد، پیمانکار موظف است با نظارت دستگاه مربوطه نسبت به آماده سازی مجدد بستر خاک اقدام نماید.

❇️آنچه که در طول عملیات خاکبرداری باید مورد توجه قرار گیرد، عدم خاکبرداری اضافی و در نتیجه از بین بردن مصالح کف و جداره ها می باشد. اهمیت این امر در قسمت هایی که بتن ریزی در آن ها صورت می پذیرد، دو چندان است.

❇️نوع خاک محل اجرای پروژه می تواند در چگونگی به کارگیری و استقرار ماشین آلات و روش های مناسب برای انجام پروژه تاثیرگذار باشد. یکی از عملیاتی که قبل از اجرای آن باید نسبت به خاکبرداری اقدام شود، ساخت کانال برای نصب لوله می باشد. انجام عملیات خاکبرداری به این منظور باید مطابق با نقشه و ارقام مشخص صورت پذیرد.

🔴فوندانسیون

🔹اولین بخش ساختمان که بارهای مرده و زنده به آن وارد شده و سپس آن‌ها را به زمین منتقل می‌کند، فونداسیون نام دارد. با این تعریف می‌توان به اهمیت نقش این عضو سازه‌ای در ساختمان پی‌برد چرا که اگر ساختمانی دارای فونداسیون نباشد یا فونداسیون آن به‌صورت اصولی و علمی طراحی و اجرا نشده باشد، هر قدر هم که ظاهر خوبی داشته باشد و مصالح خوب در آن استفاده شده باشد، ساکنان آن در امان نیستند!

🔹در گذشته اغلب ساختمان‌ها، فونداسیونی به معنای امروزی نداشتند. اکثر ساختمان‌ها یک طبقه بودند و دیوارهای باربر وظیفه انتقال بار از سقف به زمین را بر عهده داشتند. دیوارهای باربر مستقیما روی زمین با شفته آهک اجرا می‌شدند.

🔹با پیشرفت علم مهندسیِ خاک و پی و مهندسی سازه، فونداسیون‌ها به شکل امروزی که ترکیبی از میلگرد و بتن (بتن مسلح) هستند درآمدند. البته مطمئنا افزایش ارتفاع ساختمان‌ها در عصر حاضر که برگرفته از نیاز انسان به استفاده از ارتفاع و زیربنای بیشتر بوده، در تغییر شکل و تغییر مصالح مورد استفاده در فونداسیون‌ها بدون تاثیر نبوده است.

🔴انواع فوندانسیون

💠فونداسیون نواری:

🔸در این نوع فونداسیون که در اغلب ساختمان‌ها نیز اجرا می‌شود، ستون‌ها توسط نوارهایی با عرض و عمق مشخص شده طبق نقشه‌های مصوب، به یکدیگر متصل می‌شوند. این نوارها باعث می‌شوند، بارهای وارده از طرف ساختمان به طور یکنواخت به زمین منتقل شوند.

💠فونداسیون رادیه:

🔸در صورتیکه بار وارده به زمین زیاد باشد یا با توجه به تیپ خاک زیر پی، برای جلوگیری از زیاد شدن عمق فنداسیون، تمام سطح اشغال ساختمان را به عنوان فونداسیون، آرماتوربندی و بتن ریزی می‌کنند. 

💠فنداسیون‌های تکی:

🔸این نوع فنداسیون‌ها عموما در سوله‌ها اجرا می‌شود. محل استقرار ستون‌ها به ابعادی که طراح مشخص می کند ( مثلا 1*1 متر ) آرماتوربندی شده و این فونداسیون‌های تکی توسط شناژهای بتنی با عرض‌های کمتر از فنداسیونها و نیز عمق کمتر یا مساوی عمق فونداسیون‌ها، به همدیگر متصل می‌شوند.

به مدیریت:فرهی

 

 

 

خاکبرداری , فوندانسیون , پر کردن فوندانسیون , اجرای خاکبرداری در آشتیان , اجرای خاکبرداری و پر کردن فنداسیون فرهی در آشتیان مرکزی , اجرای رمپ و ریگلاژ در آشتیان , محوطه سازی در آشتیان مرکزی , فونداسیون نواری , فونداسیون رادیه , فنداسیون‌های تکی , اجرای رمپ و ریگلاژ و کندن استخر و محوطه سازی فرهی در آشتیان مرکزی ,