اجرای سقف شیروانی پوشش سقف و فلاشینگ سرمایش 

اجرای سقف شیروانی پوشش سقف و فلاشینگ سرمایش

? ساخت سوله ، خرپا و شیروانی کوبی سرمایش در تبریز?

? اجرای صفر تا صد سقف های ویلا

اجرای سقف شیروانی پوشش سقف و فلاشینگ سرمایش در تبریز

????????????????

واتساپ: ۰۹۱۴۳۱۴۴۹۳۶

۰۹۳۸۴۹۷۷۶۰۴

? فلاشینگ، این پوشش خمکاری شده چیست؟

فلاشینگ از ورق های فلزی ساخته شده که بر روی سقف شیروانی، پشت بام، قرنیز، پنجره روی دیوار برای پیشگیری از ریزش آب و گرد و غبار بر روی دیوارهای ساختمان و نمای داخلی آن به اجرا در می آید. البته برای اجرای فلاشینگ می توان از ورق های چوبی هم استفاده نمود. نمونه های فلزی این سازه به ورق روغنی، سیاه، گالوانیزه و گالوانیزه رنگی تقسیم‌بندی می‌شود که این سازه ساختمانی با توجه به نیازتان در ضخامت های مختلف قابل اجرا است.

اجرای سقف شیروانی پوشش سقف و فلاشینگ سرمایش در تبریز

? مراحل اجرای فلاشینگ سقف

این سازه برای سقف طی مراحل گفته شده در زیر اجرا می‌شود:

✔️ در اولین مرحله باید محل نصب را توسط سنگ و مصالح ساختمانی کاملا صاف و محکم کنید. این مرحله برای اجرایی این سازه با کیفیت بسیار ضروری است. همچنین فراموش نکنید، محل های بادخیز باید دارای شیب ملایم باشد.

✔️ در مرحله دوم نوبت به قرارگیری فلاشینگ می‌رسد. این سازه باید در محل مناسبی قرار گیرد تا به خوبی از سقف ساختمان در برابر تغییرات آب و هوایی مانند بارش باد و باران محافظت کند و هیچ درزی باقی نماند.

✔️ در مرحله آخر هم نوبت به محکم‌کاریو اتصالات قطعات فلاشینگ می رسد. برای چسباندن قطعات فلزی از وسایل جوشکاری یا چسب آکواریوم و بتونه استفاده می‌کنند.

? نکات مهم برای اجرای فلاشینگ در سقف:

✔️ فلاشینگ سقف معمولا از ورق گالوانیزه ساخته می شود تا از نمای ساندویچ پانل دیواری در برابر به خوبی محافظت می کند. مهمترین نکته برای اجرای سازه، زیرسازی مناسب است. سقفی که قرار است فلاشینگ بر روی آن اجرا شود باید توسط ملات و سیمان مستحکم شده و کاملا صاف شود.

✔️ ایجاد شیب روی سقف ساختمان یکی دیگر از نکات مهم برای اجرای این سازه است تا هنگام برخورد آب باران و برف و شرایط آب و هوای مختلف جریان آب سریعا به پایین ریزش پیدا کند.
برای اتصالات فلزی هم باید از راهکارهای مختلفی مانند چسب، آب بندی بتونه و رنگ استفاده شود.

اجرای سقف شیروانی پوشش سقف و فلاشینگ سرمایش در تبریز

? فواید اجرای فلاشینگ؛ از آب بندی تا پنهان کردن خرپای شیروانی

اجرای فلاشینگ مزایای مختلفی دارد. همان‌طور که می‌دانید این سازه به اشکال و متریال های مختلف قابل اجراست که به خوبی می توانید از آن در قسمت های مختلف ساختمان استفاده کنید. مهم ترین مزیت فلاشینگ آب بندی مناسب سقف شیروانی است که در کنار زیبایی سقف مانع از ورود رطوبت به داخل ساختمان می شود. همچنین از سقف شیروانی در برابر تغییرات هوایی به خوبی محافظت می کند. از طرفی هم پنهان کردن خرپا شیروانی یکی دیگر از مزایای آن است.

? کاربردهای متنوع فلاشینگ

فلاشینگ بر اساس کاربردهایی که به همراه دارد، در انواع مختلف طراحی و ساخته می شود. در موارد زیر به مهم ترین کاربرد فلاشینگ می پردازیم:

✔️ فلاشینگ روی دیوار: فلاشینگ روی دیوار به منظور جلوگیری از ورود برف و باران به نمای دیوار اجرا می شود. معمولاً فلاشینگ روی دیوار از ورق روغنی و رنگی در ضخامت های مختلف طراحی و ساخته می شود.

✔️ فلاشینگ سقف نورگیر: یکی از قسمت های پرکاربرد اجرای فلاشینگ نورگیر سقف است که معمولا برای این قسمت از جنس پلی کربنات با فایبرگلاس استفاده می شود. اما برای محوطه های سرباز مانند پارکینگ و آلاچیق از نوع دیگر فلاشینگ استفاده می‌کند که در نمونه ورق های رنگی مشاهده کرده اید.

✔️ پارتیشن بندی محیط های تجاری و اداری: محیط های تجاری، اداری، محوطه های ورزشی و ساختمان ها را می توان با فلاشینگ ساخته شده از ساندویچ پانل به راحتی تقسیم بندی نمود. چرا که فضای کمتری را اشغال می کند و در کنار آن به زیبایی فضا بسیار کمک می کند. فلاشینگ را می توان در زاویه های مختلف اجرا نمود و اجرای آن خیلی سریع تر از دیوار به اتمام می رسید.

اجرای سقف شیروانی پوشش سقف و فلاشینگ سرمایش در تبریز

? انواع فلاشینگ، از نظر طراحی ظاهری
✔️ فلاشینگ هلالی، یک پوشش دهنده قوی برای شیروانی ها:

 فلاشینگ به شکل هلال طراحی و ساخته می شود که در کناره آب بندی به زیبایی بیشتر نما نیز بسیار کمک می کند. این مدل فلاشینگ معمولاً از ورق گالوانیزه در ابعاد و ضخامت های مختلف ساخته می شود.

✔️ فلاشینگ پله دار؛ شکل پله مانند:

همانطور که از اسمش مشخص است، به صورت پله پله طراحی و ساخته می‌شود که این نمونه بیشتر برای نمای ساختمانی به کار می رود و در ابعاد و ضخامت های مختلف قابل اجرا می باشد.

✔️ فلاشینگ آینه ای، قابل اجرا در سقف شیروانی:

این مدل زیبایی خاص و جذابی به نمای ساختمان می بخشد و با توجه به متریالی که برای اجرای آن به کار برده شده، بهترین گزینه برای سقف شیروانی شناخته شده است.

مدیریت : آقای یعقوب سرمایش (حکمتی )

 

 

 

 

ساخت فلاشینگ , ساخت فلاشینگ بام , اجرای فلاشینگ پنجره , سقف شیروانی , پوشش سقف ,