اجرای نمای رومی و نمای سیمانی و مدرن مهدوی

?طراحی و اجرای نمای کلاسیک و نمای مدرن در تمامی نقاط ایران 
?سیمانکاری نما ابزار شسته قلمدانی اب صاف و…

?سفارش کار در سراسر کشور پذیرفته میشود?

?نما رومی‌چیست؟

⚡️نمای رومی‌را می‌توان الهام گرفته از سبک معماری خاص کلاسیک روم و یونان دانست اما در گذر زمان و ورود آن به ایران المان‌هایی از ایران باستان نیز به آن وارده شده است. نمای رومی‌ساختمان که بسیاری از آن به عنوان نمای کلاسیک نیز یاد می‌کنند با توجه به المان‌های شاخصی که در طراحی و اجرای آن به کار برده می‌شود در جلب توجه کردن بسیار بارز عمل می‌کند.

نمای سیمانی
?نمای سیمانی ساختمان: نمای سیمان سفید 

⚡️این نما همان‌طور که از نامش پیدا است با استفاده از سیمان سفید اجرا می‌شود. این نما خصوصیات ظاهری و فیزیکی سیمان سفید را یدک می‌کشد و به نمای سازه ظاهری کاملاً سفید می‌دهد. نمای ساخته شده با سیمان سفید به ساختمان ظاهری لوکس و زیبا می‌بخشد. این نما از ترکیب سیمان سفید و آب اجرا می‌شود.

?نمای سیمانی ساختمان: نمای سیمان شسته 

⚡️این نما از ترکیب سنگدانه‌های رنگی، پودر سنگ، سیمان سفید یا سیاه و رنگ‌های معدنی و به صورت اندود اجرا می‌شود. استحکام بالا و زیبایی ظاهری این نما باعث شده است بسیار پرکاربرد باشد. در ساخت این نما اغلب از قالب‌های مستطیلی، مربعی و لوزی استفاده می‌شود و به غیر از نما در راه پله و دیوار باغ نیز به کار گرفته می‌شود. همچنین رنگ‌بندی این نما نیز امکان‌پذیر است.

?خصوصیات نما‌ی مدرن 
?سادگی و عملکردی بودن 

⚡️قبل از هرچیز در اجرای نمای سیمانی باید سطحی متناسب با طرح مورد نظر ایجاد نمود؛ که این کار را معمولا با شاسی کشی های فلزی همراه با رابیتس انجام می دهند.اگر بخواهیم از این روش استفاده کنیم، پس از انجام جوش کاری و بستن رابیتس، روی توری های رابیتس را با ملات خمیری که از پودر سنگ و سیمان ساخته ایم، می پوشانیم تا برای چسبیدن ملات ماسه سیمان سطحی مناسب ایجاد گردد.

⚡️پس از انجام این کار جهت ایجاد سطحی صاف کروم بندی های طولی و ارتفاعی را باید با دقت انجام دهیم همچنین دقت و سعی در ساختن ملات با کیفیت از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ زیرا در صورت استفاده از سیمان های بی کیفیت یا مقدار کمی سیمان و یا حتی به کار بردن ماسه با دانه بندی نامناسب احتمال اینکه ملات از دیوار جدا شود، خواهد بود.با ملات ماسه سیمان فاصله بین کروم ها پر می شود تا زیر سازی اولیه با اندود سیمانی اجرا شود.

 

?مصالح مورد استفاده در نمای مدرن 

?سیمان:سیمان از چه موادی تشکیل شده؛ سیمان پودری است که از سنگ آهک و خاک رس تولید می شود و از مخلوط آن با مصالح سنگی دیگر خصوصا ماسه، شن و سنگ برای ساخت انواع ملات و بتن استفاده می گردد. مواد اولیه سیمان و قسمت عمده سیمان مصرفی از نوع سیمان پرتلند می باشد، که به آن سیمان پرتلند معمولی یا OPC13 نیز وجود ندارند که اکثرا در کارهای اجرایی در لایه های زیر سطحی استفاده می شود و همین طور سیمان با آلومینای بالا HAC15. 

?نمای کلاسیک با ابزار و آب صاف

?همان طور که می دانیم با گذر زمان و در جهان امروزی به طراحی نما بسیار بیش از گذشته بها داده می شود و هزینه های هنگفتی نیز صرف امور مرتبط با طراحی نما می گردد که با توجه به موارد یاد شده و اهمیت بالای نما در ساختمان ها می توان گفت این صرف هزینه و زمانی که برای انجام این امور گذاشته می شود، توجیه پیدا می نماید.

?نمایی که از گذشته تا کنون در ایران طرفداران بسیاری داشته و دارد، نمای کلاسیک است چرا که به معماری سنتی نزدیک تر است و لوکس تر بودن آن نسبت به نماهای مدرن باعث گردیده تا علاقمندان و طرفداران خاص خودش را نیز داشته باشد.

?در طراحی نمای کلاسیک ، سیمان عنصر اصلی طراحی نماست. رکن اصلی نمای کلاسیک ، جزئیات ساده و منظم آن است. از این رو نسبت به معماری اسلیمی و سنتی ایران از پیچیدگی کمتری برخوردار است. اما پیچیدگی و جزئیات زیاد نماهای کلاسیک امروزی در ایران به دلیل عدم به روز شدن و تکامل یافتن این سبک از طراحی معماری است.

ویژگی های و شاخصه های معماری و نمای کلاسیک:

?هماهنگی و تناسب ویژگی اصلی سبک معماری کلاسیک است

?متقارن بودن ساختمان در فواصل ستون ها و تعداد پنجره ها

?وجود ستون‌های بلند در ورودی ساختمان

?از خصوصیات اصلی معماری سبک کلاسیک ستون های سنگی تزیین شده است. بسیاری این سبک را از ستون ها و تزئیناتش می شناسند.

?داشتن سقف بلند است که بر جلال و شکوه فضای می‌افزاید.

?سقف های بلند امکان پنجره های طولی و بلند را ایجاد میکند. پنجره هایی که از کف تا سقف نصب ادامه دارند و به بخش های کوچکتر تقسیم بندی شده اند .

?پنجره ها هم می توانند به صورت صاف و هم به صورت قوس دار باشند. در هر صورت پنجره بلند نشان دهنده جلال و شکوه بنای کلاسیک است.

?خطوط و فضاهای منحنی شکل در ساختمان های کلاسیک، حس آرامش، راحتی واصیل بودن به انسان می دهند.

?استفاده از سر ستون ها،سُراهی ها، مجسمه های سیمانی وکتیبه ها

به مدیریت:سجاد مهدوی

 

 

 

 

 

نما رومی در تهران , نمای مدرن در تهران , نمای سیمانی در تهران , سیمان شسته , نمای ساختمانی مهدوی , نمای ساختمان , هزینه اجرای نما رومی در تهران , هزینه اجرای نمای مدرن در تهران , سیمان و ابزار , آب صاف , نمای کلاسیک با ابزار و آب صاف ,