Address & Contact

Our Address

بهبهان

Telephone

نما کاری مدرن و کلاسیک قاسمی

✳️تفاوت نمای مدرن و کلاسیک 

✨تفاوت نمای مدرن و کلاسیک علاوه‌بر ظاهر از لحاظ کیفیتی نیز متفاوت است. این روزها برای اجرای نمای مدرن محصولات منحصر بفرد و چند منظوره‌ای همچون پروفیل چوب پلاستیک تولید شده است.

✨این متریال کاربری‌های متنوع داشته ضمنا مختص فضای باز طراحی و تولید شده است. از دیگر مزیای آن می‌توان به استفاده همزمان در کنار دیگر محصولات اشاره نمود. بنابراین اگر بخواهید از محصولات نوینی همچون چوب پلاست در اجرای نما استفاده کنید، قطعا تفاوت‌های آشکاری در نمای مدرن و کلاسیک مشاهده خواهید کرد.

✳️سازگاری با محیط زیست تفاوت اصلی نمای مدرن و کلاسیک 

🔺نما مدرن همچنین به شدت بر تعامل بین انسان و محیط در یک فضای معین متمرکز است. معماری پایدار این روزها یکی از رویکردهای طراحان و معماران با کاربرد متریال‌هایی همچون پروفیل چوب پلاست است. یکی دیگر از جنبه‌های معماری مدرن ورودی‌های بزرگ هوا و نور است. سبک‌های مدرن معماری دارای پنجره‌های بزرگ، امکان نمایش پانوراما و نور طبیعی محیط هستند.

🔺اگرچه با توجه به محرمانه بودن، ترکیب این سبک‌های مدرن می‌تواند کمی‌پیچیده باشد. اما با طراحی‌های مدرن که امروزه رواج دارد، صاحبان خانه می‌توانند یک نمای سه بعدی قبل از اجرا داشته باشند. این امر به آنها امکان می‌دهد تا بتوانند تغییرات دلخواه بر روی نما را اعمال کنند.

🔺یک تصور غلط رایج در بین مردم این است که معماری مدرن سرد است. منظور آنها از این امر این است که تمام خطوط مستقیم، اشکال ساده و عناصر هندسی در طراحی‌های معماری مدرن به آنها نمای بالینی و احساس می‌دهد. تعداد زیادی از طراحی‌های مدرن شامل اجزایی مانند: چوب و سنگ است که به عنوان متریال‌های گرم و جذاب قلمداد می‌شوند.

✳️دلایل رواج نمای کلاسیک  
💫ریشه‌های فرهنگی 

🔸🔹با توجه به تغییرات سبک زندگی مردم و بررسی روند تمایل مردم و پیمانکاران به داشتن نمای کلاسیک یا رومی، می‌توان به رواج تجمل‌گرایی زندگی امروزی پی برد. درواقع هرچه تزئینات و جزئیات در طراحی داخلی و خارجی ساختمان بیشتر باشد نشانگر تمایل مردم به تجمل‌گرایی است. جامعه شناسان بر این باورند که نمای کلاسیک یا رومی پاسخی به نیاز سندروم کاخ‌نشینی مردم است که این در تضاد با معماری اسلامی و معماری ایرانی است.

💫احساس مرفه بودن 

🔸🔹گرایش مردم و پیمانکاران به نمای کلاسیک یا رومی از وقتی آغاز شد که ساختمان‌های کلاسیک یا رومی با بیشترین قیمت در شهرهای مختلف مخصوصاً تهران به فروش رسید و این باعث شد که افراد ثروتمند به ساخت نماهای کلاسیک یا رومی پرداختند، این روند محدود به مناطق شمال شهر تهران نشد و مردم قشر متوسط نیز درگیر این رقابت بی‌اساس شدند.

💫 در دسترس بودن مصالح 

🔸🔹از عوامل دیگر گسترش نمای کلاسیک یا رومی باید به در دسترس بودن مصالح آن اشاره کرد. درواقع کشف معادن سنگ بخصوص سنگ تراورتن باعث شد مصالح موردنیاز این نما به‌راحتی خریداری شود و به مصرف برسد. از طرفی افزایش کشف معادن سنگ باعث کاهش قیمت سنگ در بازار شد و این تمایل مردم را به نمای کلاسیک یا رومی افزایش داد.

💫شاخص سازی ساختمان 

🔸🔹همان‌طور که میدانیم اولین عامل تأثیرگذار بر مخاطب ساختمان، نمای خارجی آن است پس برای جذب مخاطب می‌توان از طریق شاخص سازی نمای ساختمان اقدام کرد. نمای کلاسیک یا رومی پاسخ مناسبی برای متفاوت کردن ساختمان نسبت به دیگر بناهاست. تناسبات و نظم موجود در طراحی نمای کلاسیک یا رومی دلیل زیبا شدن این نوع نما است.

✳️طراحی نمای مدرن  

💥طراحی های متفاوت و مدرن برای نمای خارجی ساختمان ها در هزاره سوم امری عادی و تا حدودی ضروری برای طراح ها و معمارهای انواع ساختمان ها در سراسر دنیاست. در ایران نیز همواره طراحی های متفاوت و زیبای نمای خارجی ساختمان نقش بسیار پر رنگی در ساخت و ساز ساختمان های مسکونی و تجاری دارد.

💥به این نکته نیز توجه نمایید که طراحی نمای بیرونی ایده آل و مناسب برای یک ساختمان نه تنها ارزش اقتصادی ساختمان را افزایش می دهد بلکه باعث افزایش انرژی های مثبت در ساختمان و محیط پیرامون ان نیز می گردد ضمن آنکه تاثیرات بسیار مثبتی بر روی ساکنین ساختمان خواهد گذاشت.

💥این نوع نما دارای ویژگی های معماری مدرن بوده و اصول طراحی آنها از قوانین معماری مدرن تبعیت می کند. تفاوت اساسی چنین نماهایی با نماهای کلاسیک حذف تزئینات و ساده تر شدن عناصر نماست. مصالح بکار رفته در طراحی نمای مدرن نیز بر خلاف نمای کلاسیک معمولاً بیش از یک مصالح است.

💥با وجود تأکید معماری مدرن بر ساده شدن طرح ،اما آنچه گاهی در نماهای طراحی شده در ایران مشاهده می شود تعدد مصالح بکار رفته در اینگونه نماها، شکستگی بیش از حد فرم ها، استفاده از فرم های نامتعارف و بهم ریختگی نماست که با هدف جذابتر کردن نما انجام می شود ولی اغلب نتیجه ای نامطلوب دارد. شهرداری اکنون ضوابطی تدوین کرده که از تعدد مصالح، استفاده از فرم های نامتعارف و بهم ریختگی بیش از حد نما جلوگیری میکند.

به مدیریت:قاسمی

 

اجرا سنگ کاری نما کاری مدرن کلاسیک قاسمی در بهبهان , نما کاری مدرن در بهبهان , نما کاری کلاسیک در بهبهان , اجرا سنگ کاری در بهبهان ,  سنگ کاری قاسمی در بهبهان , هزینه سنگ کاری در بهبهان , بهترین مجموعه سنگ کاری در بهبهان ,