تریلی کشاورزی تانکر چرخدار و ثابت لوله جمع کن ادوات کشاورزی سرمستی در سنندج کردستان

🚜 تولید و فروش ادوات کشاورزی چیزل ، هویج کن ، ماله کن سرمستی در کردستان و سراسر کشور🚜

🚜 ادوات کشاورزی سرمستی سازنده انواع سپر نیسانی مزدا ، وانت ، تویوتا

🚜 با پیشرفت تجهیزات و ادوات کشاورزی پیشرفته و اتوماتیک کار برای کشاورزان، باغبانان و صاحب گلخانه ها آسان تر و بهتر شده است. این تجهیزات کشاورزی کارهای مختلفی اعم از شخم زنی، سم پاشی، آبیاری و حتی برداشت محصول را در برمی گیرند.

🚜 استفاده از ادوات کشاورزی باعث افزایش کمیت، کیفیت و کاهش هزینه ی تولید محصول می شود.

ادوات کشاورزی سرمستی

🚜 انواع ادوات کشاورزی

🔹 تیلر

تیلر نوعی تراکتور باغی است در ابعادهای کوچک تر که تقریبا تمام قابلیت های تراکتور را در مقیاس کوچک تر دارد و در عملیات کاشت، داشت و برداشت استفاده می گردد. در زمین های کوچک و بین درختان تیلر دارای کارایی بسیار بالایی می باشد. دسته تیلر مانند موتور سیکلت و به راحتی توسط فرد قابل جابجایی و حرکت است و در برخی مدل ها فرد بر روی صندلی که به تیلر کوبل شده می نشیند و آن را هدایت می کند.

ادوات کشاورزی مختلفی مانند چاله کن، تریلی و دروگر را می توان به آن وصل کرد.

🔹 کولیتواتور

کولیتواتور ها تیلرهای دو چرخی می باشد که برای خاک ورزی زمین های شالیزار و مرطوب به کار می روند. به علت رطوبت بالای این زمین ها تردد تراکتورهای چهارچرخ باعث فشرده شدن خاک شده و رشد گیاه و هوادهی خاک را با مشکل مواجه می کند بنابراین برای عملیات خاک ورزی شالیزار با کولتیواتورها چرخ های حرکت آن باز شده و به جای آن تیغه های دوار نصب می گردد و حرکت تیغه ها باعث برش خاک می گردد این عمل باعث سستی خاک شده و ریشه های باقی مانده از کشت قبلی را قطع می کند.

تیلرها در دو نوع دیزلی ( گازوئیلی) و بنزینی موجود می باشد. که نوع دیزلی برای فعالیت های سنگین و وسیع و نوع بنزینی برای کار های سبک و زمین های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.

ادوات کشاورزی سرمستی

🔹 شخم زن

یکی دیگر از ماشین آلات ضروری برای هر مزرعه دستگاه شخم زن است. دستگاه های شخم زن علاوه بر شخم زدن، کارهایی مانند اضافه کردن مواد مغذی به خاک و آماده سازی آن برای کشاورزی را نیز انجام می دهند. انواع مختلفی از دستگاه های شخم زنی در دنیا ( چیزل پکر) وجود دارد که باید بر اساس نوع محصول و نوع خاک آن را انتخاب کنید.

🔹 چیزل پکر

چیزل پکر، یکی از ادوات کشاورزی برای خاک ورزی اولیه محسوب می شود که وظیفه انجام شخم در زمین های آبی و دیم را بر عهده دارد. این دستگاه در مقایسه با گاو آهن های برگرداندار با عمق کار یکسان، دارای مقاومت کششی کمتری ( در حدود نصف مقاومت کششی مورد نیاز در هر متر عرض کار) می باشد. از چیزل پکر غالبا برای شکستن لایه سخت خاک که بر اثر تردد تراکتور و شخم همه ساله گاو آهن برگرداندار به وجود می آید استفاده می شود.

ویژگی های چیزل پکرها : این چیزل ها از پایه های فولادی ریخته گری شده با استحکام و دقت بالا استفاده شده است که قابلیت کارکرد زمین هایی با خاک بسیار قشرده و یا سنگلاخی را به آن می دهد. این دستگاه دارای سیستم یاتاقان بندی خود تنظیم و گریسخوردار بلبرینگ های غلطک نیز از ویژگی های این دستگاه به شمار می آید.

ادوات کشاورزی سرمستی

مدیریت : هیوا سرمستی
۰۹۱۸۷۹۰۰۶۳۲سرمستی
۰۸۷۳۵۱۲۶۷۶۷دفتر

 

تریلی کشاورزی , تانکر چرخدار , ثابت لوله جمع کن , ادوات کشاورزی , چیزل , هویج کن , ماله کن ,