Address & Contact

Our Address

شیراز ، ابتدای بلوار امیرکبیر ، از سمت فرودگاه قدیم نبش کوچه چهار ، نمایندگی پخش رادیاتور ایران

نمایندگی پخش رادیاتور ایران

نمایندگی پخش رادیاتور ایران

? تولید و فروش رادیاتور خودرو?

? دستگاه های ژنراتور برقی ، ماشین آلات سنگین و انواع خودرو

? پخش انواع مخازن رادیاتورها و انواع رادیاتورهای روغن

? رادیاتور خودرو چه وظیفه‌ای دارد؟

مخزن آب خودرو که اصطلاحاً رادیاتور نام دارد به کمک خنک کردن موتور ماشین و سایر قطعات آن، اجازه بالا رفتن دما در خودرو را نمی‌دهند و جلوی این اتفاق را می‌گیرد. در حقیقت رایاتور ماشین مایعی را به واسطه واتر پمپ در اطراف خودرو به حرکت درمی‌آورد و با انتقال سریع حرارت از آب به هوا، دمای خودرو کاهش پیدا می‌کند و گرمای ناشی از احتراق موتور مهار می‌شود. بعد از این عملیات مایع دوباره به رادیاتور برمی‌گردد و حرارت دریافتی به هوا منتقل می‌شود. یک گردش آب که پیوسته در حال جریان است.

اما اینطور نیست که بگوییم برای عملکرد صحیح‌تر خودرو بهتر است دمای خودرو تا حد زیادی پایین باشد. کمبود حرارت هم برای موتور ماشین آسیب زاست و سرد بودن موتور باعث می‌شود اجزای آن به درستی کار نکنند و راندمان افت کند. به همین دلیل محدوده خاصی برای دمای آن در نظر گرفته شده و این محدودی حدوداً بین 8 الی 82 درجه سانتی گراد برآورد شده است. حالا کار رادیاتور این است که دمای موتور را در این بین نگه دارد و از این محدوده بالاتر و پایین‌تر نرود.

? جنس رادیاتور از چیست؟

بد نیست بدانید رادیاتور‌های فعلی از جنس آلومنیوم هستند تا به بهترین شکل حرارت را پس بزنند و ساختاری مشبک گونه دارند. آب گرم از طریق کانال‌هایی که بر روی آن‌ها تعبیه شده با محیط اطراف در تماس است و به واسطه پروانه‌ای که هوای درون کانال‌های رادیاتور را مکش می‌کند، خنک می‌شود.

نمایندگی پخش رادیاتور ایران

? نگاهی به مایع درون رادیاتور خودرو

نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که آب درون رادیاتور نباید دارای املاح و ناخالصی باشد. این مواد به مرور با ته‌نشین شدن و یا خوردگی باعث اختلال در عملکرد رادیات خودرو خواهند شد. از آنجاییکه آب رادیاتور گرم می‌شود، این ناخالصی در کف رادیاتور ته نشین شده و به اصطلاح گل می‌گیرد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود برای پر کردن رادیاتور ماشین از آب مقطر استفاده کنید و علاوه بر این از افزودن ضدیخ غافل نشوید. اما ممکن است بپرسید ضدیخ در رادیاتور چه نقشی دارد؟ در پاسخ شما باید گفت این ماده کمک می‌کند که در زمستان آب رادیاتور یخ نزند و همچنین در تابستان آب، جوش نیاید. اشتباه نکنید! نباید دو ماده به آب مقطر اضافه کرد. خواص ضدیخ و ضدجوش هر دو در همان ماده ایست که از آن به نام ضد یخ یاد می‌کنیم.

اگر نخواهید خود را درگیر این ترکیبات کنید بهتر است از مایعی آماده به نام آب رادیاتور استفاده کنید که ماده‌ای سبز رنگ است و خواص ضد یخ، ضدجوش، ضد زنگ و خوردگی دارد و نیازی نیست با آب مخلوط شود.

? رادیاتور خودرو را هر چند وقت یکبار باید چک کرد ؟

ما به شما توصیه می‌کنیم برای عملکرد هرچه بهتر رادیاتور خودرو، آب درون آن را به طور پیوسته تعویض کنید. به خصوص زمانیکه تغییر رنگ یا گل آلود شدن آن را می‌بینید. مشخص است چنین آبی نمی‌تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و بهتر است در این اوضاع رادیاتور را شستشو بدهید.

برای شستشو دادن رادیاتور شیر تخلیه آب را باز کنید و اجازه دهید مایع درون رادیاتور تخلیه گردد. برای تخلیه کامل این مایع بهتر است اجازه دهید کمی‌ موتور خودرو کار کند تا آب از تمامی‌ شلنگ‌ها جمع آوری شود. حالا وقت آن است که آب مقطر و ترکیباتی که بنا بر دفترچه راهنمای خودرو خود درست کرده‌اید را در رادیاتور بریزید. توصیه ما به شما این است به هیچ عنوان از آب لوله کشی استفاده نکنید و در صورت لزوم ابتدا آن را بجوشانید.

? چه زمانی باید رادیاتور خودرو را تعویض کنیم؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت زمانی که…
رادیاتور ماشین شما سوراخ شده باشد،
رسوب زیادی داخل آن نشسته باشد،
بدنه آن آسیب دیده باشد.
پره‌های آن خوابیده یا شکسته شده باشد،

باید برای تعویض رادیاتور خودرو اقدام کنید. از آنجاییکه اختلال در عملکرد این بخش بسیار خطرآفرین است بهتر است قبل از هر اتفاقی با کمک بررسی و سرویس دوره ای خودرو این علائم را تشخیص دهیم و جلوی عواقب آن را بگیریم.

مدیریت : روح الله قمری

 

 

 رادیاتور خودرو , اجزای رادیاتور ماشین , ورودی و خروجی رادیاتور خودرو , قیمت رادیاتور ماشین سنگین , رادیاتور ایران  , نمایندگی پخش رادیاتور ایران,