Address & Contact

Our Address

زابل و چابهار

Telephone

نصب و تعمیر اگزوز انواع ماشین های سبک و سنگین اگزوز سازی رستم

اگزوز سازی رستم

💥 یکی از قطعات خودرو و سایر وسایل نقلیه اگزوز است که به طور کلی وظیفه آن انتقال دود حاصل از واکنش های شیمیایی داخل سیلندر به خارج از خودرو می باشد. این جمله به طور کلی تعریفی از اگزوز خودرو و سایر وسایل نقلیه است که البته امروزه ویژگی های این قطعه گسترش یافته و وظایف مهم دیگری را هم بر عهده دارد. در واقع رنگ دود خروجی از اگزوز هم می تواند مشخص کننده اشکالات موتور و احتراق داخل موتور باشد. مثلا دود سیاه اگزوز یک سری از ایرادات موتور خودرو را مشخص می کند.

💥 با اگزوز و اثرات ناشی از خرابی آن آشنا شویم💥

💥 پوسیدگی اولین دشمن اگزوز ها

منبع که به عنوان یکی از اصلی ترین قست های اگزوزها سناخته میشود دارای انواع لوله های سوراخ دار است که با ترتیب بسیار دقیقی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. این قسمت به منظور انعکاس امواج صدای تولید شده از موتور به روشی که صدای آن را تعدیل کند طراحی شده است. به این صورت که با بازتاب امواج و تداخل با هم سبب خنثی شدن همدیگر می‌شوند. برای توضیح بیشتر که این کار چگونه صورت می‌گیرد باید گفت: هنگامی که یک موج وارد منبع اگزوز می‌شود بخشی از آن وارد محفظه و بخشی بازتاب می‌یابد، موجی که وارد محفظه می‌شود به دیوار منبع برخورد نموده و به طرف خارج سوراخ بازتاب می‌شود. شنیده شدن صدای بلند شبیه به برخورد دو قطعه فلزی اکثرا به دلیل برخورد لوله اگزوز به چیزی می‌باشد؛ ممکن است که یک بست شکسته باشد، قلاب و یا قطعه‌ای پوسیده باشد و سبب برخورد لوله اگزوز به قطعات دیگر زیر ماشین و بدنه می‌شود. به خصوص زمانی که در جاده‌های ناهموار رانندگی کنید و یا در حرکت اولیه و هنگام شتاب گیری اولیه هستید.

سوراخ شدن منبع اگزوز با علائمی مانند یک صدای مهیب و غرش مانند همراه است. یک منبع آسیب دیده می‌تواند باعث ایجاد حرکات بیش از حد سایر اجزا شود و فشار روی آن قسمت‌ها را افزایش دهد و اگر به حال خود رها شود می‌تواند به چیزی بیشتر از یک صدای ناخوشایند تبدیل شود.

برای اطمینان از این که منبع اگزوز پوسیده است علاوه بر صدای گوش خراش نشانه‌های دیگری نیز وجود دارد برای مثال با بررسی آن و منبع و دیدن نشانه‌های زنگ زدگی و پوسیدگی در آن می‌توان مطمئن شد منبع خراب شده است البته میزان قدرت خودرو و افزایش مصرف سوخت نیز از دیگر نشانه‌هایی است که می‌تواند به دلیل پوسیدگی منبع اگزوز باشد.

💥 اثرات اصلی خرابی اگزوز ها

بیشتر خرابی های اگزوز شامل : پوسیدگی ، ترک ،سوراخ شدن و یا شکستی قسمت های مختلف این بخش از خودرو است. این قطعه با توجه به اینکه مسیر بسیار طولانی را از موتور تا انتهای خودرو را طی میکنند بیشتر در معرض آسیب دیدگی هستند.اگزوز معمولا در زیر خودرو نصب شده و بسیار نزدیک به سطح زمین می باشد. به همین دلیل، عبور خودرو از مکان های ناهموار یا تردد در مسیرهای پر آب، باعث می شود تا این قطعه صدمه ببیند. همچنین آب و هوای مرطوب نیز می تواند نقش زیادی در فرسودگی این قطعه داشته باشد. به همین دلیل در مناطقی که آب و هوا مرطوب و شرجی است، این قطعه خیلی زودتر از همیشه خراب خواهد شد. فرسودگی اگزوز موجب می شود تا این قطعه با کمترین ضربه ها نیز دچار شکستگی یا پارگی شود که منجر به عدم عملکرد صحیح خودرو خواهد شد.

مدیریت : میثم بامدی

شعبه ۱ زابل طباطبایی ۲۰ شماره ۰۹۱۵۳۴۲۳۴۸۱

شعبه ۲ زابل سه راهی قاسم اباد شماره ۰۹۳۸۹۳۸۰۰۴۴

شعبه ۳ زابل میدان امام حسین جنب ساندویچی گنجعلی شماره ۰۹۳۶۳۴۲۱۸۰۱

شعبه ۴ چابهار روبه روی تولید حفر شماره ۰۹۱۵۳۴۲۷۳۲۷

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگزوز , انواع اگزوز , اگزوز خودرو , اگزوز اسپرت , تولید اگزوز خودرو در زابل , تولید و فروش اگزوز اسپرت خودرو در چابهار , کاربرد اگزوز در خودرو , پخش اگزوز خودرو در زابل , تفاوت اگزوز اسپرت و معمولی ,