بازرگانی شیرآلات لوله و اتصالات غریب

بازرگانی شیرآلات لوله و اتصالات غریب

✳️انواع شیرآلات 

🔺شیرآلات به طورکلی به دو دسته شیرآلات واشردار و بدون واشر طبقه بندی می شوند.شیرآلات توپی، شیرآلات دیسکی و کارتریجی به عنوان شیرآلات بدون واشر شناخته می شوند و شیرآلات فشاری به عنوان شیرآلات واشردار محسوب می شوند.

بازرگانی شیرآلات لوله و اتصالات غریب در بوکان

💎شیرآلات توپی 

🔺شیرآلات ساختمانی توپی که شیرآلات تک اهرمی نیز نامیده می شوند اغلب در آشپزخانه ها کاربرد دارند.ساختار شیرهای توپی به صورتی است که اهرم شیر به دور کلاهک توپی در بخش بالای بدنه شیر می چرخد.اهرم شیر در این گونه شیرآلات در واقع توپ فلزی و یا پلاستیکی داخل بدنه شیر را کنترل می کند.

🔺عملکرد شیر توپی به این نحو است که تنظیم دما و فشار را تنها با یک دست امکان پذیر می سازد.یکی از معایب شیرآلات ساختمانی توپی این است که در مقایسه با دیگر شیرآلات بدون واشر و به دلیل تعداد قطعات به کار رفته در شیر مشکل چکه کردن بیشتری ایجاد می شود.

بازرگانی شیرآلات لوله و اتصالات غریب در بوکان

بازرگانی شیرآلات لوله و اتصالات غریب در بوکان

💎شیرآلات دیسکی 

🔺نسل جدید شیرآلات ساختمانی لوکس و مدرن، شیرآلات بهداشتی سرامیکی هستند.شیرآلات بهداشتی سرامیکی نیز به عنوان شیرآلات تک اهرمی شناخته می شوند که اهرم آن ها روی بدنه استوانه ای شکل عریض قرار گرفته است.

🔺در شیرآلات دیسکی آب سرد و گرم داخل یک مخزن با یکدیگر مخلوط می شوند که به آن مخزن کارتریج تعادل فشار گفته می شود.دو دیسک سرامیکی در انتهای این مخزن قرار گرفته اند که با حرکت کردن به سمت بالا و پایین فشار آب را کنترل می کنند.

🔺برای تنظیم دمای آب نیز چرخش اهرم به سمت راست و چپ طراحی شده است.شیرآلات دیسکی دارای کیفیت بالا هستند و نسبت به دیگر شیرآلات ساختمانی دارای عملکرد بهتر می باشند و در نتیجه به تعمیرات کمتر نیاز خواهند داشت.

بازرگانی شیرآلات لوله و اتصالات غریب در بوکان

بازرگانی شیرآلات لوله و اتصالات غریب در بوکان

💎شیرآلات کارتریجی 

🔺یکی از انواع شیرآلات ساختمانی دو اهرمی شیرآلات کارتریجی هستند که دارای ظاهری شبیه به شیرآلات فشاری دو اهرمی دارند.تنها تفاوت این شیرآلات ساختمانی این است که شیرآلالت کارتریجی از نوع بدون واشر هستند اما شیرآلات فشاری دارای واشر هستند.هرچند این دو نوع شیرآلات دارای شاهری مشابه هستند اما به راحتی می توان تفاوت در عملکرد آن ها را متوجه شد.

🔺شیرآلات فشاری هنگام چرخاندن اهرم به اعمال فشار روی یک واشر نیاز دارند.خروج آب از شیرآلات ساختمانی فشاری به راحتی شیرآلات کارتریجی نمی باشد. در شیرآلات کارتریجی کوچکترین چرخش اهرم قطع و وصل شدن جریان آب را امکان پذیر می سازد.

بازرگانی شیرآلات لوله و اتصالات غریب در بوکان

💎شیرآلات فشاری 

🔺یکی از قدیمی ترین شیرآلات ساختمانی شیرهای فشاری هستند که بیشتر در ساختمان های قدیمی به چشم می خورند.شیرآلات فشاری از نوع شیرآلات واشردار محسوب می شوند و در مقایسه با دیگر شیرآلات دارای قیمت پایین تری هستند.

🔺هرچند برای قطع و وصل کردن جریان آب به اعمال فشار بیشتری نیاز دارند اما در مقایسه با دیگر انواع شیرآلات دارای عملکرد بهتر و مشکل چکه کردن کمتر هستند.عمل مخلوط کردن آب گرم و سرد در شیرآلات فشاری با استفاده از دو اهرم انجام می گیرد.

بازرگانی شیرآلات لوله و اتصالات غریب در بوکان

✳️انواع اتصالات و کاربرد آنها  

💫زانو: ایجاد تغییر جهت جریان میان دو لوله 

💫کاهنده: کاهش حجم جریان از لوله بزرگ به لوله کوچک

💫سه راه: استفاده به منظور تجمیع کردن دو جریان ورودی در یک جریان خروجی که شکل این اتصال به شکل T است.

💫چهار راه: به منظور متصل کردن چهار لوله در یک محل مورد استفاده قرار می‌گیرد که به شکل صلیب است‌.

💫کوپلینگ(بوشن): اتصال لوله‌ هایی با قطر یکسان به یکدیگر به کمک این اتصال صورت می‌گیرد که دارای دو نوع لغزنده ( حاوی دو لوله که داخل یکدیگر قرار دارند و لوله درونی قادر است به اندازه طول خودش به سمت بیرون حرکت کند) و فشاری(مستقر شدن بین دو لوله و جلوگیری از نشتی) است.

💫مهره و ماسوره: کارایی و عملکرد مهره و ماسوره مانند کوپلینگ است اما مهره و ماسوره برخلاف کوپلینگ پس از نصب قابل تفکیک است.

💫آداپتور: به منظور تبدیل انتهای لوله‌های نر به ماده و ماده به نر مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای دو نوع نر و ماده هستند.

💫اولت: قابل استفاده برای مواقعی که سایز و ابعاد لوله‌ها متناسب با نیاز ما نباشد انواع اولت عبارتند از جوشکاری، جوشکاری سوکت، پیچ دار، زانو، نیپ اولت، جانبی، جارویی و لبه دار.

💫پلاگ(درپوش): بستن انتهای لوله با استفاده از پلاگ یا درپوش صورت می‌گیرد که اصولا پیچ نر دارند.کپ یا(سرپوش): عملکرد و کاربرد آن شبیه درپوش است تنها با این تفاوت که پیچ آن ماده است.

💫شیرآلات: وظیفه شیرآلات متوقف کردن یا تنظیم کردن جریان سیال درون لوله‌هاست انواع مهم شیرآلات عبارتند از پروانه ای، سماوری، توپی، بشقابی یا کروی، یک طرفه، پروانه‌ای و دیافراگمی.

به مدیریت:غریب بخشوده

 

 

 

 

 

 

 

بازرگانی شیرآلات غریب در بوکان , بازرگانی لوله و اتصالات غریب در بوکان , بازرگانی شیرآلات در بوکان , بازرگانی لوله و اتصالات در بوکان , قیمت شیرآلات در بوکان , قیمت لوله و اتصالات در بوکان , خرید شیرآلات در بوکان , خرید لوله و اتصالات در بوکان , فروش لوله و اتصالات در بوکان , فروش شیرآلات در بوکان ,  بازرگانی شیرآلات در بوکان  لوله و اتصالات غریب در بوکان , شیرآلات در بوکان , قیمت لوله و اتصالات در بوکان ,