Address & Contact

Our Address

تهران رباط کریم داودیه خ۲۴متری سپاه پلاک ۷۳نمایندگی باطری کشوری

Telephone

باطری کشوری رباط کریم

نمایندگی باطری سپاهان باطری و صباباطری پرند و رباط کریم

شماره تماس:
 09120847134
02156216728

نمایندگی و فروش باطری های ایرانی کشوری

💥💥باطری کشوری رباط کریم،فروش تمام برندهای سپاهان باطری و صبا باطری،اوربیتال،سوزوکی،اتمیک، پریمیوم،ای اف بی، واریان، سبک و سنگین ب قیمت دولتی،با خدمات پس از فروش
شسشوی رادیات بخاری و رادیات آب با دستگاه تمام اتوماتیک.
شارژ گاز کولر خودرو با دستگاه تمام اتوماتیک

باتری خودرو چیست و چه اهمیتی دارد؟

💥در خودروهای امروزی سیستمی پیچیده از مدارهای الکتریکی دیده می‌‌شود که انرژی مورد نیاز بخش‌ها مختلف آن‌ها را تامین، ذخیره و تقسیم می‌کند. باتری خودرو اولین و اصلی‌ترین بخش این سیستم پیچیده است. باتری ذخیره‌کننده‌ الکتریسیته‌ مورد نیاز خودرو است و سرمنشاء سیستم برقی خودروها. باتری اتومبیل که گونه‌ای از باتری‌های قابل‌شارژ است در انواع مختلف و با ولتاژ‌های متفاوت بسته به نیاز خودروها استفاده می‌شود.

💥باتری از قطعات کم استهلاک و کم دردسر خودرو است که در هر شرایط آب و هوایی‌ای کار می‌کند، اما در هر حال طول عمر مفیدی حدود ۴ سال (در بهترین حالت) دارد. البته طول عمر انواع مختلف باتری متفاوت است و هر یک پس از گذشت زمانی سولفاته خواهند شد اما می‌توان با رفتارهای درست این طول عمر مفید را تا حد زیادی افزایش داد. نکته‌ مهم درباره‌ سلامت خودرو این است که بر سلامت سایر بخش‌های آن تاثیر مستقیم دارد و درصورت خوب کار نکردن به قطعات دیگر نیز آسیب وارد می‌کند.

☑️ وظایف باتری خودرو چیست؟

💥در خودرو هر زمان و هرجا که نیاز به برق باشد پای باتری آن درمیان است. بنابراین به طور کلی باتری موظف به تامین الکتریسیته‌ مورد نیاز خودرو است که آن را از طریق ذخیره‌ تولید دینام فراهم می‌کند. وظایف مهم این قطعه به صورت جزئی به ترتیب زیر است:

– تامین انرژی لازم برای استارت خودرو؛ زمانی که خودرو خاموش است هیچ انرژی ذخیره شده‌ای در موتور برای شروع به کار و ایجاد احتراق لازم برای روشن شدن ندارد. باتری در این زمان وظیفه‌ تامین برق لازم برای استارت خودرو را با ولتاژ مناسب دارد.

– ذخیره‌ انرژی موجود در موتور و دیگر قطعات خودرو برای مواقع لازم مانند همین استارت زدن نیز از وظایف باتری خودرو است. این انرژی ذخیره معمولا شامل مازاد تولید برق دینام یا آلترناتور می‌شود.

– چراغ‌های خودرو مانند هر لامپ دیگری برای روشن شدن نیاز به انرژی الکتریکی دارند. این برق نیز از منبع باتری تامین می‌شود.

– یکی دیگر از قطعات برقی خودرو سیستم پخش و مولتی مدیای خودرو است که این بخش نیز برق لازم را از باتری خودرو می‌گیرد.

– تهویه مطبوع که شامل کولر و بخاری می‌شود نیز برای کار نیاز به برق دارد و وابسته به باتری است.

موارد ذکر شده همه نشان از اهمیت ویژه‌ این قطعه‌ نه چندان بزرگ زیر کاپوت دارد. علاوه بر آنچه گفته شد باتری انرژی لازم برای تمام هشدار دهنده‌ها و تجهیزات برقی خودرو را نیز برعهده دارد. هر ساله بر تعداد این هشدار دهنده‌ها و تجهیزات وابسته به برق در خودروها افزوده می‌شود و در نتیجه خودروهای با کیفیت‌تر نیز وارد بازار می‌شود.

تحویل در محل رایگان

مدیریت: محمد علی کشوری

 

 

 

 

کار باتری ماشین چیست , ساختار باتری خودرو , وظیفه دینام ماشین , انواع باتری خودرو , باتری چیست , رابطه دینام و باتری , وظایف باتری , اطلاعات باتری خودرو ,