کارخانه تولید بتن آماده استاندارد نخل جنوب نفیسی

بتن آماده نخل جنوب نفیسی

✳️تعریف بتن آماده استاندارد 

💎بتن یک مصالح ساختمانی سخت است که از ماسه، شن، سیمان و آب تشکیل شده است. بتن آماده در پروژه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در محل کارگاه تمایلی به تولید بتن وجود ندارد. بتنی که در یک کارخانه تولید می‌شود، باید استاندارد باشد.

💎به این معنا که کلیه مقررات مربوط به تولید بتن از تهیه مواد اولیه گرفته تا طرح اختلاط بتن باید مطابق با مقررات مصوب شده مهندسی در کشور تولید شود.افزایش روزافزون تولید بتن‌های فاقد استاندارد لازم در برابر زلزله و عدم رعایت آیین نامه ۲۸۰۰، باعث شده است تا کیفیت ساخت ساختمان‌های کشور به میزان زیادی افت کند.

💎در بتن آماده استاندارد اهمیت استفاده از شن و ماسه مناسب، سیمان با کیفیت، طرح اختلاط مهندسی شده و موارد دیگر می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش طول عمر ساختمان و بهره وری مناسب از مصالح ساختمانی شود.

✳️به طور کلی، یک بتن استاندارد باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

🔹🔸رده مقاومتی مشخص 

🔹🔸اسلامپ مناسب 

🔹🔸دانه بندی و اندازه سنگدانه‌ها 

🔹🔸استفاده از آب مناسب 

🔹🔸سیمان مرغوب 

🔹🔸طرح اختلاط مهندسی شده 

🔹🔸استفاده صحیح از افزودنی‌های بتن 

بتن آماده نخل جنوب نفیسی

✳️موارد مهم در خرید بتن آماده استاندارد 

🔺معیار سفارش کیفی بتن براساس رده مقاومتی بتن و حجم بتن است. خرید بتن براساس مقاومت فشاری برحسب داده‌های فنی و نقشه‌های تعیین شده پروژه‌های ساختمانی انجام می‌شود. میانگین نتایج مقاومت فشاری نباید از رده مقاومتی نقشه‌ها کمتر باشد. حفظ محدوده مقاومتی بتن طبق آنچه پروژه به آن نیاز دارد، به تولید بتن آماده استاندارد منتهی می‌شود.

🔺تعیین محدوده اسلامپ باید با آنچه پروژه بدان نیاز دارد، تعیین شود. بدین معنا که کارخانه تولید بتن آماده نمی‌تواند به صورت یکطرفه محدوده اسلامپ مشخص کند. ناگفته نماند، اگر اسلامپ بتن تازه کمتر از ۱۰۰ میلی‌متر باشد، برای پمپ کردن بتن نیاز به افزودنی ها به منظور افزایش روانی است.

🔺چگالی بتن تازه نیز باید در محدوده ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب باشد. کارخانه باید در زمان تحویل بتن به مقدار چگالی در محدوده تعیین شده نظارت داشته باشد تا استاندارسازی را رعایت کرده باشد. در برخی از پروژه های خاص شاید نیاز به محدوده خاصی از چگالی بتن باشد که این مهم باید طبق نظارت مهندس و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

✳️ فرآیند تولید بتن آماده به چه صورت است؟

مواد بتن اماده شامل مقادیری مشخصی سیمان ، آب، سنگ آهک و افزودنی های بتن است و مقدار مصرف هر کدام از این مواد بستگی به نیاز مشتری و جایی خواهد داشت که قرار است از بتن آماده استفاده شود. در واقع طرز تهیه بتن آماده را مشتری و نیاز او مشخص میکند.

در کارخانه‌های اتوماتیک این بتن مواردی مانند وزن بتن، نسبت آب به سیمان، دوز مخلوط، رطوبت، و میزان دقت برای تولید بتن با کیفیت مورد نظارت قرار می‌گیرد. تمام مواد تشکیل‌دهنده مورد استفاده برای آماده‌سازی بتن آماده به‌ طور کامل از لحاظ کیفیت و خواص فیزیکی آنها در یک آزمایشگاه به خوبی مجهز در کارخانه برای انطباق با کدهای استاندارد بین‌المللی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. در این آزمایشگاه‌ها میزان رطوبت بتن آماده نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، که به معنی کنترل نسبت آب به بتن آماده است. درنهایت پس از کنترل کیفی مواد اولیه، به قسمت ورودی کارگاه ریخته می‌شوند و پس از گذشت زمان مشخص بتن به میکسر ریخته می‌شود و به محل ساخت‌ و ساز انتقال داده می‌شود.

✳️ انواع بتن آماده

این بتن در انواع مختلفی تولید میشوند که به هر کدام از آنها اشاره مختصر شده است:

1. بتن آماده استاندارد:

بتن آماده استاندارد (Standard Ready-Mix Concrete) ساده‌ترین و درعین‌حال پرکاربردترین نوع این بتن است که از مواد ساده و اصلی بتن ساخته می‌شود. این بتن به دلیل انعطاف‌پذیری در طراحی، کاربرد گسترده‌ ای در بخش‌های مختلف ساختمانی دارد.

2. بتن سیال:

بتن سیال (Fluid-fill Concrete) بیشتر برای درزگیری و تعمیر بخش‌های مختلف لوله‌ها و کابل‌ها استفاده می شود.

3. بتن تقویت‌شده با فیبر :

این نوع بتن حاوی مواد فیبری است که مقاومت ساختاری بتن را افزایش می‌دهند. انواع مختلف الیاف شامل فیبر فولادی، فیبر مصنوعی و الیاف شیشه‌ای همراه با مخلوط بتن استفاده می گردد. از بتن تقویت شده با فیبر برای جلوگیری از نفوذ پذیری بالا استفاده می شود.

4. بتن خود تراکم :

بتن خودتراکم (Self-consolidating Concrete) یک نوع بتن آماده است که حاوی آب بالایی می باشد و به‌ راحتی و بدون نیاز به نیروی مکانیکی بالا شکل‌ دهی می‌شود. جا به جایی این نوع بتن به راحتی صورت می گیرد و در برخی ساختار های خاص استفاده می شود.

5. بتن متراکم :

بتن متراکم یا غلتکی (Roller-compacted Concrete) با تراکم بسیار بالا و تحت‌فشار بالا تولید می‌شود و درصد آب بسیار کمی دارد. بتن RCC عمدتاً در ساخت پل و سازه‌های عظیم استفاده می‌شود و از بتن معمولی سفت‌تر میباشد و به سختی شکل داده میشود.

6. بتن معماری و تزئینی:

به‌ طور کلی بتن معماری و تزئینی (Architectural and Decorative Concrete) را بیشتر در ساخت قطعات ساختاری استفاده می کنند. در سالیان اخیر، شیوه‌های متعددی برای طراحی معماری و تزئین ساختمان استفاده می‌شود که به یک نوع بتن نرم و خاص نیاز دارد. این نوع بتن در اطراف استخرها، پیاده‌روها و راه‌های ورودی استفاده می‌شود. همچنین شیوه‌های حکاکی نیز می‌تواند بر روی سطح بتن معماری و تزئینی استفاده شود.

بتن آماده نخل جنوب نفیسی

به مدیریت:محمدرضا نفیسی
مدیریت : 09014500967
حسابداری : 09033414886
اجرا : 09161520990
کارخانه و سفارشات : 09368762811

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کارخانه تولید بتن آماده استاندارد نخل جنوب نفیسی , کارخانه تولید بتن آماده در بندر ماهشهر , بتن آماده استاندارد نخل جنوب نفیسی , تولید بتن در ماهشهر , قیمت بتن در ماهشهر , کارخانه تولید بتن در ماهشهر , بتن با کیفیت , کارخانه بتن آماده نفیسی , محمدرضا نفیسی ,