خدمات برش لیزر و انواع ورق های آهنی

▪️ استفاده از لیزر را می توان یکی از برترین و بهترین روش های در دسترس برای برش می باشد و روش های دیگر مانند هواگاز را می توان از دیگر روش های تقریبا مشابه برای برش ورق می باشد. باید در نظر داشته باشید که نوع فلزات و همچنین نوع نیاز از مهم ترین روش هایی می باشد که برای برش ورق مورد استفاده می باشد. باید در نظر داشته باشید که روش پلاسما نیز مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید برای برش ورق از این روش ها استفاده داشته باشید.

✅ تفاوت برش لیزر و پلاسما در چیست؟

💥 پس از بررسی اجمالی مفهوم این دو نوع برش، به تفاوت برش لیزر و پلاسما می پردازیم

🔰 انواع برش

🌀 یکی از شاخصه ها و معیار های بررسی تفاوت برش لیزر و پلاسما : در بررسی تفاوت برش لیزر و پلاسما باید گفت که لیزر می ‌تواند قطعات بسیار پیچیده و تو در تو را با سرعت بسیار زیاد و در زمان بسیار کم برش دهد؛ این در صورتی است که اپراتور، هیچ ابزاری از این دستگاه را برای برش های مختلف تغییر نمی دهد؛ در برش پلاسما نیز دستگاه از دقت زیادی برخوردار است اما نه به این میزان و نه به این پیچیدگی.

✳️ میزان دقیق بودن

🌀 میزان ظرافت و دقت را در بررسی تفاوت برش لیزر و پلاسما نباید فراموش کرد؛ در توضیح این قسمت باید گفت از مقایسه برش پلاسما و لیزر به این نتیجه می رسیم که لیزر، برش هایی بسیار دقیق تر و ظریف تر از پلاسما دارد؛ در پلاسما اغلب اوقات لبه های برش داده شده دارای حالت زیگزاگی نامنظم هستند.

✳️ زمان

🌀 در بررسی تفاوت برش لیزر و پلاسما به نکته مهم دیگری که باید اشاره شود، میزان زمان برش دادن انواع فلزات است؛ در برش لیزر سرعت کار نسبت به پلاسما بالاتر است.

✳️ برش سطوح مختلف

🌀 از عوامل مهم دیگری که در بررسی تفاوت برش لیزر و پلاسما باید آن را مد نظر قرار دهیم: به وسیله برش لیزر می‌ توان قطعات چه از جنس فلزی باشند و چه غیر فلزی را برش داد، ولی در برش پلاسما می توان وسایلی را که جنس خاصی دارند برش داد که با لیزر غیر ممکن است همانند : انواع فلز هایی که خاصیت رسانای الکتریکی دارند، فولادهای محکم با ضخامت بالا و…؛

🌀 هم چنین باید گفت دستگاه لیزر هنگام برش سطوح براق یا محکم بسیار سخت عمل می کند و بهتر است برای این سطوح دستگاه لیزر را به زحمت نیندازید، چرا که لیزر برای این سطوح کارایی و توانمندی مناسبی ندارد؛ برای برش این سطوح می توانید از دستگاه پر قدرت و کارآمد پلاسما استفاده کنید.

✳️ میزان ضخامت

🌀 از دیگر شاخصه ها در بررسی تفاوت برش لیزر و پلاسما باید به مهم ترین آن ها اشاره کرد و آن میزان ضخامت سطحی است که می خواهیم برش دهیم؛ برش انواع سطوح با دستگاه لیزر امکان پذیر است، اما تا حد معینی از ضخامت را می ‌تواند برش دهد یعنی عددی نزدیک به ۶ میلی متر و ضخامت های بالاتر از آن را نیز می‌ تواند برش دهد اما با زحمت بسیار زیاد و زمان طولانی؛ اما در برش با دستگاه پلاسما می توان ضخامت های بسیار بالا را با دقت بسیار زیاد برش داد.

✳️ هزینه

🌀 عامل دیگری که در بررسی تفاوت برش لیزر و پلاسما باید آن را مد نظر قرار دهیم، تجزیه و تحلیل میزان هزینه این دو روش است؛ بدیهی است که برش لیزر به دلیل سرعت بالا و ظرافت زیادی که در کار ایجاد می ‌کند هزینه بالایی نسبت به سایر روش ها دارد.

✳️ میزان مصرف انرژی

🌀 میزان انرژی مصرف شده در برش لیزر در مقایسه با برش پلاسما بسیار بالا می باشد؛ این مورد نیز تفاوت برش لیزر و پلاسما بود که می بایست مورد بررسی قرار می گرفت.

مدیریت :رضا نظری

شماره تماس :
09104734790

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برش لیزرپلاسما , هواگازورق های آهن استیل  , هواگازورق های آلومینیوم نظری در زنجان ,