اتوماسیون و برق صنعتی و ابزار دقیق پاشایی

✳️برق صنعتی شامل موارد زیر می باشد:

🔸🔹کلید الکتریکی از نوع سه فاز را به کمک یک کلید صفرو یک گردان روشن و خاموش می کنیم.

🔸🔹خاموش و روشن کردن موتور تک فاز به کمک کلیدگردان.

🔸🔹راه اندازی کردن پمپ آب کشاورزی ویا یک پمپ شناور سه فاز به کمک کلیدی به نام ستاره مثلث .

🔸🔹روشن خاموش کردن کمپرسور به کمک یک کنتاکتور.

🔸🔹کنترل کردن یک موتور به وسیله ی یک رله هوشمند.

🔸🔹مواقعی که می خواهیم موتور یک نوار نقاله را روشن کنیم.

🔸🔹زمانی که برق سه فاز ورودی یک کارگاه را به کمک چند کلید اتوماتیک بین تجهیزات مختلف کارگاه تقسیم میکنیم.

🔸🔹زمانی که توان راکتیو یک کارگاه را به کمک چند عدد خازن کنترل و کاهش می دهیم.

🔸🔹زمانی که مقدار جریان هر یک از فازهای یک کارگاه یا یک ساختمان مسکونی،تجاری را به کمک آمپرمتر دیجیتالی تابلویی برروی درب یک تابلو برق نمایش می دهیم.

🔸🔹مواقعی که میخواهیم روشنایی کارگاه رابه کمک یک کنتاکتور و دو شستی استارت و استاپ،خاموش و روشن کنیم.

🔸🔹وقتی که یک موتور سه فاز مربوط به راه اندازی نوار نقاله را به کمک دستگاهی بانام سافت استارت خیلی نرم و آرام راه اندازی میکنیم تا کمترین لرزشی در هنگام راه اندازی برروی نوار نقاله داشته باشیم.

🔸🔹زمانی که میخواهیم دور یک موتور سه فاز رابه کمک دستگاهی بانام درایو الکتریکی کنترل کنیم.

✳️ابزار دقیق چیست؟

🔰ابزار دقیق یک زیرساخت برای سیستم کنترل و اتوماسیون شامل ابزاری مانند فلومتر، فلوکنترلر، کنترلر فشار، پمپ، دتکتورگازیف ژنراتور، راکتور آزمایشگاهی و غیره می باشد. که با کمک این ابزار امکان اندازه گیری، انتقال، نمایش، ثبت و کنترل پارامترهای مهم فیزیکی همچون دما، فشار، فلو، سطح مایعات و غیره در پروسه های صنعتی به شکلی دقیق فراهم شده است.

🔰ابزار دقيق را می توان به دو صورت دسته بندی كرد، يكی از نظر نوع عملکرد این ابزار؛ برای مثال ابزاری که عمل کنترل دما یا فشار و رطوبت و یا سطح را بر عهده دارند به كنترلر مشهورند و به همین ترتیب ابزار نمایش این مقادیر که به ایندیکیتور یا نمایشگر معروفند و ابزار انتقال اطلاعات مقادیر به صورت سیگنال های استاندارد که ترانسميتر یا منتقل کننده نامیده می شوند.

🔰ابزار دقیق را همچنين می توان از نظر پارامتری كه این ابزار بايستی عملياتی بر روی آن انجام دهد دسته بندی کرد. برای مثال بخش های ابزار دقیق مربوط به دما نظیر کنترلر دما، ترانسمیتر دما و ترمومتر یا نمایشگر دما، ابزار اندازه گیری و کنترل دقیق فشار، فلومتر یا سنجش جریان سیالات و انتقال مقادیر فلو یا کنترل فلو، ابزار سطح سنجی یا اندازه گیری سطح مواد درون مخازن و کنترل دقیق آنها و ابزار سرعت سنجی، ابزار رطوبت سنجی و غیره.

✳️اتوماسیون صنعتی برق چگونه کار می کند؟

🔶اتوماسیون صنعتی برق که توسط یک دستگاه هوشمند کنترل می شود، می تواند از هر مکان، سیستم های الکتریکی فضای تجاری معین را به صورت بی سیم کنترل ند. این به معنای کنترل کامل فردی بر سیستم های زیر و موارد دیگر است:

🔺روشنایی 
🔺درجه حرارت 
🔺سایه 
🔺لوازم خانگی 
🔺مصرف کلی انرژی 

✳️مزایای اتوماسیون صنعتی برق چیست؟

💫پیشرفت های تکنولوژیکی به ما امکان می دهد جریان کار را به روشی تعیین کنیم که قابل اندازه گیری و بسیار مثمر ثمر باشد. این امر به خصوص در مکان های تجاری در مقیاس بزرگ که در غیر این صورت بهره وری نیرو می تواند یک کار دشوار باشد، بسیار مفید است در اینجا لیستی سریع از برخی دیگر از مزایای اتوماسیون الکتریکی آورده شده است:

💫صرفه جویی در مصرف انرژی: با اتوماسیون کمی تعیین شده، درک اینکه کجا و چه زمانی می توانید مصرف انرژی را کاهش دهید، آسان است.

صورت حساب های کم مصرف: اتوماسیون برق امکان کار با تایمرهای برق آسان را فراهم می کند. چه زمانی و دقیقا برای مدت زمان روشن بودن چراغ ها، گرم نگه داشتن و کار با وسایل خانه را کنترل کنید.

💫Key-Pad / Data / Voice Control: با انواع راه حل های کاملا خودکار و قابل تنظیم، ایمنی و امنیت را افزایش دهید.

💫معیارهای قابل اندازه گیری: حدس و گمان را از بین ببرید. بدانید چه مقدار انرژی در کجا و چه زمانی مصرف می شود.

🌀اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق 

⚡️رشته ابزار دقیق شامل علم و هنر اندازه گیری، کنترل و دستکاری فرآیند است. به طور خاص، ابزار دقیق فناوری ایجاد، ساخت و نگهداری دستگاه ها و سیستم های اندازه گیری و کنترل است که کارخانه های تولیدی و موسسات تحقیقاتی را برای اقتصاد در حال توسعه بسیار حیاتی مجهز می کند. متغیرهای اندازه گیری شده شامل دما، فشار، جریان، سطح مایع، سرعت، چگالی و بسیاری موارد دیگر هستند.

⚡️برنامه ابزار دقیق نیور ریور برای ارائه آموزش مهارت های مورد نیاز و تئوری برای تسلط بر مسئولیت های یک تکنسین ساز، طراحی شده است. علاوه بر این، این برنامه زمینه را برای آموزش در محل کار و سایر چالش های شغلی در زمینه ابزار دقیق فراهم می کند. مطابق خواسته های فعلی برای تکنسین های ابزار دقیق، واقعیت برنامه ابزار دقیق اکنون 70 سال از این فناوری را آموزش می دهد.

به مدیریت:محمد پاشایی

 

 

 

فروش اتوماسیون پاشایی در خوزستان , برق صنعتی پاشایی در خوزستان , فروش ابزار دقیق پاشایی در خوزستان , مرکز اتوماسیون پاشایی در خوزستان , هزینه برق صنعتی ,