Address & Contact

خرید و فروش محصولات کشاورزی و بورس تخمه هندوانه شادمان کلاله گلستان

تخمه هندوانه شادمان

✳️تخمه هندوانه

🔹تخمه هندوانه یکی از پرفروش ترین ارقام تخمه در کشور می باشد که به واسطه ارزش غذایی بالا و طعم بی نظیری که دارد، نظر افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

🔹مواد مغذی موجود در تخمه هندوانه سبب شده تا مصرف آن برای کنترل قند خون، افزایش سلامت پوست و مو، جلوگیری از کم خونی، پاکسازی کبد و غیره توصیه شود.

🔹دقت داشته باشید که تخمه هندوانه ممکن است نسبت به نوع هندوانه، دارای اندازه، رنگ و شکل متفاوتی باشد. بخشی از خرید تخمه هندوانه برای عرضه این دانه مغذی به صورت مستقیم استفاده می شود و بخش دیگر برای انجام فرایند روغن گیری به سالن های مخصوص ارسال می شود.

🔹سالانه مقادیر قابل توجهی از این محصول در مناطق مختلف کشور از جمله کلاله، شوشتر، مازندران، اصفهان، شیراز و غیره تولید می شود و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

 

✳️کشت هندوانه

🔹در شهرستان کلاله کشت هندوانه بذری به صورت انبوه انجام می شود و سود مناسبی را نیز نصیب کشاورزان این منطقه می کند. گیاه هندوانه بیش از خربزه به آفتاب و تابستان طولانی‌تر احتیاج دارد.

🔹هندوانه برای رشد و نمو به فصلی با گرمای طولانی نیاز دارد و نسبت به سرما و یخبندان حساس می‌باشد. بذر هندوانه در دمای ۱۵ الی ۲۰- درجه سانتی گراد جوانه می‌زند و ضمناً در آب و هوای گرم و مرطوب نیز رشد می‌کند، ولی باید توجه داشت که در آب و هوای گرم و مرطوب خطر ابتلا به بیماری‌های قارچی نیز افزایش خواهد یافت.

🔹بهترین خاک برای کشت هندوانه، زمین شنی رسی است، چرا که در این گونه زمین‌ها می‌توان محصول زودرس تولید کرد.

🔹البته خاک باید از نظر مواد آلی نیز غنی باشد. هندوانه حساسیت چندانی به اسیدیته خاک ندارد و pH مناسب خاک برای رشد هندوانه ۵ الی ۶٫۸ می‌باشد.

🔹جهت کشت هندوانه در شهرستان کلاله باید به این نکته توجه شود که هندوانه محصولی است که جهت رشد به آب زیادی نیاز دارد و در صورت کاشت، بهتر است که از سیستم های نوین آبیاری جهت کشت آن استفاده شود.

مدیریت :محمدباقر شادمان

 

تخمه هندوانه شادمان , خرید و فروش محصولات کشاورزی , شادمان کلاله گلستان ,