Address & Contact

Our Address

تهران

Telephone

ساخت انواع تابلو فرمان و اجرای پروژه های اتوماسیون صنعتی ابراهیم نیا

✳️تابلو برق چیست؟

🔺در واقع دستگاه تابلوی برق یک محفظه است که تجهیزات برقی در آن نصب می‌شوند. از این دستگاه برای نصب تجهیزات کنترلی، قطعات و سیم بندی وسایل الکترونیک استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و متناسب با کاربردی که دارند مورد استفاده صنایع و ساختمان‌ها قرار می‌گیرند.تابلو برق به نوعی واسطی بین منبع و مصرف کننده است.

🔺خود دستگاه تابلوهای برق‌ در واقع به سه قسمت تقسیم می‌شوند: قسمت درونی که شامل تجهیزات برقی می‌شود، قسمت بیرونی که بدنه است که می‌تواند از جنس فلز و یا غیرفلز باشد و قسمت ارتباطات که شامل ارتباط سیم‌ها با یکدیگر می‌شود.

🔺نصب تابلو برق در ساختمان‌ها و اماکنی که از دستگاه‌های الکتریکی زیادی استفاده می‌شود، جهت حفظ ایمنی ضرورت دارد. این دستگاه میزان برق ورودی به دستگاه‌های الکتریکی را کنترل می‌کند و بر روی جریان برق نظارت می‌کند.

✳️وظایف تابلو برق چیست؟

⚡️توزیع نیروی برق و تغذیه مصرف کننده ها 

⚡️محافظت از مصرف کننده ها و ایمنی کاربران 

⚡️بهینه سازی و کنترل مصرف کننده ها و تجهیزات 

⚡️جلوگیری از نشتی جریان به دلیل وجود فیوزها و قطع‌کننده‌های مدار تأمین‌کننده انرژی‌ها الکتریکی 

✳️مدار فرمان 

💫هر مدار فرمان وظیفه کنترل و راه اندازی یک سیستم الکتریکی را در مدارات برق صنعتی و قدرت بر عهده دارد و چگونگی کارکرد و هماهنگی میان ماشین آلات را مشخص می کند.

✳️وظایف مدار فرمان را بطور کلی می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

🔸🔹به روش های مختلف می تواند ماشین آلات را روشن و یا خاموش نماید.
🔸🔹بین الکتروموتورها و ماشین آلات هماهنگی، زمان بندی، ترتیب بندی و الویت بندی برقرار می کند.
🔸🔹با محدود کردن حرکت دستگاه ها توسط سنسورها و میکروسوئیچ ها سبب کاهش یا افزایش سرعت تولید می شود.
🔸🔹با هشدار دادن به موقع پرسنل را از وضعیت کارکرد ماشین آلات آگاه می سازد.
🔸🔹کارکرد سیستم را در مقابل خطاهای انسانی و مکانیکی حفظ می کند.
🔸🔹در هزینه ها و کاهش استهلاک که بر اثر کارکرد مداوم ماشین آلات و روشنایی به وجود می آید صرفه جویی خواهد کرد.

✳️اتوماسیون صنعتی چیست؟

💫افزایش بازدهی در صنایع متوسط و سنگین و شاید با کمی‌اغراق “آینده صنعت” در دستان اتوماسیون و بخصوص نوع صنعتی آن می‌باشد، تکنولوژیی که پس از ظهور آن همچنان پر قدرت به سمت جلو می‌رود و گویا پایانی بر نوآوری‌‌‌های آن نیست.

💫اتوماسیون عبارت است از متصل کردن اجزای اطلاعاتی بخش‌‌‌های مختلف یک سازمان در قالب یک بستر نرم افزاری تا انتقال اطلاعات، آمارها و دستورالعمل‌ها به صورت کاملا یکپارچه و آسان، به گونه ای که تبادل، تنظیم و تصحیح اطلاعات درون سازمانی تسریع شود، صورت پذیرد.

به مدیریت:جناب ابراهیم نیا

 

 

ساخت انواع تابلو فرمان ابراهیم نیا در تهران , اجرای پروژه های اتوماسیون صنعتی ابراهیم نیا در تهران , هزینه ساخت تابلو فرمان ابراهیم نیا در تهران , هزینه اجرای پروژه های اتوماسیون صنعتی , اتوماسیون صنعتی در تهران , تابلو فرمان در تهران , مدار فرمان چیست , کاربرد تابلو فرمان ,