Address & Contact

Our Address

کرج،مهرشهر،بلوار ارم،خیابان ششم غربی،بعد از کوچه آزادگان،پلاک74



تعمیرات پکیج در کرج .ایران رادیاتور و بوتان و ایرانی و خارجی و انواع کولر گازی در کرج

? تعمیر و سرویس پکیج ایران رادیاتور و بوتان و انواع پکیج های ایرانی و خارجی
?تعمیرات انواع کولر گازی و پکیج
? تعمیر و فروش انواع کولر گازی شرکتی و خارجی
? روشن نشدن پکیج، گرم نشدن آب خروجی، خاموش شدن پکیج و … از جمله مواردی‌اند که با مشاهده آن‌ها باید اقدام به تعمیر پکیج کرد. از جمله مواردی که در تعمیرات پکیج باید مورد توجه قرار داد، انتخاب یک تعمیرکار حرفه‌ای است که قیمت مناسبی هم برای تعمیر پکیج ارائه می‌دهد.

? اسپلیت دارای دو بخش سرمایش و گرمایش است؛ که به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و راحتی در استفاده، خیلی‌ها آن را به دیگر سیستم‌های تهویه ترجیح می‌دهند. از آنجایی‌که این دستگاه برقی است، لذا عواملی مانند نوسانات برق، استفاده بیش‌ازحد، ضربه خوردن، خرابی قطعات داخلی و … منجر به ایجاد مشکلاتی جدی در عملکرد این دستگاه می‌شود و نیاز به تعمیر اسپلیت و تعمیر کولر گازی را به وجود می‌آورد. از این‌ رو شما باید در صورت مشاهده هرگونه ایرادی در عملکرد دستگاه، سریعاً اقدامات لازم برای تعمیرات اسپلیت را انجام دهید تا با جلوگیری از تداوم موارد ذکرشده، از ایجاد خرابی‌های جبران‌ناپذیر جلوگیری نمایید.

?شما در مقایسه پکیج ایران رادیاتور و یا بوتان کدام را انتخاب می کنید؟!?

?پکیج ایران رادیاتور بهتر است یا بوتان ؟ ، این سوالی است که خیلی از کسانی که به دنبال خرید پکیج می باشند، درگیر آن هستند. همانطور که مستحضرید، برندهای ایران رادیاتور و بوتان، در میان تولید کنندگان داخلی، جزء پرفروش ترین برندها می باشند و رقابت اصلی در فروش پکیج در میان این دو رقیب قدیمی رخ می دهد. برای شناخت بهتر این دو شرکت، بگذارید پیشینه ای از این دو شرکت بزرگ خدمتتان ارائه دهیم.

?شرکت بوتان در سال ۱۳۶۷، اولین آبگرمکن دیواری گازی در ایران را تولید کرد و در سال ۱۳۷۲ اولین پکیج دیواری خود را وارد بازار ایران کرد. پس شرکت بوتان در زمینه تولید پکیج قدمت و سابقه بالایی دارد و این سابقه اعتمادساز است.

?شرکت ایران رادیاتور در ابتدا با تولید رادیاتور کار خود را شروع کرد و کم کم به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل گرمایشی در ایران تبدیل شد و توانست تولیدات خود را افزایش دهد و به تولید پکیج و مشعل و … بپردازد. هم اکنون ایران رادیاتور از بزرگترین تولیدکنندگان پکیج در ایران می باشد و نام پرآوازه ای در صنعت ایران دارد.

?ولی ما بپردازیم بتوانیم مقایسه ای میان پکیج های ایران رادیاتور و بوتان داشته باشیم، ابتدا می بایست خصوصیات و ویژگی ها و نحوه کارکرد پکیج را به خوبی بشناسیم تا با توجه به خصوصیات مورد نظرمان، پکیج دلخواه خود را انتخاب کنیم. پس ابتدا توضیحی در مورد تکنولوژی های به کار رفته در پکیج خدمتتان ارائه می دهیم سپس به مقایسه دو برند مشهور آن می پردازیم پس در ابتدا باید ببینیم بهترین پکیج از نظر خصوصیات مورد نظر ما کدام است.

?بهترین پکیج را از بین محصولات ایران رادیاتور انتخاب کنیم یا بوتان؟!

برای شناخت بهترین پکیج، ابتدا می بایست به شناخت درستی از ویژگی های پکیج های تولیدی برسیم تا بتوانیم تشخیص دهیم پکیج بوتان بهتره یا ایران رادیاتور. سه خصوصیات اصلی که با آن می توان پکیج های تولیدی را به لحاظ ویژگی از یکدیگر تفکیک کرد و تفاوت قیمت میان آن ها را توجیه کرد، به شرح ذیل می باشد:
?۱ . ظرفیت حرارتی پکیج
?۲ . فن دار یا بدون فن بودن
?۳ . تک مبدل یا دو مبدله بودن پکیج

?۱ . ظرفیت حرارتی پکیج
یکی از مواردی که در قیمت پکیج تاثیرگذار است، ظرفیت پکیج است که هر اندازه ظرفیت پکیج بالا رود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. پکیج ها بسته به نیاز مشتریان، در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند تا هر یک از مشتریان با توجه به متراژ منزل خود و میزان آب گرم مصرفی، مدل مورد نیاز خود را انتخاب کند. در این زمینه و برای انتخاب بهتر مدل مورد نظر خود می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

اگر بخواهیم به صورت حدودی راهنمایی کنیم باید بگوییم، برای آپارتمان های تا متراژ ۱۲۰ متر مربع معمولا از پکیج های با ظرفیت ۲۴ هزار کیلوکالری استفاده می کنند. البته پکیج با ظرفیت ۲۲ هزار نیز جدیدا به بازار آمده که از این پکیج نیز می توان تا متراژ ۱۱۰ متر مربع بهره برد. پس بیشترین مورد مصرف در پکیج ها مربوط به ظرفیت های ۲۴ هزار و ۲۲ هزار می باشد. برای متراژهای بالاتر از ۱۲۰ متر مربع تا متراژ ۱۸۰ متر از پکیج با ظرفیت ۲۸ هزار استفاده می شود و برای متراژ بالاتر از ۱۸۰ متر و کمتر از ۲۷۰ متر از پکیج با ظرفیت ۳۵ هزار استفاده میشود. پس هنگام خرید پکیج به متراژ واحد مسکونی خود توجه نمایید. گفتنی است برای ظرفیت های بالا معمولا از پکیج زمینی استفاده میشود. اگر متراژ واحد شما کم است و مصرف آب گرم شما در حد معمول است نیازی به خرید پکیج زمینی ندارید و از میان مدل های پکیج دیواری، انتخاب خود را انجام دهید.

?مقایسه ظرفیت حرارتی پکیج بوتان و ایران رادیاتور:
هر دو برند ایران رادیاتور و بوتان، تولیدات خود را در ظرفیت های مختلف برای نیازهای متنوع مردم تولید می کنند. شرکت ایران رادیاتور، از ظرفیت ۲۲ هزار پکیج های تولیدی خود را به بازار عرضه می نماید. شرکت بوتان نیز به همین منوال، پکیج های خود را از ظرفیت ۲۲ هزار تولید می نماید.بازه تولید این دو شرکت، اکثریت نیازهای مشتریان را شامل می شود. ظرفیت حرارتی مشخص نمی کند پکیج ایران رادیاتور بهتره یا بوتان. چیزی که هنگام مقایسه در هنگام خرید باید بدانیم این است که ابتدا ظرفیت مورد نیاز منزل خود را مشخص کنیم، سپس به مقایسه پکیج بوتان و ایران رادیاتور با ظرفیت های یکسان بپردازیم

?ویژگیهای پکیج ایران رادیاتور و بوتان?

?۱ . ظرفیت حرارتی پکیج
?یکی از مواردی که در قیمت پکیج اثر دارد، ظرفیت پکیج است که هر اندازه ظرفیت پکیج بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر میرود.
?پکیج ها در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند با توجه به متراژ منزل و میزان آب گرم مصرفی، تا مشتری مدل مورد نیاز خود را انتخاب کند.
?پکیج ایران رادیاتور یا بوتان
برای انتخاب بهتر مدل مورد نظر خود می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید. برای آپارتمان های تا متراژ ۱۲۰ متر مربع معمولا از پکیج های با ظرفیت ۲۴ هزار کیلوکالری استفاده می کنند.
?البته پکیج با ظرفیت ۲۲ هزار نیز جدیدا به بازار آمده که از این پکیج نیز می توان تا متراژ ۱۱۰ متر مربع بهره برد. پس بیشترین مورد مصرف در پکیج ها مربوط به ظرفیت های ۲۴ هزار و ۲۲ هزار می باشد.
?برای متراژهای بالاتر از ۱۲۰ متر مربع تا متراژ ۱۸۰ متر از پکیج با ظرفیت ۲۸ هزار استفاده می شود و برای متراژ بالاتر از ۱۸۰ متر و کمتر از ۲۷۰ متر از پکیج با ظرفیت ۳۵ هزار استفاده میشود.
?۲ . پکیج فن دار یا بدون فن
در سالهای گذشته تمام پکیج ها از جمله پکیج ایران رادیاتور و پکیج بوتان ساخته شده از نوع بدون فن بود.
?با گذشت زمان، پکیج هایی تولید و به بازار آمد که مجهز به فن جهت تخلیه اجباری دود و گازهای تولیدی پکیج به بیرون میباشد.
?این فن ها باعث افزایش ایمنی و کارکرد مطلوب تر و بهتر پکیج ها شده است.

?ویژگیهای انتخاب بهترین رادیاتور سوفاژ?

?برای انتخاب بهترین رادیاتور قطعا نکات مهمی وجود دارد که در هنگام خرید به آنها توجه کنید بعد از خرید دیگر پشیمان نخواهید شد:
مصرف انرژی پایین و راندمان بالا
ثبات حرارتی بهینه (دمای گرم اتاق )
تطابق با فضایی که باید نصب شود
زیبایی ظاهری و تناسب رنگ با چیدمان منزل
?داشتن کیفیت رنگ که زنگ نزند
?داشتن مقاومت مکانیکی
? داشتن سطح صاف بدون لبه تیز
?نوع اتصال مناسب و نصب آسان
?وقطعا ویژگی مهم دیگر قیمت مناسب آن می باشد.
?برای خرید و خدمات مطمئن می توانید از آنرا از تکنیک عبدی بخواهید و با نصاب ماهر ، هم نصب را در زمان کمتری به پایان برسانید و هم از نظر کیفیت نصب مطمئن باشید.

به مدیریت:نادر عبدی  

 

آدرس :کرج،ماهشهر،بلوار امام،خیابان ششم غربی،بعد از کوچه آزادگان،پلاک۷۴

     

?کولر گازی?

⚜️با گرم تر شدن هوا بیشترمردم به دنبال آن هستند تا کولرهای خانه را آماده کنند. این درحالی است که بیشتر خانه های تهران از کولر آبی استفاده می کنند اما کولرهای گازی نیز در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

?اگر می خواهید یک کولر گازی بخرید بهتر است به چند نکته توجه کنید?

?۱-بدون پیش داوری به بازار بروید. همچنین پیش از آنکه یک مارک خاص را انتخاب کنید ، در مورد ویژگی ها و مشخصات فنی انواع کولر گازی اطلاعاتی کسب کنید. اگر بدون آگاهی کافی راهی بازار شوید، تنها سر در گمی برایتان حاصل می شود، پس اولین کاری که باید کرد، کسب اطلاعات است.

?۲- اطلاعاتی که باید درباره یک کولر گازی داشته باشید عبارتند از : پنل (در کولرهای اسپلیت)، توان گرمایش وسرمایش کمپرسور، برق مصرفی بر حسب امپر، توان مصرفی کل برحسب وات، ابعاد کولر، وزن خالص، رده انرژی، میزان صدای کولر در هنگام کار.

?۳_کولرهای گازی بسته به نوع آب وهوا به ۳ نوع منطقه ای گرمسیری ،معتدل وسردسیر تقسیم می شوند. موقع خرید متناسب با آب وهوای محل زندگی خود کولر را انتخاب کنید. انتخاب صحیح تا ۱۰ درصد در کاهش هزینه های برق مصرفی کولر تاثیر دارد.

شماره تماس جهت هماهنگی:
۰۹۱۲۰۶۲۸۶۵۸?

 
?کدهای خطا در پکیج بوتان مدل ورونا?
?کد خطای E01 در پکیج بوتان
علت نمایش ارور ای ۱، این کد خبر از عدم تشکیل شعله پکیج می‌دهد، این اختلال را می‌توان در شیر گاز، حسگر شعله و یا جرقه زن پکیج جستجو کرد. معیوب بودن یون می‌تواند در کارکرد جرقه زن پکیج اختلال ایجاد کند.
?روش رفع خطای E01
برای رفع این ارور گاز، شیر گاز، جرقه‌زن، برد الکترونیک و یون را بررسی کنید. اگر متوجه اختلالی در آنها شدید در صدد رفع آن برآیید.
?برای بررسی موارد بالا محفظه احتراق را بررسی کنید و ببینید آیا جرقه زن کار می‌کند و یا خیر، در صورت خرابی جرقه زن آن را تعویض کنید. اگر جرقه زن سالم بود، شیلنگ شیرگاز را بررسی و مطمئن شوید که گاز ورودی فشار لازم را دارد و یا فیلتر گاز دچار گرفتگی نشده است. در صورت صحت این مورد نیز می‌ماند یون و برد الکترونیکی که بهتر است تعمیر و تعویض این دو مورد توسط کارشناس انجام ‌گیرد.
?ارور E02 در پکیج بوتان مدل ورونا
در زمانی که این نشانه را می‌بینید کلید حرارتی در اثر بالا رفتن بیش از اندازه دمای آب عمل کرده و کابل قطع می‌شود. مواردی چون خرابی سنسور حد، بسته بودن شیرها، رسوب گرفتگی رادیاتور و پکیج و کارنکردن پمپ می‌تواند علت این مشکل باشد.
?روش رفع ارور E02
برای رفع این خطا باید کابل و کلید حد را بررسی و پکیج را ریست کنید. (کلید سمت چپ روی خاموش، سپس پرخش به سمت حالت زمستانه). از عدم رسوب در پکیج مطمئن شوید. رسوب زدایی همراه با اسیدشویی است که باید توسط تعمیرکار مجرب صورت گیرد تا خطرات آن به مراتب کاهش پیدا کند. اگر مشکل از پمپ باشد نیز آن را روانکاری و یا تعویض کنید.
?ارور E03 در مدل ورونا پکیج بوتان
زمانی که در پرشر دود و یا فن‌ها مشکلی وجود داشته باشد کد خطای نمایش داده می‌شود. یکی از علت‌های اصلی نمایش این خطا از استاندارد نبودن دودکش، متراژ و عدم نصب صحیح آن است. این کد نشان دهنده این است که کلید حرارتی کلاهک تعدیل عمل نموده است.
?روش رفع ارور E03
فن را با استفاده از برق شهری بررسی کنید اگر نچرخید نیاز است که آن را تعویض کنید. اگر مشکلی در فن نبود نیاز به تعمیر و یا تعویض برد پکیج است. پرشر سوئیچ را نیز با یک پرشر نو تعویض کنید و بهتر است مکان دودکش و موارد مربوط به آن را نیز بررسی کنید.

?ارور E04 در پکیج مدل ورونا
ارور E04 به معنی پایین یا بالا بودن فشار آب در مدار گرمایشی پکیج است.
?روش رفع ارور E04
شما می‌توانید با چک کردن فشار دستگاه، اگر میزان آن از ۱.۵ کمتر بود، با باز کردن شیر پرکن این ارور را رفع کنید.
?ارور E06 در مدل ورنا بوتان
وقتی که حسگر دمای آب گرم بهداشتی خراب شده است نشانه E06 را می‌بینید.
?روش رفع ارور ارور E06
رفع این خطا نیاز به تخصص و مهارت دارد. بهتر است با یک کارشناس تعمیر پکیج تماس بگیرید
?ارور E07 در پکیج بوتان
این ارور به معنی خرابی سنسور دمای آب و یا قطعی سیم آن است، در چنین شرایطی پکیج روشن نخواهد شد.
?روش رفع ارور E07
برای رفع این خطا باید سنسور و اتصالات آن را بررسی کنید. اگر دانش فنی کافی ندارید، برای جلوگیری از بروز آسیب‌های دیگر در پکیج با یک تکنسین تماس بگیرد.
?خطای E09 در پکیج
زمانی که کد E09 را می‌بینید، به معنای این است که آب در مدار گردش نمی‌کند.
?رفع کد E09
برای رفع این کد لازم است پمپ آب و برد بررسی شود و در صورت وجود مشکل در هر کدام، اقدامات لازم جهت تعویض و تعمیر انجام گیرد.
?ارور E11 در پکیج بوتان
این خطا زمانی نمایش پیدا می‎کند که شعله قبل از دریافت فرمان از سوی برد روشن می‌شود. این مورد ناشی از وجود اشکال در شیر گاز است.
?روش رفع خطا ارور E11
برای رفع این خطا شیرگاز و برد باید بررسی شود.
?کد خطا E12 در مدل Verona
سیم مدولاتور شیر گاز که قطع می‌شود، این کد نمایش را می‌بینید.
?روش رفع کد خطا E12
بهتر است موارد مربوط به سیم کشی دستگاه، توسط یک کارشناس تعمیر در محل پکیج صورت گیرد.
?ارور E28 در پکیج بوتان مدل ورونا
این کد خطا به معنای تکرار پشت سرهم یک ایراد در پکیج است.
?روش رفع ارور E28
برای رفع این مشکل می‌توانید برق دستگاه را قطع کنید، اگر بعد از قطع و وصل برق مشکلی مشاهده می‌کنید، باید برای تعمیر پکیج بوتان با یک سرویسکار تماس بگیرید.
?علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان چیست؟?

?کد خطا E41
هنگامی که مشعل بیش از ۶ مرتبه خاموش شود.
?روش رفع:
دودکش، گاز ورودی، شیرگاز و عملکرد جرقه زن را بررسی و قطعه معیوب را تعمیر کنید.
?کد خطا E42
دکمه‌های برد دچار مشکل شده است.
?روش رفع:
برد و دکمه‌ها را بررسی و تعمیر کنید.
?کد خطا E43
مشکل در ارتباط با ریموت کنترل
?روش رفع:
تعمیر و یا تعویض ریموت کنترل و بررسی برد
?کد خطا E44
زمان باز بودن شیرگاز قبل از تشکیل شعله به پایان رسیده است.
?روش رفع:
وضعیت پکیج را در حالت راه اندازی محدد قرار دهید تا RES نمایش داده شود. سپس سریع وضعیت را به حالت قبل بگردانید.
?کد خطا E62
در حین تعویض برد، شیرگاز از حالت کالیبره خارج شده است.
?روش رفع:
از قسمت تنظیمات کالیبره اتومات را انتخاب کنید.
?کد خطا E72
مدار گرمایش دمای پایینی دارد.
?روش رفع:
سنسور دما را بررسی و تعمیر یا تعویض کنید.
?کد خطا E80
خطای نرم افزاری
?روش رفع:
نرم افزار را بروزرسانی کنید در صورتی که مشکل حل نشد، باید برد را تعمیر کنید.
?کد خطا E81
مشکل احتراق و یا مسدود بودن خروجی دود
?روش رفع:
لوله‌های دودکش را بررسی و در صورت مسدودیت آن را رفع کنید.
?کد خطا E82 و E83
ناشی از احتراق ناقص و مداوم است.
?روش رفع:
خروجی دود و محفظه اختراق را بررسی و در صورت وجود مشکل آن را رفع کنید.

?کد خطا E84
مشکل در احتراق
?روش رفع:
ظرفیت دستگاه را کم کنید.
?کد خطا E98
مشکل نرم افزاری هنگام راه اندازی
?روش رفع:
برد را بررسی و تعمیر یا تعویض کنید.
?کد خطا E99
خطای عمومی
?روش رفع:
صحت برد باید بررسی گردد.
?ارور پکیج بوتان مدل CV424S?
?کد خطای E1
اگر با این روبرو شده‌اید، پکیج در قسمت شیر گاز، حسگر و یا جرقه زن مشکل دارد، که نمی‌تواند شعله را تشکیل دهد.
?روش رفع کد خطای E1
برای رفع این مشکل مطمئن شوید که شیر گاز باز است و در آن گاز جریان دارد. سپس بررسی کنید که آیا بعد از جرقه مسیر گاز باز می‌شود؟ در صورتی که باز نشد، لازم است تا شیر کنترل گاز تعویض شود. در غیر اینصورت یکبار پکیج را ری‌ستارت کنید. با باز کردن محفظه احتراق، بررسی کنید آیا شعله تشکیل می‌شود؟ اگر شعله تشکیل ولی به سرعت خاموش شد، لازم است میله یون را تعویض کنید.
?کد خطای E2
نشان دهنده مشکل در عملکرد کلید حرارتی است. خطای E2در اثر اختلال در کلید حرارتی و گیرپاژ کردن پمپ سیرکولاسیون به وجود آید.
?روش رفع خطای E2
کلید حرارتی و پمپ را بررسی و بعد از یافتن اختلال در هر کدام اقدام به تعویض و یا تعمیر کنید.
?کد خطای E3
با دیدن خطای E3 باید اشکال را در پرشر دود و یا فن پکیج جستجو کنید. گاهی اوقات وجود مشکل در ترموستات نیز باعث به وجود آمدن چنین خطایی می‌شود.
?روش رفع کد خطای E3
برای رفع این مشکل پرشر هوا را دو شلنگه کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد، فن را بررسی و مطمئن شوید در آن شکستگی یا جسم خارجی وجود ندارد.
?ارور E4 پکیج بوتان cv424s
کد خطای E04 نیز مربوط به مدولاتور شیر گاز است.
?روش رفع خطا E04
برای رفع این ارور لازم است مدولاتور شیر گاز را تعویض کنید.
?کد خطای E05 و E06
کد خطای E05 و E06 مربوط به قطعی NTC در مدار گرمایشی و آبگرم مصرفی است.
?روش رفع کد خطای E05 و E06
برای رفع این ارورها اتصالات سنسور را بررسی کنید و در صورت عدم وجود مشکل در آنها اقدام به تعویض سنسور کرده و دستگاه را ریست کنید.
?کد خطای E07
اگر در پکیج خطای E07 بالا آمد، پرشر دود قبل از روشن شدن شعله وصل شده است.

?روش رفع کد خطای E07:
برای رفع این خطا شلنگ پرشر را باز و در آن فوت کنید، سپس پرشر سوئیچ هوا را دو شلنگه و پکیج را ریست کنید. اگر همچنان مشکل وجود داشت لازم است تا پرشر سوئیچ هوا را تعویض کنید.
?کد خطای E08
کد خطا E08 وجود مشکل در ترموستات را نمایش می‌دهد.
?روش رفع خطای E08
برای رفع این مشکل یکبار اتصالات ترموستات را یکسره و پکیج را ریست کنید. در صورتی که مشکل برطرف شد لازم است ترموستات تعویض شود.
?ارور E9 پکیج بوتان cv424s
کد خطا E09 زمانی به وجود می آید که دمای آب گرمایش، بیشتر از ۹۵ درجه سانتی‌گراد بالا رود.
?روش رفع خطا:
این مشکل می‌تواند ناشی از رسوب گرفتگی مبدل‌ها باشد. لازم است برای رسوب زدایی پکیج با یک کارشناس تعمیر پکیج تماس بگیرید.
?کد خطای E13
کد خطا E13 هنگامی که در نرم‌افزار برد اشکالی به وجود آید بر روی نمایشگر پکیج ظاهر می‌شود.
?روش رفع کد E13
رفع این ارور به دست تکنسین ماهر باید انجام گیرد. تکنسین بنابر تشخیص، اقدام به تعمیر برد و یا تعویض آن می‌کند.
?کد خطای E15
خطای E15 نیز مجدد اشکال در پرشر دود و مجموعه فن را نشان می‌دهد.
?روش رفع خطای E15
برای رفع این خطا پرشر را تعویض و فن را بررسی کنید.
?کد خطای E17
خطای E17 خبر از خرابی و یا قطعی ترموستات می‌دهد.
?روش رفع خطای E17
برای رفع این خطا می‌توانید اتصالات ترموستات را یکسره کرده و دستگاه را ریست کنید، اگر مشکل برطرف شد لازم است ترموستات تعویض شود. اگر پکیج شما در داخل ساختمان نصب شده است از این کار خودداری کرده و با یک سرویسکار تماس بگیرید.
?کد خطای E25
ارور E25 مشکل از یخ زدن مبدل اصلی پکیج است.
?روش رفع خطای E25
برای رفع این مشکل با یک سشوار پکیج و مبدل حرارتی را گرم کنید تا یخ داخل سیستم آب شود. برای پیشگیری از خطای ۲۵ E از ضد یخ ماشین در رادیاتورها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا از یخ زدگی و رسوب جلوگیری شود.
?کد خطای E27
خطا E27 هنگام ایجاد مشکل و ایراد در پرشر آب نمایش داده می‌شود.
?روش رفع خطای E27
برای رفع این خطا شیر پرکن را باز کنید تا عقربه فشار ۱.۵ را نمایش دهد، سپس شیر را ببندید. (شیر پرکن در زیر پکیج قرار گرفته است.)
?کد خطای E29 پکیج بوتان مدل CV424S?
?ارور E29 نیز از اشکال در برق رسانی به شیر گاز خبر می‌دهد.

?روش رفع ارور E29:
برای رفع این خطا باید قطعه‌ای که وظیفه رساندن برق به شیر کنترل گاز را دارد بررسی و در صورت وجود هر مشکلی در آن تعمیر و یا تعویض شود.
?کد خطای E99
ارور E99 در زمانی که خطای عدم تشخیص فن‌دار بودن یا نبودن دستگاه بروز می‌کند، نشانگر پکیج این کد را نشان می‌دهد.
?روش رفع ارور E99:
برای رفع ارور E99 پکیج را یک بار ریست کنید. سپس اتصالات فن روی برد و سایر فیش‌های آن را بررسی و در صورت وجود مشکل آن را رفع کنید.
?ارور پکیج بوتان پرلا و پرلا پرو?
?ارور E1 پکیج بوتان پرلا
در تمامی مدل‌های پکیج یک معنی دارد، این یعنی دستگاه در تشکیل شعله مشکل دارد.
?روش رفع ارور E1
مشکل تشکیل نشدن شعله ناشی از مشکل در شیر گاز و یا درست عمل نکردن جرقه زن است و یا حسگر شعله ایراد دارد این قطعات را بررسی و پس از یافتن مشکل آن را حل کنید.
?کد خطای E2
یعنی مشکلی در ترموستات دستگاه وجود دارد.
?روش رفع خطای E2
ترموستات دستگاه را بررسی کنید در صورت امکان تعمیر آن را تعمیر و در غیر اینصورت تعویض کنید.
?کد خطای E3
خبر از وجود اختلال درون پرشر دود را می‌دهد.
?روش رفع کد خطای E3
در این زمان پرشر دود خروجی یا ترموستات دود و یا فن را بررسی کنید. پس از یافتن دلیل مشکل اقدام به رفع آن کنید.
?کد E4
بالا و پایین بودن فشار آب در مدار گرمایشی می‌گوید.
?روش رفع کد E4
فشار آب را بررسی کنید و در صورت کم بودن فشار آن را افزایش داده و در صورت پایین بودن آن را بالا ببرید.
?کد E5 و E6
نشان دهنده قطعی NTC در مدار گرمایش و آبگرم مصرفی هستند.
?روش رفع کد E5 و E6
لازم است سنسور تشخیص دمای آب گرم مصرفی را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل آن را تعویض و یا تعمیر کنید.
?ارور E7
خبر از وصل بودن پرشر دود قبل از روشن بودن شعله می‌دهد.
?روش رفع ارور E7
پرشر دود و حسگرها را بررسی کنید، در صورت وجود خرابی آن را تعمیر و یا تعویض کنید.
?کد E011
زمانی بر روی دستگاه ظاهر می‌شود که قبل از فرمان برد، شعله به وجود می‌آید.
?روش رفع کد E011
شیر گاز را بررسی و در صورت وجود اختلال در آن، شیرگاز را تعمیر و یا تعویض کنید. اگر مشکل از شیر گاز نبود باید صحت برد بررسی شود.
?آموزش رفع ارور ADJ
ارور ADJ به معنای تنظیم حداکثر و حداقل دمای گرمایش دستگاه است.
?دما + چشمک زن: این وضعیت به سه دلیل به وجود می‌آید. این سه دلیل عبارتند از:
?پرشر دود عمل کرده است.
فشار آب گرمایش کافی نیست.
ترموستات دود، عمل نکرده است.
برای رفع این خطا لازم است قطعاتی چون پرشر دود و ترموستات بررسی شوند و در صورت معیوب بودن تعویض گردند.

?لیست خطاهای پکیج بوتان مدل روما
پکیج بوتان مدل روما دارای کد ارورهای جداگانه‌ای است که عبارتند از:?
?ارور A01
در این وضعیت این اتفاق‌ها میفتند:
?الف- شعله توسط سنسور احساس نمی‌شود.
ب- مشکلی در روشن شدن مشعل وجود دارد.
ج- حسگر جرقه زن به درستی کار نمی‌کند.
د- مشعل در طی زمان کثیف شده است.
ه- مسیر خروج توده‌های احتراقی پکیج گرفته است.
و- ایرادی در فن پکیج به وجود آمده است.
روش رفع ارور A01
برای رفع خطای A01 هر کدام از بخش‌های گفته شده در بالا را بررسی کنید و اگر دانش فنی کافی دارید اقدام به رفع مشکل کنید در غیر اینصورت بهتر است با تکنسین تماس بگیرد.
?علت روشن ماندن فن پکیج ?
?ارور A02
اگر کلید حرارتی حسگر حرارتی که بر روی مبدل اولیه اتصال دارد، مشکلی پیدا کند؛ این کد به نمایش در می‌آید.
?روش رفع ارور A02
مشکل در کلید حرارتی از وجود خطا در دیگر قطعات ناشی می‌شود، ممکن است قطعاتی چون پمپ حرارتی، مبدل ثانویه و شیر موتور دارای مشکل باشند و نتیجه بر روی این کلید تاثیر بگذارد. بهتر است رفع این خطا توسط تعمیرکار صورت گیرد.
?ارور A03
هنگامی که کد A03 را دیدید، نشانگر یکی از موارد ذیل است:
?الف- بسته شدن مجموعه فن و مسیر خروجی محصولات احتراق دستگاه،
ب- مسدود شدن ترموستات دود،
ج- بسته شدن پرشر دود
د- خراب بودن حسگر تشخیص دمای فن،
ه- درست کار نکردن فن پکیج.
روش رفع کد A03
اگر فن و یا ترموستات به درستی عمل نمی‌کند باید آن را تعمیر و یا تعویض کنید. این کار را به یک کارشناس مجرب بسپارید.
?ارور A04
نشانه ایراد داشتن کلید حداقل فشار آب یا معیوب بودن حسگر فشار آب یا پایین بودن فشار آب ورودی به دستگاه.
?روش رفع ارور A04
برای رفع ارور A04 لازم است فشار سنج را بررسی کنید. باید این مقدار بر روی عدد ۱.۵ باشد. اگر کمتر یا بیشتر از این مقدار بود اقدام به تنظیم فشار کنید.
?ارور A05
با دیدن این کد باید بدانید که برد پکیج خراب شده است.
?روش رفع ارور A05
تعمیر برد کاری تخصصی است که باید توسط تعمیرکاران حرفه‌ای و با تجربه صورت گیرد. در صورتی که از نظر تعمیرکار، تعمیر برد، امکان پذیر نباشد، اقدام به تعویض برد می‌کند.
?ارور A06
حسگر آب مصرفی NTC خراب بوده و یا خوب عمل نمی‌کند.

?روش رفع ارور A06
برای رفع این ارور با نمایندگی پکیج خود و یا مرکز تعمیر پکیج آچارباز تماس بگیرید.
?ارور A07
هنگامی که حسگر گرمایش NTC آب گرم ایراد پیدا کرده و یا خوب اندازه‌گیری نکند، این کد ظاهر می‌شود.
?روش رفع ارور A07
برای رفع این خطا باید حسگر گرمایش NTC بررسی و تعمیر شود.
?ارور A11
ارور پکیج بوتان در این کد نشانگر این است که سنسور دستگاه قبل از برد عمل می‌کند.
?روش رفع ارور A11
برای رفع این خطا فشار گاز ورودی به دستگاه و فاصله جرقه زن با مشعل را بررسی کنید. (این فاصله باید حدود ۳-۵ میلیمتر باشد.)
?روش رفع ارور ADJ
در این وضعیت باید به تنظیم الکتریکی حداقل و حداکثر مدار گرمایش بپردازید. ممکن است خطا ناشی از مشکل در کلید فشار، کم بودن فشار آب و یا قطعی کابل اتصال به ترموستات دود باشد.
?چشمک زن زمستانه – تابستانه در زمان باز شدن آب نشانگر این است که در پرشر دود تا ۱۰ دقیقه مشکل وجود دارد.
?چشمک زن زمستانه – تابستانه به طور کلی نمایانگر این است که ایرادی در پرشر آب تا ۱۰ دقیقه به وجود آمده است.
?ارورهای پکیج بوتان مدل نوابنسره
علت نمایش کد خطای ۱ نوابنسره
هنگامی که گاز دچار قطعی باشد?
?روش رفع خطای ۱
علت قطعی گاز را بررسی کنید. ممکن است از ساختمان قطع شده باشد و یا فراموش کرده باشید که شیر گاز پکیج را باز کنید.
?ارور ۲ نوابنسره
هنگامی که کلید حرارتی روی مبدل عمل کند رخ می‌دهد.
?روش رفع ارور ۲
برای رفع این خطا کابل و کلید حرارتی را بررسی و پکیج را ریست کنید، در صورت وجود مسکل در کلید حرارتی لازم است آن را تعویض کنید.
?خطای ۳ نوابنسره
این خطا ناشی از عمل کردن ترموستات دود است.
?روش رفع خطای ۳
برای رفع این خطا ترموستات دود را بررسی کنید و در صورت وجود اختلال، آن را تعویض یا تعمیر کنید.
?علت خطای ۴ نوابنسره
اخطای ۴ ناشی از کم بودن فشار و یا قطعی آب در مدار است. این اختلال ممکن است ناشی از نوسانات آب ورودی ساختمان باشد و یا وجود رسوبات باعث در لوله‌ها باعث کم شدن فشار شده باشد.
?روش رفع خطای ۴
برای رفع این خطا فشار آب را بررسی و در صورت کم بودن فشار، از یک پمپ برای افزایش فشار آب ساختمان استفاده کنید. در صورتی که آب ورودی فشار مناسبی دارد، لازم است لوله‌ها رسوب زدایی شوند.

?کد خطای ۵ نوابنسره
ریموت کنترل نمی‌تواند با پکیج ارتباط برقرار کند.
?روش رفع خطا ۵
برای رفع ارور۵ لازم است، ریموت کنترل را بررسی و در صورت وجود اختلال درآن، اقدام به تعویض کنید.
?کد خطا ۶ نوابنسره
هنگامی که قطعی NTC آب گرم مصرفی را در پکیج داشته باشیم رخ می‌دهد
?روش رفع کدخطا ۶
برای رفع این خطا اتصالات سنسور را یکبار بررسی کنید. در صورتی که مشکل از اتصالت سنسور نبود لازم است سنسور تعویض شود.
?ارور ۷ نوابنسره
سنسور شوفاژ دچار قطعی شده است
?روش رفع خطای ۷
برای رفع ارور ۷ باید سنسور توسط تکنسین مجرب تعویض گردرد.
?اگر نشانگر زرد و قرمز، چشمک زن باشد نشان دهنده چیست؟
این مورد خبر از عدم عبور آب در مدار شوفاژ یا کمی فشار آب در دارد.
?برای رفع این مورد
جریان آب ورودی را بررسی کنید.
از عدم رسوب گرفتگی لوله‌ها اطمینان حاصل کرده و در صروت وجود رسوب آن را اسید شویی کنید.
شوفاژ را هواگیری کنید.
روش رفع خطاهای پکیج بوتان مدل بنسره پرو
کد ۴۱
در صورتی که فشار آبدردر بازه زمانی یک دقبقه دچار نوسان باشد این کد نمایش داده می‌شود، برای رفع این کدفشار آب ورودی و لوله‌ها را بررسی کنید.
?کد ۴۲
دلیلبروز این کدخطای ۴۲ خرابی حسگر (ترنسدیوسر) فشار آب است. برای رفع این مشکل کافی است حسگر را تعویض کنید.
? کد ۵۱ تا ۵۹
کدهای ۵۱ تا ۵۹ نشان دهنده خرابی برد کنترل هستند. برای رفع این مشکللازم است برنامه‌ها را به حالت پیش فرض قرار داده و دستگاه را ریست کنید. سپس اتصالات و جرقه زن را بررسی کنید.
?کد ۶۰
این کد ناشی از خرابی حسگر (NTC) مصرفی است. برای رفع این خطا حسگر را تعویض کنید.
? کد ۷۱
NTC گرمایش دچار اختلال شده است. لازم است حسگر تعویض شود.
?کد ۷۷
ناشی از خرابی NTC گرمایش از کف است که باید حسگر توسط کارشناس بررسی و تعویض یا تعمیر شود.
?کد J1
در این زمان شوفاژ در حالت کنترلی (ریموت) پس از یک دقیقه قرار می‌گیرد.
?کد JO
هنگام اختلال برد کنترل به نمایش در می‌آید. برد کنترل و اتصالات را برای رفع این خطا بررسی کنید.
?کدهای خطای بوتان مدل آلتا?
?زرد ثابت
علت بروز خطا:
سنسور آبگرم مصرفی قطع است
?نحوه رفع خطا: سنسور باید تعمیر یا تعویض گردد.
?زرد چشمک زن
علت بروز خطا:
مقدار مصرف از توان دستگاه بیشتر است.
?نحوه رفع خطا: میزان مصرف را کاهش دهید.
?قرمز ثابت
علت بروز خطا:
ناشی از خرابی سنسور، عدم تشکیل شعله و اختلال در برد است.
?نحوه رفع خطا: هر یک از قطعات را بررسی و قطعه معیوب را تعویض کنید.
?قرمز چشمک زن
علت بروز خطا:
کلید حرارتی دارای اختلال است.
?نحوه رفع خطا: اتصالات و کلید بررسی و مشکل رفع گردد.
?سبز ثابت
علت بروز خطا:
روشن بودن دستگاه و مشعل
?نحوه رفع خطا: دستگاه شروع به کار کرده است.
?سبز چشمک زن ۱-۵ ثانیه
علت بروز خطا:
دستگاه اماده به کار است ولی تقاضای شروع به کار صادر نشده.
?نحوه رفع خطا: برد را بررسی کنید.
?سبز چشمک زن سریع
علت بروز خطا:
ورودی خروجی مسدود شده است
?نحوه رفع خطا: میزان ورودی و خروجی بررسی گردد.
?سبز چشمک زن هر ۰.۵ ثانیه
علت بروز خطا:
حالت زمستانه یا انتظار، فعال است، پمپ گیرپاژ کرده است. اختلال در کلید فشار وجود دارد.
?نحوه رفع خطا: هر کدام از قطعات را بررسی و در صورت معیوب بودن اقدام به تعمیر و یا تعویض کنید. بهتر است این کار توسط تیک کارشناس تعمیر پکیج صورت گیرد.
?کد خطاهای پکیج مدل کالدوانیزیا و اپتیما
معنای رنگ سبز٬ زرد و قرمز در پکیج بوتان مدل اپتیما?
?چراغ سبز ثابت نشانه روشن بودن مشعل پکیج است.
?چراغ سبز چشمک زن یک ثانیه روشن و پنج ثانیه خاموش یعنی پکیج در وضعیت آماده به کار و به عبارت دیگر استند بای قرار دارد.
?چراغ سبز چشمک زن ۵/۰ ثانیه روشن و ۵/۰ ثانیه خاموش به چهار علت نشان داده می‌شود:
وجود اشکال در پرشر آب تا ۱۰ دقیقه به وجود آمده و در ادامه چراغ قرمز ثابت می‌شود.
وجود ایراد در پرشر دود تا۱۰ دقیقه به وجود آمده و سپس چراغ قرمز به طور ثابت به نمایش در می‌آید.
وقتی آب به دمای معین شده در حالت زمستانه می‌رسد.
در حالت زمستانه ترموستات اتاقی قطع می‌شود.
?سبز چشمک زن سریع به دلایل کمبود آب، خرابی NTC، خرابی برد دستگاه و گریپاژ پمپ به نمایش در می‌آید.
?زرد ثابت در هنگام قطع شدن یا دچار ایراد شدن حسگر آب مصرفی NTC نشان داده می‌شود.
?زرد چشمک زن، سیستم پکیج را در حال کار با حداکثر توان نشان می‌دهد.
?قرمز ثابت در موارد ذیل ظاهر می‌شود:
قطع شدن ترموستات دود،
تشکیل نشدن شعله،
وجود ایراد در حسگر گرمایش،
اشکال در کلید حداقل فشار،
معیوب بودن برد الکترونیک.
?قرمز چشمک زن ۵/۰ ثانیه روشن و ۵/۰ ثانیه خاموش یعنی کلید حرارتی دچار ایراد شده است.
?معنا و دلیل ارور ۸۰ چیست؟
معنای این کد بالا بودن حرارت به بیش از ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد است و دلایل بروز این ارور در پکیج ایران رادیاتور عبارتند از:
خرابی پمپ پکیج
بالا بودن ارتفاع شعله پکیج
خرابی کلید حد
اسید‌شویی مبدل اصلی پکیج می‌تواند این مشکل را حل کند. در صورتی‌که مشکل از پمپ، ارتفاع شعله و یا کلید حد بود، باید حتماً از تعمیرکار متخصص کمک گرفت.
?معنا و دلیل ارور ۷۰ چیست؟
معنای این خطا این است که دمای گرمایش بین ۸۹ تا ۱۰۵ درجه سانتی گراد رسیده‌است. برای رفع ارور ۷۰ پکیج ایران رادیاتور باید مانند خطای ۸۰ عمل کرد. یعنی اسیدشویی مبدل اصلی پمپ را انجام داد.
?معنا و دلیل ارور ۷۰ ۸۰ چیست؟
وقتی شعله‌ی پکیج تشکیل نمی‌شود، این خطا رخ می‌دهد. علل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌گردد. دلایلی همچون قطعی گاز پکیج، خرابی جرقه زن، خراب‌بودن قطعه تشخیص شعله و یا تشکیل فلچ در دودکش از جمله این موارد است.
برای حل این مشکل در ابتدا بررسی کنید که گاز در پکیج وجود داشته‌باشد. اگر مشکل حل نشد و همچنان پیام ارور داده می‌شد باید سراغ یون‌های تشخیص مشعل و جرقه زن بروید. اگر باز هم مشکل همچنان باقی بود، امکان وقوع فلچی در دودکش را بررسی کنید
?معنا و دلیل ارور ۵۰ ۸۰ چیست؟
سنسور (NTC) آب گرم مصرفی باز است و راه حل این مشکل نیز تعویض NTC است.
?معنا و دلیل ارور ۵۰ ۷۰ چیست؟
این ارور به معنی خراب‌بودن NTC آب گرم مصرفی و نشان‌دهنده کوتاه‌ بودن مدار است، برای حل این مشکل باید NTC را تعویض کنید.
?معنا و دلیل ارور ۵۰ ۷۰ ۸۰ چیست؟
این کد نیز به معنای خرابی NTC اما در مدار برگشت رادیاتور بوده و نشان‌دهنده باز بودن مدار است. راه حل این مشکل نیز همانند اروهای شماره ۵ و ۴، تعویض NTC است.
?معنا و دلیل ارور ۵۰ ۶۰ چیست؟
این خطا بدین معنی است که NTC مدار رادیاتور اتصال کوتاه داشته و خراب است. راه حل آن نیز تعویض NTC است.
?معنا و دلیل ارور ۵۰ ۶۰ ۸۰ چیست؟
این کد نیز به معنای خرابی NTC در مدار رفت شوفاژها و باز بودن آن‌هاست. راه حل آن نیز همانند خطاهای بالا تعویض NTC است.
?معنا و دلیل ارور ۵۰ ۶۰ ۷۰ چیست؟
این کد نیز به معنای خرابی NTC در مدار رفت شوفاژها و کوتاه‌بودن مدار اتصال آن‌هاست. راه حل آن نیز همانند خطاهای بالا تعویض NTC است.
?معنا و دلیل ارور ۴۰ ۷۰ چیست؟
وقتی میزان آب در پکیج کاهش می‌یابد این ارور رخ می‌دهد. برای حل این مشکل باید شیر پرکن پکیج را باز کنید تا مدار پر آب شود. این کار را تا زمانی‌که فشارسنج به یک بار می‌رسد، ادامه دهید.
?اگر پس از پر آب کردن مدار، باز هم این ارور را مشاهده کردید باید به سراغ پرشر سویچ آب بروید.
?معنا و دلیل ارور ۴۰ ۸۰ چیست؟
‌اگر ارور ۴۰ ۸۰ را در پنل پکیج دیواری مشاهده کردید باید به سراغ کلید یا سنسور دود در دستگاه بروید. برای حل آن نیز باید به سراغ مسیر خروجی دودکش پکیج بروید.
? دلایل روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور?
?معنا و دلیل ارور ۴۰ ۶۰ ۷۰ چیست؟
این خطا به معنای این‌ است که با وجود خاموش‌ بودن فن، پرشر سوئیچ دود دستگاه وصل است. دلیل بروز این مشکل نیز می‌تواند خرابی پرشر سوئیچ و یا خرابی رله برد باشد. برای حل این خرابی هم باید پرشر سوئیچ و رله برد دستگاه را تعویض نمود.
?معنا و دلیل ارور ۳۰ و ۴۰ چیست؟
وقتی این خطا نشان داده می‌شود یعنی در ارتباط با برد اصلی مشکلی وجود دارد. برای حل آن هم باید سیم‌های ارتباطی بررسی شوند.
?خطاهای پکیج ایران رادیاتور سری B
سری B پکیج ایران رادیاتور تک مبدله گرمایشی هستند و هزینه نهایی را برای خرید دستگاه کاهش می‌دهند. مدل‌های تک مبدل، با توجه به وجود یک پمپ استهلاک کمتری نیز دارند.
?دستگاه پکیج این مدل بدون فن بوده و بنابراین در حین کار تولید صدای بسیار کمتری می‌کند و گرمایش اسمی دستگاه ۲۴۰۰ کیلوکالری است.
?از دیگر ویژگی‌های این سری می‌توان به محفظه احتراق بسته، کنترل ایمنی حداکثر و حداقل فشار آّب، سیستم ضد‌یخ‌زدگی، راندمان حرارتی بالا، دارای پرشر سوییچ هوا برای جلوگیری از انسداد لوله‌ها، تنظیم خودکار جریان گاز و هواگیری خودکار اشاره کرد.
?و دلیل ارور E1 پکیج ایران رادیاتور چیست؟
معنای این ارور کم بودن میزان آب در مدار پکیج است. برای حل این مشکل باید ابتدا شیر پرکن پکیج را باز کرده تا فشارسنج به یک بار برسد.
?معنا و دلیل ارور ۸۱ Eپکیج ایران رادیاتور چیست؟
?ارور E81 به معنای این است که کلید حرارتی دمای بالایی را در دستگاه نشان می‌دهد. اما این دما از نظر NTC طبیعی است. در این شرایط سه دلیل وجود دارد:
?پمپ دستگاه خراب است
?ارتفاع شعله بالا است
?کلید حد خراب است.
?راه حل پیشنهادی برای رفع ارور e81 پکیج ایران رادیاتور، رسوب‌زدایی پکیج است، اما اگر خطا حل نشد باید به سراغ پمپ و یا کلید حد رفت و آن‌ها را تعمیر و یا تعویض کرد.
?معنا و دلیل ارور E88 چیست؟
زمانی‌که دمای مدار بین ۸۹ تا ۱۰۵ درجه سانتی گراد می‌رسد این خطا بروز می‌دهد. راه حل رفع این مشکل در قسمت ارور E81 ذکر شده‌است.
?معنا و دلیل ارور E2 چیست؟
زمانی این ارور رخ می‌دهد که شعله در پکیج تشکیل نشده‌باشد. علل بروز این مشکل هم می‌تواند دلایل مختلفی داشته‌باشد. دلایلی همچون:
?قطعی گاز پکیج
خراب‌بودن قسمت جرقه‌زن
خراب‌بودن یون تشخیص شعله
تشکیل فلچ در دودکش
عدم اتصال برق دستگاه به زمین
خرابی شیر گاز برقی
برای رفع خطای E2 پکیج ایران رادیاتور باید ابتدا بررسی کنید گاز در پکیج وجود دارد یا نه؟ اگر پس از این بررسی باز هم مشکل وجود داشت باید به سراغ یون‌های تشخیص مشعل و جرقه زن بروید.

?اگر دوباره خطا را مشاهده کردید، باید به سراغ دودکش بروید. امکان دارد که فلچی در دودکش رخ داده باشد که باید آن را رفع کنید.
?اگر باز هم مشکل همچنان وجود داشت به سراغ اتصال برق دستگاه به زمین بروید. امکان دارد که شیر گاز برقی دستگاه خراب باشد که باید آن را تعویض کنید.
?معنا و دلیل ارور E42 چیست؟
این کد به معنای باز بودن NTC است و برای حل این خطا باید NTC را تعویض کرد.
?معنا و دلیل ارور E41 چیست؟
این کد نیز به معنای خراب بودن NTC آبگرم مصرفی بوده و نشان‌دهنده کوتاه بودن مدار آن است. برای حل این خطا نیز باید NTC را تعویض کرد.
?معنا و دلیل ارور E32 چیست؟
این خطا به معنای خرابی NTC در مدار برگشت شوفاژ بوده و نشان‌دهنده‌ی باز بودن مدار است برای حل ارور این کد نیز باید NTC را تعویض نمود.
?معنا و دلیل ارور E31 چیست؟
وقتی این کد بر روی صفحه‌ی پنل پکیج دیده می‌شود نشان‌دهنده خرابی مدار شوفاژ است. برای حل ارور این کد نیز باید NTC را تعویض نمود.
?معنا و دلیل ارور E10 چیست؟
وقتی سنسور دود در دستگاه فعال می‌گردد این خطا بروز می‌دهد. برای حل آن باید به سراغ مسیر خروجی دودکش پکیج بروید. اگر مسیر خروجی مشکلی نداشت کلاهک H را بررسی کنید و مطمئن شوید که دود به راحتی خارج می‌گردد. اگر مشکل همچنان حل نشده باقی‌ماند، ترموستات دود دستگاه را بررسی کنید.
معنا و دلیل ارور E51 چیست؟
این کد به ین معناست که با وجود روشن بودن فن در دستگاه، پرشر سوییچ دود قطع است.
دلایل بروز این مشکل را معمولا به دو دسته تقسیم می‌کنیم.
نحوه روشن کردن پکیج ایساتیس
دلایل بروز مشکل زمانی‌که فن سالم بوده و کار می‌کند:
کثیف بودن فن
انسداد مسیر دودکش
خرابی پرشر و یا شلنگ متصل به آن
دلایل بروز مشکل زمانی‌که فن کار نمی‌کند:
مسدود بودن مسیر حرکت فن
برای رفع خطای E51 در پکیج ایران رادیاتور ابتدا فن را با دست بچرخانید، اگر فن چرخید، برد دستگاه دچار مشکل شده‌است. در این صورت باید رله‌ برد را تعویض نمود. اگر رله‌ برد مشکلی نداشت، کافی‌ است چند ضربه به روی رله بزنید تا دوباره شروع به کار کند.
معنا و دلیل ارور E50 چیست؟
معنای این ارور این است که با وجود خاموش‌بودن فن پرشر، سوییچ دود دستگاه متصل است. دلایل احتمالی بروز این خطا هم عبارتند از: ‌خرابی پرشر سوییچ و یا خرابی رله‌ برد و برای حل آن هم باید پرشر سوییچ و رله‌ برد را تعویض نمود.
معنا و دلیل ارورهای E99، E30، E12 چیست؟
این کدها به معنای خطا در برد دستگاه پکیج بوده و راه حل این خطاها، تعوض برد است.

?علل به وجود آمدن کد خطای در پکیج گلدیران چه مواردی است ؟?

?ارور E3 مربوط به مشکل و اختلال در خروج دود پکیج است و معمولا هنگام بروز ایرادات زیر اتفاق می افتد : ?مشکل سنسور دود. گاهی به دلیل اختلال در سنسور تشخیص دود ، دود حاصل از احتراق خارج نمی شود . ?مشکل فن پکیج ?ایراد برد. این ایراد باعث می شود پیغام مربوط به عملکرد فن از سوی برد صادر نشود . ?اختلال در اتصالات برد و فن پکیج افت ولتاژ برق. با توجه به اینکه فن پکیج با برق ولتاژ مناسب شروع به کار می کند، در صورت پایین بودن ولتاژ برق فن دستگاه روشن نخواهد شد و دستگاه خطای E3 یا EA نمایش می دهد . ?رفع ایراد ارور E3 یا EA پکیج شوفاژ دیواری گلدیران به شما توصیه می کنیم با مشاهده ی خطای E3 موارد زیر را انجام دهید : ?بررسی نمایید خروجی دودکش باز باشد و دودکش از خروجی خارج نشده باشد . همچنین گرفتگی نداشته باشد . ?دودکش آکاردئونی و گالوانیزه استفاده نشده باشد . ?دودکش آلومینیومی و استیل مناسب است . ?دودکش های آکاردئونی به دلیل مقاومت پایین ممکن است پس از مدتی سوراخ شود و باعث بروز این کد خطا شود . ? برق افت ولتاژ نداشته باشد . ( افت ولتاژ برق باعث عدم کاکرد فن دستگاه می شود . ) ?دودکش در صورت امکان جدا شود و بررسی شود که آیاد مجدد ارور می دهد یا خیر . ?یک مرتبه برق دستگاه قطع و وصل شود . پس از رعایت این موارد، در صورت عدم رفع ایراد برای بررسی و تعمیر پکیج گلدیران از تکنسین ماهر کمک بگیرید.

?کدهای خطای محصولات گروه تاچی راه حل رفع مشکلات آن ها?

?خطاهای پکیج تاچی مدل اسمارت و اکو در تیپ A

ارور E1:

?این کد به معنی تشکیل نشدن شعله یا ثابت نشدن شعله در پکیج است.

?دلایل احتمالی نمایش این خطا:

?وارد نشدن گاز به سیستم کم یا زیاد بودن فشار گاز عدم اتصال سیم برق در شیر گاز برقی قطعی جرقه زن یا سولفاته شدن آن خرابی شیر گاز و یا گاز از آن به خوبی عبور نمی کند

رفع کد خطای e1:

?بررسی گاز ساختمان ?بررسی یا تعویض شیر گاز برقی ?بررسی یا تعویض جرقه زن

ارور E2:

?این خطا به معنی گرم شدن بیش از حد مبدل از دمای استاندارد در ترموستات حد دستگاه می باشد.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خراب بودن یا سوختن پمپ پکیج خراب بودن یا سوختن شیر سه راهه برقی بسته بودن شیر مدار رفت و برگشت خراب بودن فیوز حد باز بودن مدار بای پس کثیف بودن مدار بای پس

رفع کد خطای e2:

?تعمیر یا تعویض پمپ پکیج ?بررسی یا تعویض شیر سه راهه برقی ?بررسی شیر مدار رفت و برگشت ?تعویض فیوز حد ?بررسی مدار بای پس

ارور E3:

?این خطا به این معنی است که در روند تهویه پکیج مشکلی ایجاد شده است.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی پرشر سویچ فن ?خرابی یا کثیفی فن دستگاه ?مسدود بودن مسیر دودکش ?مسدود شدن پروانه فن ?وجود مشکل در اتصالات برد مدار

روش رفع خطای e3:

?تعویض پرشر سویچ فن ?بررسی یا تعویض فن دستگاه ?بازدید مسیر دودکش فن ?تعویض برد دستگاه

ارور E4:

?این خطا به معنی بروز نقص در عملکرد دستگاه به دلیل کمبود میزان آب دستگاه است.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?وجود نشتی در سیستم و لوله کشی پکیج و رادیاتورها ?مسدود بودن لوله مسی متصل به پرشر آب ?کم بودن فشار آب در سیستم ?وجود مشکل در برد دستگاه

روش رفع خطای e4:

?بررسی و تعویض پرشر سویچ آب ?بررسی لوله متصل به پرشر جبران کمبود میزان فشار آب در دستگاه ?بررسی و رفع نشتی های احتمالی ?تعویض برد دستگاه

ارور E6:

?این کد خطا به معنی وجود نقص در سنسور آب در مدار گرمایش است.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی سنسور NTC عدم اتصال سیم سنسور به برد دستگاه روش رفع خطای e6:

?تعویض سنسور NTC بررسی سیم کشی سنسور به برد دستگاه

ارور E7:

?این کد خطا به معنی وجود مشکل در حسگر سنسور آب گرم مصرفی می باشد.

?علل احتمالی نمایش این کد خطا:

?خرابی سنسور NTC عدم اتصال برد به سنسور

روش رفع خطای e7:

?تعویض سنسور NTC ?بررسی سیم کشی سنسور به برد دستگاه خطاهای پکیج تاچی مدل اکو و استمارت در تیپ B

ارور E1 در تیپ B:

?این کد خطا به معنی وجود مشکل در سیستم احتراق پکیج می باشد.

?دلایل احتمالی نمایش این خطا:

?وارد نشدن گاز به سیستم ?کم یا زیاد بودن فشار گاز ?عدم اتصال سیم برق در شیر گاز برقی ?قطعی جرقه زن یا سولفاته شدن آن ?خرابی شیر گاز و یا گاز از آن به خوبی عبور نمی کند

رفع کد خطای e1 در تیپ B:

?بررسی گاز ساختمان ?بررسی یا تعویض شیر گاز برقی ?بررسی یا تعویض جرقه زن

ارور E2 در تیپ B:

?این کد خطا به معنی وجود مشکل در سیستم تهویه پکیج می باشد. در این حالت پرشر فن در لحظه استارت اولیه فن وصل نمی شود.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?مسدود بودن مسیر دود کش ?خرابی پرشر فن ?خرابی فن ?خرابی برد

روش رفع ارور e2 در تیپB

?باز کردن مسیر دودکش فن ?تعویض پرشر فن ?تعویض فن ?تعویض برد دستگاه

ارور E3 در تیپ B :

?این کد خطا به معنی وجود مشکل در سیستم تهویه فن می باشد. در این حالت بعد از پایان یافتن کار فن، پرشر فن قطع نمی شود و به کار خود ادامه می دهد.

?دلایل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی پرشر فن ?خرابی ونتوری داخل فن

روش رفع ارور e3 در تیپ B :

?تعویض پرشر فن ?تعویض ونتوری داخل فن

ارور E4 در تیپ B:

?این خطا به معنی گرم شدن بیش از اندازه مبدل اصلی پکیج از دمای تعریف شده در ترموستات حد دستگاه است.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خراب بودن یا سوختن پمپ پکیج ?خراب بودن یا سوختن شیر سه راهه برقی ?بسته بودن شیر مدار رفت و برگشت ?خراب بودن فیوز حد ?باز بودن مدار بای پس ?کثیف بودن مدار بای پس

رفع کد خطای e4 در تیپ B

?تعمیر یا تعویض پمپ پکیج ?بررسی یا تعویض شیر سه راهه برقی ?بررسی شیر مدار رفت و برگشت ?تعویض فیوز حد ?بررسی مدار بای پس

ارور E5 در تیپ B:

?این کد خطا به معنی وجود نقص در سنسور NTC آب سرد ورودی به دستگاه است.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی سنسور NTC G12 در پکیج تک مبدل ?خرابی AC برد در پکیج دو مبدل ?روش رفع خطای e5 در تیپ B:

تعویض سنسور NTC G12 در پکیج تک مبدل تعویض AC در پکیج دو مبدل

ارور E6 در تیپ B:

?این کد خطا به معنی وجود مشکل در سنسور آب گرم مصرفی می باشد.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی سنسور NTC آب گرم مصرفی وجود قطعی در اتصالات بین سنسور و برد

روش رفع خطای e6 در تیپ B:

?تعویض سنسور ?بررسی سیم پیچی بین سنسور و برد و نهایتا تعویض برد

ارور E7 در تیپ B:

?این خطا به معنی وجود نقص در سنسور آب مدار گرمایش می باشد.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی سنسور ?خرابی اتصالات بین سنسور و برد ?روش رفع خطای e7 در تیپ B:

?تعویض سنسور ?بررسی سیم پیچی بین سنسور و برد و نهایتا تعویض برد

ارور E8 در تیپ B:

?این خطا به معنی خرابی اتصالات بین برد و دستگاه می باشد.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی برد دستگاه

روش رفع خطای e8 در تیپ B:

?تعویض برد دستگاه

ارور E9 در تیپ B:

?این خطا به معنی کمبود آب دستگاه می باشد.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?وجود نشتی در سیستم و لوله های پکیج و رادیاتورها ?مسدود بودن لوله مسی متصل به پرشر آب ?کم بودن فشار آب در سیستم ?وجود مشکل در برد دستگاه

روش رفع خطای e9 در تیپ B:

?بررسی و تعویض پرشر سویچ آب ?بررسی لوله متصل به پرشر ?جبران کمبود میزان فشار آب در دستگاه ?بررسی و رفع نشتی های احتمالی تعویض برد دستگاه

در این قسمت حال نوبت به بررسی و عیب یابی کد خطاهای پکیج تاچی در مدل اکو و اسمارت در تیپ C و D می رسد.

ارور E1 در تیپ C و D:

?این خطا به این معنی است که در روند تهویه پکیج مشکلی ایجاد شده است.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی پرشر سویچ فن ?خرابی یا کثیفی فن دستگاه ?مسدود بودن مسیر دودکش ?مسدود شدن پروانه فن ?وجود مشکل در اتصالات برد مدار

روش رفع خطای e1 در تیپ C و D :

?تعویض پرشر سویچ فن ?بررسی یا تعویض فن دستگاه ?بازدید مسیر دودکش فن ?تعویض برد دستگاه

ارور E2 در تیپ C و D :

?این خطا به معنی وجود نقص در سنسور آب مدار گرمایش می باشد.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی سنسور ?خرابی اتصالات بین سنسور و برد

روش رفع خطای e2 در تیپ C وD :

?تعویض سنسور ?بررسی سیم پیچی بین سنسور و برد و نهایتا تعویض برد

ارور E3 در تیپ C وD :

?این کد خطا به معنی وجود مشکل در سنسور آب گرم مصرفی می باشد.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی سنسور NTC آب گرم مصرفی وجود قطعی در اتصالات بین سنسور و برد

روش رفع خطای e3 در تیپ C وD :

?تعویض سنسور ?بررسی سیم پیچی بین سنسور و برد و نهایتا تعویض برد

ارور E4 در تیپ C وD :

?این کد خطا به معنی گرم شدن بیش از حد مبدل اصلی پکیج از دمای تعریف شده در ترموستات حد است.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خراب بودن یا سوختن پمپ پکیج ?خراب بودن یا سوختن شیر سه راهه برقی ?بسته بودن شیر مدار رفت و برگشت ?خراب بودن فیوز حد ?باز بودن مدار بای پس ?کثیف بودن مدار بای پس

رفع کد خطای e4 در تیپ C وD :

?تعمیر یا تعویض پمپ پکیج ?بررسی یا تعویض شیر سه راهه برقی ?بررسی شیر مدار رفت و برگشت ?تعویض فیوز حد ?بررسی مدار بای پس

ارور E5 در تیپ C وD :

?این کد خطا زمانی نمایش داده می شود که مشکلی در مدار شیر گاز برقی ایجاد شده باشد.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?خرابی شیر گاز برقی ?خرابی برد

روش رفع خطای e5 در تیپ C وD :

?تعویض شیر گاز برقی ?تعویض برد دستگاه

ارور E6 در تیپ C وD :

?این کد خطا به معنی وجود مشکل در سیستم احتراق پکیج می باشد.

?دلایل احتمالی نمایش این خطا:

?وارد نشدن گاز به سیستم ?کم یا زیاد بودن فشار گاز ?عدم اتصال سیم برق در شیر گاز برقی ?قطعی جرقه زن یا سولفاته شدن آن ?خرابی شیر گاز و یا گاز از آن به خوبی عبور نمی کند

رفع کد خطای e6 در تیپ C وD :

?بررسی گاز ساختمان ?بررسی یا تعویض شیر گاز برقی ?بررسی یا تعویض جرقه زن

ارور E9 در تیپ C وD :

?این کد خطا به معنی وجود نقص در سیستم به علت ایجاد یخ زدگی در دستگاه است.

?از آن جا که در این حالت سیستم به صورت خودکار وارد حالت ضد یخ می شود، نیازی نیست کار خاصی انجام شود.

?مگر در مواردی که میزان یخ زدگی پکیج بسیار بالا بوده که در این حالت بهتر است با کمک وسایلی مانند سشوار یخ دستگاه را باز کنید.

ارور EP در تیپ C و D:

?این کد خطا به معنی کمبود فشار آب در مدار گرمایش دستگاه می باشد.

?علل احتمالی نمایش این خطا:

?وجود نشتی در سیستم و لوله های پکیج و رادیاتورها ?مسدود بودن لوله مسی متصل به پرشر آب کم بودن فشار آب در سیستم ?وجود مشکل در برد دستگاه

روش رفع خطای ep در تیپ C و D:

?بررسی و تعویض پرشر سویچ آب ?بررسی لوله متصل به پرشر ?جبران کمبود میزان فشار آب در دستگاه ?بررسی و رفع نشتی های احتمالی تعویض برد دستگاه

?ارورهای پکیج ایساتیس ?

ارور E1:

?معنی کد:

?این ارور زمانی در دستگاه نشان داده می شود که آب داخل مبدل اصلی پکیج کم باشد.

رفع خطای e1 در پکیج ایساتیس:

?ابتدا مطمئن شوید که هیچ گونه نشتی در پکیج، رادیاتورها و سیستم های لوله کشی پکیج و رادیاتور وجود نداشته باشد. ?شیر پرکن پکیج را باز کنید تا فشار دستگاه بین ۱٫۵ تا ۲ بار قرار بگیرد، سپس دستگاه آماده راه اندازی دوباره است. ?در صورتی که باز هم دستگاه این خطا را صادر کرد، به احتمال زیاد پرشر سوییچ آب دستگاه خراب است.

ارور E2:

?معنی کد:

?این ارور به معنی عدم تشخیص شعله توسط یون تشخیص شعله است.

رفع خطای e2 :

?به منظور رفع این خطا طبق دستورالعمل زیر اقدام کنید:

?از وصل بودن گاز ساختمان اطمینان حاصل کنید. ?جرقه زن دستگاه را چک کنید. ?یون تشخیص شعله را در دستگاه بررسی کنید. ?شیر گاز دستگاه را باز کنید. ?در صورتی که با ریست کردن دستگاه پکیج شروع به کار نکرد، جرقه زن و الکترود جرقه زن برد را تعویض کنید. ?اگر باز هم مشکل باقی بود برد دستگاه نیاز به تعویض دارد.

ارور E3:

?معنی کد:

?این ارور به معنی حفاظت از دمای آب موجود در مدار گرمایش دستگاه است.

?در این حالت دمای آب بیش از حد بالا است و به احتمال زیاد سنسور یا NTC گرمایش مشکل دارد.

رفع خطای e3 در پکیج ایساتیس:

?از آن جا که این حالت مربوط به دمای گرمایش دستگاه می شود، بهتر است پکیج را خاموش کرده و از تعمیرکار پکیج بخواهید تا سنسور NTC گرمایش پکیج را تعویض کند.

ارور E4:

?معنی کد:

?این ارور به معنی حفاظت از دمای آب مصرفی به دلیل خرابی سنسور یا NTC آب گرم مصرفی است.

رفع خطای e4 در پکیج ایساتیس:

?سنسور آب گرم مصرفی یا NTC آب مصرفی نیاز به تعویض دارد.

ارور E6:

?معنی کد:

?این کد به دلیل وجود مشکل در سنسور دود دستگاه نمایش داده می شود و به احتمال زیاد فن یا پرشر هوا در پکیج مشکل دارد و احتمال دیگر مسدود بودن مسیر خروجی دود در دستگاه می باشد.

روش رفع خطای e6 :

?معمولا در این حالت پکیج به صورت خود به خود خاموش می شود.

?به منظور رفع این مشکل باید ابتدا علت اصلی این مشکل پیدا شود زیرا روش رفع این مشکل با توجه به فعال یا غیر فعال بودن فن دستگاه متفاوت است.

رفع عیب خطای e6 در صورتی که فن پکیج فعال باشد:

?بازدید مسیر دودکش ?باز کردن حلقه های مسیر ورودی هوا ?بررسی پرشر سویچ هوا و سیم های مرتبط با آن ?بررسی شلنگ رابط و لوله فن ?در نهایت اگر سرعت فن کم بود، با تعویض دور فن مشکل رفع خواهد شد.

رفع عیب خطای e6 در صورتی که فن پکیج غیر فعال باشد:

?بررسی سیم پیچی های فن ?بررسی سالم بودن فن

ارور E7:

?معنی کد:

?این کد به معنی بالا بودن دمای آب مصرفی است و دستگاه به دلیل محافظت از پکیج این ارور را صادر می کند و در این حالت پکیج ایساتیس خود به خود خاموش می شود.

روش رفع خطای e7 در پکیج ایساتیس:

?همانطور که در فیلم رفع ارور E7 پکیج گفتیم، این کد به معنی بالا رفتن دمای آب در سیستم به دلیل قطعی کلید حد آن می باشد.

?در این شرایط بهتر است بعد از نصب دوباره کلید حد به دستگاه، دمای پکیج را حداقل تا ۱۰ درجه کاهش دهید تا دمای آن کمتر از دمای ترموستات حد برسد.

?اگر بعد از ریست کردن پکیج دستگاه روشن نشد احتمالات ذیل وجود دارد:

?پمپ داخل پکیج دچار گیرپاژ شده است و باید روان شود و در صورتی که پمپ خراب است باید تعویض شود. ?ترموستات حد از محل سیم های رابط خود دچار مشکل شده است. ?ترموستات حد ممکن است معیوب شده باشد که در این صورت نیاز به تعویض دارد.

ارور E8:

?معنی کد:

?این خطا به معنی وجود مشکل در ارتباطات درون برد دستگاه می باشد.

?روش رفع خطای e8 در پکیج اساتیس:

?معمولا در چنین شرایطی باید برد دستگاه تعویض شود.

خطا E01:

?علت بروز این خطا:

?گرمای بیش از حد در دستگاه

?راه حل رفع این خطا:

?بررسی ترموستات حد ?بررسی عملکرد پمپ ?بررسی مسیر گرمایش مدار گرمایش ?تخلیه هوای مسیر ?چک کردن شیر گاز ?بررسی رله پمپ

کد خطا E02:

?علت بروز این خطا:

?تغییر دمای بیش از حد در گرمایش رفت بیش از ۷ درجه در یک ثانیه و تکرار آن برای ۳ بار

?راه حل رفع این خطا:

?هواگیری سیستم ?باز کردن شیر پرکن ?انجام رسوب گیری ?بررسی سنسورهای NTC ?بررسی رله برد، بای پس و عملکرد پمپ

ارور E03:

?علت بروز این خطا:

?تغییر دمای آب گرم گرمایش و یا برگشت بیش از ۲۰ درجه در یک ثانیه

?راه حل رفع این خطا:

تمامی موارد ذکر شده برای کد خطای E02 ارور E04:

?علت بروز این خطا:

?بالاتر بودن ۵۵ درجه ای دمای آبگرم گرمایش رفت از آب گرمایش برگشت

?راه حل رفع این خطا:

تمامی موارد ذکر شده برای کد خطای E02 ارور E05:

?علت بروز این خطا:

?بالا بودن ۱۰ درجه ای دمای آب گرمایش برگشت از دمای گرمایش رفت

?راه حل رفع این خطا:

?هواگیری سیستم ?بازکردن شیر پرکن ?چک کردن محل نصب سنسورها ?بررسی NTC ها ?بررسی مسیر گرمایش

ارورE06:

?علت بروز این خطا:

?دمای آب گرم گرمایش برگشت ۳۰ درجه از رفت بیشتر است.

?راه حل رفع این مشکل:

?هواگیری سیستم ?بازکردن شیر پرکن ?چک کردن محل نصب سنسورها

ارور E10:

?علت بروز این خطا:

?خطا در سنسور فشار

?راه حل رفع این خطا:

?تعویض سنسور فشار ?بررسی کابل سنسور فشار

ارور E11:

?علت بروز این خطا:

?کمبود فشار آب در مدار

?راه حل رفع این خطا:

?باز کردن شیر پرکن

ارور E12:

?علت بروز این خطا:

?بالا بودن فشار آب در مدار به علت آبگیری بیش از حد دستگاه

?راه حل رفع این خطا:

?تخلیه مقداری از آب دستگاه ?بررسی شیر پرکن

ارور E13:

?علت بروز این خطا:

?خرابی سنسور NTC

?گرمایش رفت

?راه حل رفع این خطا:

?بررسی سیم های رابط سنسور ?چک کردن سنسور

ارور E14:

?علت بروز این خطا:

?خرابی سنسور برگشت گرمایش

?راه حل رفع این خطا:

راه حل های بیان شده در کد خطای E13 ارورE15:

?علت بروز این خطا:

?خرابی سنسور آب مصرفی

?راه حل رفع این خطا:

راه حل های بیان شده در کد خطای E13 ارور E16:

?علت بروز این خطا:

?خطا در سنسور خارجی

?راه حل رفع این خطا:

?چک کردن سنسور ?تعویض سنسور خارجی

ارور E21:

?علت بروز این خطا:

خطا در PCB که باعث خاموش شدن پکیج می شود.

?راه حل رفع این خطا:

?تعویض PCB

ارور E31:

?علت بروز این خطا:

? تشکیل نشدن شعله یا عدم تشخیص شعله توسط یون تشخیص شعله

?راه حل رفع این خطا:

?بررسی یا تعویض جرقه زن ?بررسی یه تعویض یون تشخیص شعله ?بررسی شیر گاز ?بررسی برد الکتریکی ?بررسی گاز مصرفی

ارورE31:

? علت بروز این خطا:

? تشکیل شعله در زمانی که شیر گاز بسته است.

? راه حل رفع این خطا:

? بررسی یا تعویض شیر گاز ?تعویض PCB

ارور E32:

? علت بروز این خطا:

? پرش شعله از روی سطح برنر

? راه حل رفع این خطا:

? تعویض PCB ? تعویض الکترود ? بررسی و رفع نوسانات گاز ورودی

ارور E41:

? علت بروز این خطا:

? فعال شدن سوییچ پرشر هوا قبل از شروع سیکل گرمایش

? راه حل رفع این مشکل:

?بررسی سیم کشی ?بررسی پرشر سویچ هوا ?بررسی رله برد

ارور E42:

? علت بروز این خطا:

? باز شدن پرشر سویچ در حین کار پکیج

? راه حل رفع این خطا:

?بررسی سیم کشی ?بررسی مسیر دودکش یا تعویض فن ?بررسی پرشر سویچ ?بررسی ولتاژ برق ?بررسی رله برد ?بررسی فن ?بررسی لوله

ارور E43:

? علت بروز این خطا:

? تاخیر در بسته شدن پرشر سویچ هوا

? راه حل رفع این مشکل:

? بررسی پرشر سویچ ? بررسی مسیر دودکش یا تعویض فن ? بررسی ولتاژ برق ? بررسی فن

ارور E50:

? علت بروز این خطا:

? عدم اتصال کانکتورCN4

? راه حل رفغ این خطا:

بررسی و اتصال کانکتور CN4 در برد ارور E51:

? علت بروز این خطا:

? عدم اتصال کانکتور CN10

? راه حل رفع این خطا:

بررسی و اتصال کانکتور CN10 در برد ارور E60:

? علت بروز این خطا:

? خطا در قسمت پمپ

? راه حل رفع این خطا:

? تعمیر یا تعویض پمپ

بررسی کانکتور پمپ و سیم رابط آن ارور E61:

? علت بروز این خطا:

? اختلال در کارکرد پمپ

? راه حل رفع این خطا:

تعویض برد ارور P01:

? علت بروز این خطا:

? تغییر دمای آب گرم گرمایش رفت بیشتر از ۷ درجه در یک ثانیه

? راه حل رفع این خطا:

مانند خطای E02 ارور P02:

? علت بروز این خطا:

? بیشتر بودن دمای آب گرم گرمایش رفت به میزان ۵۵ درجه از آب برگشت

? راه حل رفع این خطا:

مانند خطای E02 ارور P03:

? علت بروز این خطا:

? دمای آب گرم گرمایش برگشت ۱۰ درجه بیشتر از آب رفت

? راه حل رفع این خطا:

مانند خطای E02 ارور P21:

? علت بروز این خطا:

? بروز اولین شکست در تشکیل شعله

? راه حل رفع این خطا:

مانند خطای E30 ارورP22:

? علت بروز این خطا:

? بروز دومین شکست در تشکیل شعله

? راه حل رفع این خطا:

مانند خطای E30 ارور P23:

? علت بروز این خطا:

? قطع شدن شعله در حین کار پکیج

? راه حل رفع این خطا:

? بررسی الکترود و تعویض آن در صورت نیاز

?پکیج دیواری بایکان baykan بایکان?

کد خطای E01 ? عدم تشکیل یا تشخیص شعله

کد خطای E02

? انسداد دودکش – خطای کلید حد ترموستات دود در مدل های بدون فن و انسداد دوکش – خطای پرشرسوئیچ دود در مدل های فن دار

کد خطای E03

? خطای عملکرد NTC شوفاژ و یا رسوب گرفتگی مبدل اصلی

کد خطای E04

? خطای عملکرد NTC مصرفی

کد خطای E05

? اشکال در مدولاتور شیر گاز (شعله مینیمم است)

کد خطای E06

? افزایش بیش از حد دما به بیش از ۹۰ °c

کد خطای E07

? اشکال در پمپ و یا عدم گردش آب

کد خطای E08

? افت فشار آب مدار گرمایش

کد خطای E09

? فعال شدن کلید حرارتی

?پکیج دیواری بایکان baykan?

? چشمک زن شدن ۳۰ LED ? خطای عملکرد NTC شوفاژ و یا رسوب گرفتگی مبدل اصلی

? چشمک زن شدن ۴۰ LED ? خطای عملکرد NTC مصرفی

? چشمک زن شدن ۵۰ LED ? افت فشار آب مدار گرمایش

? چشمک زن شدن ۶۰ LED ? انسداد دودکش – خطای کلید حد ترموستات دود در مدل های بدون فن و انسداد دوکش – خطای پرشرسوئیچ دود در مدل های فن دار

? چشمک زن شدن ۷۰ LED ? افزایش بیش از حد دما به بیش از ۹۰ °c

? چشمک زن شدن ۸۰ LED ? عدم تشکیل یا تشخیص شعله

? چشمک زن شدن ۳۰ LED + 40 ? اشکال در مدولاتور شیر گاز (شعله مینیمم است)

? چشمک زن شدن ۶۰ LED + 80 ? اشکال در پمپ و یا عدم گردش آب

? پکیج باکسی ?

? E 01 : خطای افت فشار فشار گاز و یا درست نرسیدن گاز به مشعل

? برای بررسی این خطا ابتدا گاز ورودی را بررسی نمایید. سپس باتوجه به توضیحات مقاله ی آموزش پکیجدیواری میزان فشار گاز تا قبل از محله ی ورود به مشعل بررسی شود.

? E 02 : عملکرد کلید حرارتی (سنسور حد)

? برای بررسی این ایراد تمامیمواردی که باعث فعال شدن این سنسورمیشوند را بررسی کنید، بعضی از موارد می تواند شامل ? ۱ـ خراب بودن سنسور حد. ?  ۲ـ نیاز دستگاه به سرویس اسیدشویی. ?  ۳ـ تنظیم نبودنشعله ? ۴ـ عدم چرخش آب در مدار باشند.

? E 03 : خطای پرشر دود

? در صورت بروز این خطا به روش زیر عمل کنید.

? سیم های اتصال بین برد و پرشر دود را از روی سنسور جدا نمایید. دستگاه را خاموش و سپس روشن کنید.

? هر لحظه ای که برد فرمان روشن شدن فن را صادر کرد بوسیله ی یک سیم دو سوکت سنسور را اتصال کوتاه کنید. اگر ارور برطرف شد حتما باید پرشر دود تعویض گردد. در ضمن این موارد که راجع به آن توضیح دادیم در شرایطی صادق است که از باز بودن دودکش و خروج محصولات احتراق و همچنین ورود هوای تازه به دستگاه مطمئن باشیم.

? E 05 : خطای عملکرد NTC مدار بسته (گرمایش)

? وقتی این خطا در دستگاه اتفاق بیوفتد چند مورد حتماً بررسی شود :

? ۱ـ باز بودن شیرهای مسیر رفت و برگشت مدار گرمایش

?۲ـ سالم بودن NTCها

?۳ـ سالم بودن پمپ دستگاه

? وقتی این خطا در در دستگاه نشان داده می شود به این معنی است که مدار گرمایش بیش از حد گرم شده و یا سنسورها خراب است.

? E 06 : خطای عملکرد NTC مدار مصرفی

اگر این خطا ظاهر شد حتماً موارد زیر بررسی شود.

? ۱ـ سلامت NTC

?۲ـ فشار آب نرمال در ورودی دستگاه

? ۳ـ فشار آب نرمال در خروجی دستگاه (سر شیرها)

? ۴ـ نیاز دستگاه به سرویس اسیدشویی

? E 07 : افت فشار آب

? برای بررسی این ایراد به دو مورد توجه کنید، اول به مقاله ی تعمیر پکیج دیواری مراجعه کنید و سپس بررسی کنید که دستگاه در مدار خود آب دارد یا خیر اگر خیر که مدار را پر کنید خطا رفع می شود، اگر آری ۲ تست داریم اول سوکت های پرشر (سوئیچ آب) را یکسره کنید (به وسیله ی یکسیم اتصال کوتاه کنید) اگر خطا رفع نشد ابتدا سالم بودن سیم کشی را بررسی کنید، در نهایت برد تعویض گردد.

? E 11 : عدم عملکرد ترموستات حد

? وقتی به این خطا برمیخورید دو مطلب را بررسی کنید. اول اینکه ترموستات حد سالم است (با تعویض یا یکسره کردن) دوم اینکه پمپ دستگاه سالم است. در نهایت بررسی کنید که دستگاه به درستی برای محیط مورد نظر درنظر گرفته شده است یا خیر. این خطا معمولا در سیستم های گرمایش از کف خود را نشان می دهد.

? E 25 : افزایش دما به علت عدم گردش آب

? این خطا وقتی رخ می دهد بدین معنی می باشد که سنسورها همزمان گرم شدن بیش از حد آب را به برد اطلاع می دهند و در نهایت بای پس نمی تواند دمای دستگاه را متعادل کند. پمپ دستگاه بررسی شود.مسیرهای ورودی و خروجی به پکیج همگی بررسی شوند و در نهایت مبدل مورد بررسی قرار بگیرد.

? E 31 : قطع ارتباط ترموستات محیطی و صفحه ی نمایشگر دیجیتال وپانل

? توجه داشته باشید که تمامی مدل های پکیج در تمامی برندها دارای یک جامپر بر روی برد خود می باشند که می توان به ترموستات وصل کرد. کار ترموستات این است که مانند یک کلید مسیر این جامبر را قطع و وصل می کند. بنابراین سیم کشی تا ترموستات، خود ترموستات، کانکتورهای ورود به برد دستگاه و در نهایت برد دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

? E 35 : عدم تشکیل یا تشخیص شعله

? پیشنهاد من مطالعه ی مطلب آموزش پکیج دیواری در سایت می باشد. برد بررسی شود، سیم های اتصال یون مورد بررسی قرار بگیرد، باز بودن شیر گاز و وجود گاز مورد بررسی قرار گیرد، ببینید دستگاه جرقه می زند یا خیر و در نهایت شیرگاز به همراه بوبین ها مورد بررسی قرار گیرد.

ب) پکیج باکسی مدل (ECO 3)

? E 01 : خطای جرقه زن، عدم روشن شدن پس از جرقه زن، نرسیدن گاز یا خرابی الکترود

? E 02 : عملکرد ترموستات حد بالای ۹۵ درجه سانتی گراد

? دستگاه را ریست نمایید اگر ایراد و خطا مجدد ظاهر شد موارد خطای عملکرد کلید حرارتی که در مدل (LUNA3) توضیح داده شد بررسی شود.

? E 03 : عملکرد ترموستات دودکش

? ابتدا مسیر خروج دود و دوکش بررسی شود سپس از نظم ورود هوای تازه به دستگاه محل نصب را بررسی نمایید. ترموستات مورد بررسی قرار بگیرد و در نهایت برد تعویض گردد.

? E 05 : نارسایی دودکش یا انسداد لوله های انتقال فشار به میکروسوئیچ

?در ورودی دودکش یک کبریت روشن کنید و یا کاغذ بسوزانید تا به وضوح خروج دود و سالم بودن مسیر دودکش بررسی شود پس از آن سرویس کامل مجموعه ی فن خطای ما را رفع خواهد کرد.

?E 06 : عدم انتقال هوای تازه به دستگاه و یا مسدود شدن دودکش

? تمام موارد قبلب که در قسمت خطای E 05 توضیح داده شد بررسی شود.

? E 10 : پایین بودن فشار آب دستگاه یا قطع آب شهری

? اگر با این خطا مواجه شدید ابتدا بررسی کنید آب مصرفی منزل یا ساختمان نصب دستگاه وصل می باشد یا خیر سپس بررسی کنید فشار آب مدار بسته بین ۱ تا ۲ بار تنظیم شده است یا خیر، اگر آری باید سنسور آب تعویض گردد اگر خیر مدار را پر کنید (مراجعه به مقاله ی تعمیر پکیج دیواری) در غیر این صورت برد دستگاه باید تعویض گردد.

? e 25 : عدم گردش آب و یا عدم کارکرد پمپ

? برای بررسی این خطا پیچ بازدید پمپرا باز کنید و بررسی کنید که پمپ می چرخد یا خیر و در ضمن بررسی شود مسیر گردش آب مدار بسته (گرمایش) باز است یا خیر. مااند شیرهای نصب در زیر پکیج و شیرهای رادیاتورها، در ضمن بررسی شود برد برق مورد نیاز برای راه اندازی پمپ را تامین می کند یا خیر.

? E 35 : کمبود حرارت و یا نرسیدن حرارت به یون کنترل شعله

? بررسی کنید یون سالم باشد و یا رسوب بر روی آن مانع تشخیص شعله نشود. در درجه ی

? بعدی فشار گاز شهری کم نباشد و یا شعله تنظیم نباشد و حتی مشعل نیاز به سرویس نداشته باشد همه ی این موارد می تواند مورد بررسی قرار بگیرد.

?
پکیج شاپه?
?کد خطا : چشمک زدن LED 30
?شرح خطا: عدم تشکیل شعله – برعکس بودن دو شاخه برق – کوتاه بودن شعله – قطع گاز – خرابی یون جرقه و حسگر – اشکال در شیر گاز – خرابی برد .  
?کد خطا : چشمک زدن LED 30*40
?شرح خطا: عدم گردش اب در سیستم – بسته بودن شیر ها – اشکال در پمپ – رسوب داشتن مبدل – خرابی برد .  
?کد خطا : چشمک زدن LED 30*50
?شرح خطا: اشکال در تخلیه دود گرفتگی دودکش – اشکال در پرشر فن و یا سنسور دود – اشکال در شلنگ های پرشر – اشکال در فن – خرابی برد .  
?کد خطا : چشمک زدن LED 30*60
?شرح خطا: عدم عملکرد سیستم گرمایش عدم گردش آب در سیستم – اشکال در NTC شوفاژ.  
?کد خطا : چشمک زدن LED 30*70
?شرح خطا: اشکال در سیستم آبگرم مصرفی – کم بودن فشار آب ساختمان – اشکال در NTC مصرفی و یا رسوب گرفتن آن – اشکال در فلومتر – خرابی برد .  
?کد خطا : چشمک زدن LED 30*80
?شرح خطا: عدم عملکرد سیستم گرمایش عدم گردش آب در سیستم – اشکال در NTC شوفاژ.  
?کد خطا : چشمک زدن LED 60
?شرح خطا: افت فشار مدار گرمایش – کاهش فشار مدار گرمایش – اشکال در پرشر آب – خرابی برد .  

?نصب و تعمیرات انواع و پکیج در اسرع وقت توسط تیم کاملا حرفه ای و متخصص تکنیک عبدی فروش و خدمات پس از فروش انواع محصولات ایران رادیاتور.بوتان.تاچی.گلدیران.ایساتیس.فرولی.بایکان.شاپه? ☎️۰۹۱۲۰۶۲۸۶۵۸

   
تعمیرات , خدمات , پکیج , کولر گازی , خدمات تعمیر و فروش تکنیک عبدی در کرج , تعمیر پکیج , تعمیر کولر گازی , هزینه تعمیرات پکیج در کرج , هزینه تعمیرات کولر گازی در کرج , دلایل خرابی پکیج , دلایل خرابی کولر گازی ,