طراحی و ساخت انواع قطعات صنعتی تراشکاری و قطعه سازی کولیس اکبرزاد

تراشکاری و قطعه سازی کولیس اکبرزاد
✔️ساخت و تولید انواع قطعات و تراشکاری
✔️طراحی و ساخت انواع قطعات حرفه ای
✔️طراحی و ساخت انواع قطعات چند بعدی
✔️طراحی و ساخت تمامی قطعات در اشکال و قطرهای مختلف

✳️تراشکاری

یکی از قدیمی ترین روش های فرم دادن به قطعات دوار است که به عنوان یکی از پرکاربردترین روش های تولید شناخته شده است. دراین روش مانند فرزکاری، شکل دادن قطعه همراه با براده برداری است به این معنا که شکل دهی به قطعات با کاهش جرم قطعه اولیه صورت میگیرد.

ساخت انواع قطعات تمامی سلاح های شکاری

عمل تراشکاری توسط دستگاه تراش انجام می شود. ماشین تراش عمودی،ماشین تراش پیشانی،ماشین سری تراشی و ماشین تراش مرغک دار از انواع ماشین آلات تراشکاری هستند که متناسب با نیاز یکی از انواع آن برای انجام تراشکاری روی قطعات مورد استفاده قرار میگیرد.

دقت و ظرافت در ساخت 
( طراحی و تولید انواع قطعات )

ساخت انواع قطعات صنعتی از جنس های آلمینیوم ، استیل و فولاد و فسفر برنز و چدن و لاستیک و سیلیکون و انواع پلاستیک بصورت تراشکاری

✳️تولید قطعات صنعتی چیست و چگونه انجام می شود

استفاده از قطعات صنعتی در کارخانه ها و کارگاه ها رشد بسیار بالایی داشته است. تولید قطعات صنعتی با توجه به همین رشد امروزه به یکی از بخش های مهم در صنعت تبدیل شده است و استقبال از قطعات صنعتی باعث شده است که مهندسین از روش های مختلف اقدام به تولید و ساخت قطعات صنعتی بپردازند.

در این بین برای تولید قطعات صنعتی باید دقت، مهارت و تجربه بسیار بالایی را داشته و از آن‌ها برای ساخت قطعات با دقیق ترین قطعات و قالب های صنعتی استفاده کرد. برای ساخت قطعات صنعتی استفاده از دستگاه های ریخته گری و برش و تراش امری عادی بوده و با استفاده از این دستگاه ها قطعات با دقت کارکرد و عملکرد و ساختار بسیار بالا ساخته می شوند.

تولید قطعات صنعتی باید بر اساس اصول و استاندارد های بالایی باشد چرا که قطعات تولید شده باید دارای مقاومت بالا و استحکام مناسب در برابر سایش و تغییر شکل داشته باشند. امروزه ساخت قطعات صنعتی برای بخش خودرو سازی رونق بسیار بالایی دارد و از قطعات ساخته شده برای تولید انواع خودرو ها استفاده می شود.

کیفیت ساخت قطعات ، بهتر از اصل
( تراشکاری و فلز کاری کولیس )
برای ساخت قطعات صنعتی روش های زیاد وجود دارد. روش های تولید قطعات صنعتی با توجه به ساختار و استفاده از آن‌ها می تواند متفاوت باشد و بهترین این روش ها عبارت‌اند از:
1. تولید قطعه صنعتی به روش مکانیکی:

در این روش با استفاده از چکش و روش های دستی به فلز هایی که توانایی شکل گیری داشته باشد اشکال را طراحی و ایجاد می کنند. این روش برای ایجاد اشکال پیچیده کاربرد چندانی ندارد.

2. جوشکاری:

در این روش با استفاده از سیستم جوشکاری قطعات فلزی را به هم متصل کرده و می توان با استفاده از قطعات ساده قطعات پیچیده را ایجاد کرد. جوشکاری یک از روش های ساده ساخت قطعات صنعتی است.

3. تولید با استفاده از روش ریخته گری

ریخته گری را می توان یکی از قدیمی ترین روش های تولید قطعات صنعتی و از پرکاربردترین آن‌ها دانست. در این روش ابتدا فلز را به داغ کرده و آن را به صورت مذاب در آورده و وارد قالب های از پیش ساخته شده می کنیم. یکی از مناسب ترین روش های ساخت قطعات صنعتی استفاده از روش ریخته گی است.

4. تراشکاری:

برای تولید قطعات صنعتی با این روش باید فلز را بر رو دستگاه های تراش قرار داده و با استفاده از نقشه های از پیش طراحی شده فلز ها را تراش داده و قطعات فلزی را تولید کرد. امروزه استفاده از تراشکاری برای تولید قطعات ظریف بسیار کاربرد دارد.
5. استفاده از دستگاه های لیزر:

برای ساخت قطعات صنعتی از دستگاه های لیزر نیز استفاده می‌شود. امروزه استفاده از لیزر برای برش فلزات با طرح ها و نقشه های دلخواه رشد بسیار بالایی داشته است و تقریباً می توان گفت که دستگاه های لیزر توانسته اند به خوبی جایگاه خود را در بین روش های تولید قطعات صنعتی تثبیت کنند.

طراحی و ساخت تمامی قطعات در اشکال و قطرهای مختلف
( قطعه سازی کولیس )

✳️کولیس چیست ؟

ابزاری است نسبتا کوچک که تولید می شود تا
بتوان با آن قطر و طول داخلی، قطر و طول خارجی و عمق قطعات را به صورت دقیق اندازه گرفت.

ساخت انواع قطعات با دقت و ظرافت
قطعه سازی ( کولیس )

کولیس کاربرد های زیادی در مهندسی، پزشکی و صنایع دیگر دارد که
نیاز به این نوع اندازه گیری دارند.

شیوه خواندن اندازه هایی که کولیس می دهد به نوع اندازه گیری آن کولیس بستگی دارد.

انواع اندازه گیری کولیس ها به سه دسته تقسیم می شوند:

1- کولیس ورنیه یا معمولی که نوعی اندازه گیری کولیس است که بیشتر مورد استفاده است و
به کولیس ساده نیز معروف است.

2- نوعی دیگر که کولیس ساعتی یا عقربه نام دارد که نام آن به این دلیل است که کمی شبیه ساعت است.

3- نوع پیشرفته و حرفه ای آن که کولیس دیجیتال یا رقمی نام دارد.

باید حدس زده باشید که دقیق ترین نوع شیوه اندازه گیری کولیس همین کولیس دیجیتال است؛
اما باید بدانید که کاربرد آن به نسبت با انواع دیگر یعنی کولیس ورنیه و کولیس ساعتی خیلی آسان تر است.

مدیریت :حمزه اکبرزاد

https://www.instagram.com/omid__zarenejad/

تراشکاری و قطعه سازی کولیس اکبرزاد , طراحی و ساخت انواع قطعات حرفه ای , ساخت و تولید انواع قطعات و تراشکاری تجهیزات پزشکی  , ورزشی , طراحی و ساخت انواع قطعات چند بعدی ،( کولیس ) , طراحی و ساخت تمامی قطعات در اشکال  , قطرهای مختلف ، ( قطعه سازی کولیس ) , ساخت انواع قطعات با دقت و ظرافت , قطعه سازی ( کولیس ) , کیفیت ساخت قطعات ، بهتر از اصل ،تراشکاری و فلز کاری کولیس ,