Address & Contact

Our Address

فارس ، شیراز ،سروستان ، ابتدای نظرآباد

Telephone

تعمیرگاه و مکانیکی موتور علی اکبر

?ما برای حمل و نقل از جایی به جای دیگر از وسایل نقلیه مختلفی استفاده می‌کنیم. موتور سیکلت نیز از جمله همین وسایل است که می‌تواند جهت حمل و نقل به کمک ما بیاید. به خصوص زمانی که با مشکل ترافیک مواجه هستیم و می‌خواهیم سریع‌تر به مقصد برسیم. اما اگر از همین موتور سیکلت مراقبت نکنیم و ایرادهای آن را در اسرع وقت رفع ننماییم. در مواقع حساس و زمانی که به آن خیلی نیاز داریم، دستمان را در حنا می‌گذارد.

⚡️با دقت به صداهای موتورسیکلت گوش کنید

?برای بررسی مشكلات موجود در موتور سیکلت خود، باید از لحظه روشن کردن تا خاموش کردن موتور سیکلت به دقت به آن گوش دهید. هر عملکردی مانند شتاب دادن، چرخاندن یا خاموش شدن ممکن است سر و صدای غیر عادی ایجاد کند که ممکن است متوجه آن شوید.

?برخی از صداها ممکن است مشکلات مهمی را نشان دهند که نیاز به توجه فوری دارد. بنابراین بهتر است قبل از ایجاد صدمات شدید به موتور خود، اشتباهات قبلی را دریابید. با دقت گوش دهید و نوع نویز و همچنین محل ایجاد آن را مشخص کنید.

?همچنین باید میزان سر و صدای موتور سیکلت خود را در نظر بگیرید. صدای بلند تر ممکن است نشان دهد که برخی مهره ها یا پیچ ها وجود دارد که به دلیل کمبود روغن نیاز به سفت شدن دارند.

?هنگامی که به موتور گوش می دهید، تمام قطعات را که از ریل سوپاپ شروع می شود، مشاهده کنید. صدای تیک تاک می تواند به سادگی پلاک شل باشد. برخی از مشکلاتی که پیدا کردن آنها دشوار است به کمک یک مکانیک و گوشی پزشکی نیاز دارند.

?موتور سیکلت‌های دو زمانه و طرز کار آن‌ها

?در موتورهای دو زمانه عملکرد موتور در دو مرحله صورت می‌گیرد: مرحله احتراق و مرحله تخلیه.

?فناوری به کار رفته در این نوع موتورها بسیار ساده و ابتدایی است. تا آنجایی که به غیر از دو مرحله فوق عملکرد خاص دیگری در این موتورها صورت نمی‌گیرد.

?در مرحله احتراق، سوخت و هوا در سیلندر ترکیب شده و زمانی که جرقه زده می‌شود، این مخلوط مشتعل می‌شود.

?از اشتعال این مخلوط انفجاری صورت می‌گیرد که پیستون را به سمت پایین سوق می‌دهد.

?همزمان که پیستون حرکت کرده و به سمت پایین سوق پیدا می‌کند، ترکیب سوخت و هوا به سمت محفظه پوسته موتور یا همان میل لنگ مکیده می‌شود.

?به محض آن که پیستون به پایین‌ترین نقطه ممکن خود رسید، راه گاه تخلیه باز شده و فشار موجود در سیلندر باعث می‌شود تا گازهایی که از اشتعال سوخت و هوا به وجود آمده‌اند، به بیرون از سیلندر حرکت کنند.

?موتور سیکلت‌های چهار زمانه و طرز کار آن‌ها

?در موتورهای چهار زمانه عملکرد موتور در چهار مرحله انجام می‌گیرد: مرحله مکش، مرحله تراکم، مرحله توان و مرحله تخلیه.

?روش کار موتور چهار زمانه با روش کار موتور دو زمانه بسیار متفاوت است.موتور چهار زمانه فرایند پیچیده‌تری دارد و از به روزترین و رایج‌ترین سیستم‌های موتوری دنیاست.

?دلایل روشن نشدن موتور سیکلت

?در حالت کلی روشن نشدن موتور سیکلت دو دلیل اصلی دارد:

?وجود مشکل در سیستم برق رسانی موتور سیکلت
?وجود مشکل در سیستم سوخت رسانی.

?اختلال در کارکرد هر یک باعث می‌شود موتور سیکلت روشن نشود.

به مدیریت : علی اکبر روستا

 

 

 

تعمیرگاه و مکانیکی موتور علی اکبر در سروستان شیراز , تعمیرگاه , مکانیکی , تعمیرگاه موتور سیکلت , مکانیکی موتور سیکلت  , تعمیرگاه موتور در سروستمکانیکی موتوران , مکانیکی موتور در سروستان , مکانیکی موتور علی اکبر , تعمیرگاه موتور علی اکبر , مکانیکی موتور در شیراز , مکانیکی موتور در شیراز  ,