قالبسازی مهرگان هداوند
تعمیر در محل انواع قالب های سنگین و نیمه سنگین

⚡️ خدمات به تهران و سراسر کشور

⚡️ انواع قالبهای سنگین و نیمه سنگین پلاستیک و دایکست تخصصی
⚡️ با بیش از 30 سال تجربه در ساخت و تولید

⚡️ معروف­ ترین تکنیک­ های قالب ­سازی و سازه­ های پلاستیکی عبارتند از قالب چرخشی، قالب تزریق، قالب­ سازی ضربه، قالب ­سازی فشرده ­سازی ، قالب اکستروژن و ترموستینگ

🔰 قالب‌ های دایکاست (دایکست) (Die cast)

🔸 قالبی که در آن برای تولید قطعات فلزی، مواد مذاب توسط دستگاه دایکاست(دایکست) با فشار زیاد و حرارت بالا به داخل آن تزریق می شود را قالب دایکاست(دایکست) می گویند. از این مدل قالب ها در صنایع خودرو سازی و ساخت بدنه و بخش های سبک و قطعات خاص و مهم استفاده می شود .

🔸 امروزه قالب دایکاست(دایکست) اهمیت ویژه ای در تولید قطعات فلزی با جنس نرم در صنعت را دارد. جنسهایی از قبیل آلیاژهای آلومینیوم، روی و… با وزن چند گرم تا چند کیلوگرم را میتوان با روش تزریق دایکاست(دایکست) تولید نمود.

🔸 طراحی قالب دایکاست(دایکست) و همچنین ساخت قالب دایکاست(دایکست) نیاز به تجربه بالایی دارد، چون در تولید قالب دایکاست(دایکست) فشار زیادی توسط دستگاه تزریق به قالب وارد میشود و قالبساز حتما باید بتواند فشار وارده به فولاد را آنالیز و بررسی کند.

🔰 قالب پلاستیک

🔸 برای تولید مواد پلاستیکی باید ماده ی اولیه را دورن قالب هایی ریخته شود تا بعد از سرد شدن پلاستیک شکل و حالت قالب را به خود گرفته و محصول تولید شود . در گذشته نه چندان دور برای تولید پلاستیک از قالب های فولادی استفاده میشد . قالب های فولادی دارای معایبی زیادی بودن یکی از اصلی ترین معایبی قالب های فولادی دارا بودن این بود که تولید قالب های فولادی هزینه ی زیادی را برای مدیران کارخانه ها در بر داشت .

🔸 اکنون با توجه به عیب بزرگی که قالب های فولادی داشتنند برای تولید قالب پلاستیک از آلمینیوم استفاده می شود . مزیت اصلی این جنس از قالب این است که علاوه بر هزینه ی پایینی که تولید آن دارد دارای طول عمر بالایی نیز هست و تا چند سال می توان از آنها استفاده نمود .

💠 تعمیر انواع قالب های پلاستیک و دایکست

🔻 از بین بردن ترک­ های موجود در قالب

یکی از اشتباهات رایج اپراتورهای دستگاه تزریق پلاستیک دقت نکردن به قرار گرفته دو کفه قالب رو­به­ روی هم می­ باشد و این امر سبب ترک خوردن بوش می­ گردد. ابتدا با استفاده از میکروسکوپ الکترونیکی ناحیه ترک را پیدا کرده و بوسیله فرز ناحیه ترک را به طور کامل برمی­ داریم، این کار از رشد ترک پس از جوشکاری جلوگیری می­ نماید، سپس با استفاده از فیلر با سختی بالا ناحیه ترک را جوشکاری می­ نماییم و در مرحله آخر عملیات پولیش و پرداخت بر روی قطعه انجام می گرد

🔻 خورده شدن لبه قالب با گذشت زمان

از اتفاقات رایج در قالب­ های تزریق پلاستیک، خوردگی لبه­ های آب­ بند قالب بر اثر تکرار زیاد در تولید می­ باشد. معمولا در قالب ­هایی با سطح ساده و صاف با عملیات پرداخت و یا سنگ­ زنی اصلاح می­ شود، اما در مواردی که سطح آب ­بند قالب زیاد خورده و یا دسترسی به آن مشکل می­ باشد ترمیم با استفاده از جوش لیزر پیشنهاد می­ گردد زیرا حرارت و دفرمگی را در نقطه آسیب دیده به حداقل می ­رساند.

🔻 از بین بردن دفرمگی قالب

ناحیه تحت جوش به علت خطا در هنگام ساخت قالب بسیار نازک و شکننده شده است و این امر سبب ایجاد دفرمگی و اعوجاج ­گردیده و با کوچکترین ضربه و فشاری، آب­ بند بودن قالب را تحت ناثیر قرار می­ دهد و هنگام تولید درپوش ایجاد پلیسه خواهد کرد لذا با استفاده از جوش لیزر مقاومت این ناحیه را بالا برده و قالب ترمیم می­ گردد.

🔻 از بین بردن خوردگی قالب

در قالب­ های دایکاست به علت تزریق مواد فلزی با دمای بسیار بالا درون قالب قسمت­ های نوک تیز تحت تاثیر بیشترین خوردگی قرار می­ گیرند و پس از استفاده مکرر از قالب نیازمند ترمیم می ­باشد و بهترین راه ترمیم استفاده از جوش لیزر می­ باشد زیرا کمترین میزان آسیب دیدگی را به دیگر قسمت­ های قالب می ­زند.

به مدیریت : هداوند

شماره تماس :

09109002572
09127036956

ادرس کارگاه
جاده خاوران بعداز پمپ بنزین صحرا منطقه صنعتی حاجی اباد خیابان بیابانگرد  خیابان منبع اب کوچه حاج عباس پلاک ۲۲

 

 

 

 

 

 

 

تعمیر انواع قالب های سنگین و نیمه سنگین پلاستیک و دایکست در تهران , قالبسازی مهرگان هداوند در تهران , تعمیر قالب پلاستیک در تهران , تعمیر قالب دایکست در تهران , قالبسازی در تهران , تعمیر انواع قالب در تهران , تعمیر انواع قالب در سراسر کشور ,