تعویض روغن گیربکس اتوماتیک اتوسرویس رزمندگان

?تعویض روغن موتور که بسته به نوع خودرو متفاوت است ، یکی از مهم ترین نکات در زمینه مراقبت از اتوموبیل می ‎باشد . روغن موتور سالم به بسیاری از مشکلات هزینه بر اتوموبیل کمک کرده و از قطعات آن محافظت می‎ کند . روغن موتور سالم، باعث طولانی تر شدن عمر موتور خودرو نیز خواهد شد.

?تعویض روغن گیربکس اتوماتیک به صورت تخصصی ?

?با کادر سرویس مجرب و کارآزموده با دستگاه های حرفه ای و تمام اتوماتیک?

?چرا باید روغن موتور خودرو تعویض گردد ؟

?با شروع کار موتور ، روغن در معرض اکسیده شدن و تجزیه حرارتی و آب و سوخت خام قرار دارد؛ به همین دلیل روغن آلوده شده و به مرور کیفیت خود را از دست می دهد . از سوی دیگر مواد افزودنی آن نیز رفته رفته مصرف می شوند. این مواد افزودنی شامل پاک کننده ظرفیت معینی برای جذب و معلق نگه داشتن ذرات می باشد.

?به ازای مصرف هر لیتر بنزین ، یک لیتر آب تولید می شود که مقداری از آن به صورت بخار از اگزوز خارج می شود و باقیمانده آن به روغن افزوده می شود.

?نکات مهم در مورد روغن موتور

?بهتر است هنگام تعویض روغن، فیلتر روغن نیز تعویض گردد.

?در موتورهای با تکنولوژی بالا نباید از روغن های موتور با سطح کارآیی پایین تر استفاده شود .

?در موتورهای قدیمی برای استفاده از روغن موتورهای باکیفیت می بایست جانب احتیاط را نگهداشت و در صورت لزوم تفاوت سطوح از یک درجه بیشتر نباشد

?با توجه به عوامل گوناگون از قبیل کیفیت سوخت، شرایط آب و هوایی، ترافیک، نوع رانندگی و بسیاری موارد دیگر کیلومتر کارکرد ذکر شده برای روغن موتور عموما قابل حصول نبوده و تعویض روغن قبل از رسیدن به حداکثر زمان کارکرد، توصیه می گردد.

?در زمان تعویض روغن ، از دستگاه های مکش که روغن را از بالای موتور، می نمایند استفاده نکنید. چرا که به دلیل تجمع رسوبات و آلودگی ها در کف کارتر روغن، تخلیه از انتهای کارتر موجب خروج بیشتر لجن و سایر آلاینده ها خواهد شد.

?استفاده از ظروف پلاستیکی نسبت به فلزی، مقرون به صرفه تر بوده و آلودگی کمتری داشته و میزان هدر رفتن روغن پایین تر خواهد بود.

?هنگام خرید روغن موتور همواره باید به خاطر داشت الزاما گرانترین روغن همیشه مناسب ترین نمی باشد .

?روغن موتور در هر صورت موجب آسیب به پوست می شود ، از تماس طولانی مدت با آن باید اجتناب کرد .

?از ترکیب دو نوع روغن موتور غیرهمنام و یا با دو سطح کیفی متفاوت خودداری کنید زیرا تاثیر متقابل مواد افزودنی بعضا متفاوت موجود در روغن ها بر روی یکدیگر ، منجر به صدمات شدید به موتور می شود .

?متوسط زمان تعین شده برای تعویض روغن در کشورهای پیشرفته صنعتی 13000کیلومتر و برای کشور ما، ایران این رقم حدود 3000کیلومتر می باشد.

به مدیریت : جواد عباسی

شعبه 1: اصفهان ، خیابان رزمندگان، مقابل پمپ بنزین رزمندگان 
شعبه 2: فلاورجان ، فلکه نماز ، بلوار نواب صفوی ، روبه روی تقاطع دوم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعویض روغن موتور کلیه ماشین های وارداتی و ایرانی در اصفهان , تعویض روغن , نکات مهم در مورد روغن موتور , تعویض روغن موتور , تعویض روغن در اصفهان  , تعویض روغن گیربکس اتوماتیک , تعویض روغن موتور کلیه ماشین های وارداتی رزمندگان  ,