Address & Contact

Our Address

تهران،لاله زار،کوی باربد، پاساژ گسترش

Telephone

تولیدکننده انواع سیم و کابل استاندارد البرز تاجیک

✳️کابل 

🔺اصولاً هر نوع هادی که بتواند جریان برق را از داخل خود عبور داده و توسط موادی از محیط اطراف خود عایق شده باشد به طوری که ولتاژ روی سطح عایق نسبت به زمین برابر صفر و در روی سطح سیم یا هادی نسبت به زمین دارای ولتاژ فازی باشد کابل نامیده می شود.

✳️کابل های با روکش فلزی 

💠جنس غلاف با روپوش کابل که امروزه جهت محافظت عایق به کار برده می شود از پوسته سربیا آلومینیوم است. تهیه و نصب پوشش سرب کابل عملاً خیلی ساده تر از پوشش آلومینیومی است.

💠زیرا درجه حرارت ذوب سرب خیلی کمتر از آلومینیوم است و در ضمن کابل های با روپوش آلومینیومی قابلیت خمش کابل های سربی را ندارند ولی در عوض از کابل های با روپوش سربی خیلی سبک تر هستند.

✳️انواع کابل برق از نظر کاربرد 

🔰کابل برق از نظر کاربرد به دو صورت مختلف ساخته می شود :

١- کابل های مسلح

٢- کابل های غیر مسلح

✳️سیم های مفتولی 

🔹🔸ﺑﺮای ﻣﺼﺮف در ﺗﺎﺑﻠﻮﻫﺎی ﺑﺮق و ﺗﺄﺳﻴﺴﺎﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻃﻮر ﺛﺎﺑﺖ ﻧﺼﺐ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ در ﻧﻘﺎﻃﻲ ﺧﺸﻚ در داﺧﻞ ﻟﻮﻟﻪ، روی دﻳﻮار، داﺧﻞ دﻳﻮار و ﺧﺎرج از آن ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻘﺮه ﺑﻪ ﻛﺎر ﻣﻲرود. اﺳﺘﻔﺎده از اﻳﻦ ﺳﻴﻢ در داﺧﻞ دﻳﻮار، ﺑﻪ ﻃﻮر مستقیم، مجاز نیست.

✳️سیم های نیمه افشان 

💥ساختمان این سیم مشابه سیم های مفتولی است ولتاژ اسمی این سیم ۷۵۰/۴۵۰ ولت است و زمینه های کاربرد روی آن مشابه سیم های مفتولی است. فقط در مواردی که نیاز به انعطاف بیشتر نسبت به سیم های مفتولی است، از این سیم استفاده می شود.

✳️سیم های افشان 

💫ساختمان این نوع سیم مانند سیم های مفتولی و نیمه افشان است ولتاز اسمی آن ۵۰۰/۳۰۰ ولت است. قابلیت انعطاف این سیم نسبت به سیم های نیمه افشان بیشتر است.

✳️تفاوت سیم و کابل  

⚡️سیم هادی ای است که توسط پوشش عایق احاطه شده است. رفتار الکتریکی سیم همانند یک مقاومت اهمی بوده و خاصیت سلفی و خازنی ندارد. سیم ها و کابل ها، عامل انتقال انرژی الکتریکی به نقاط مختلف هستند که در ساختمان آنها از فلزهای هادی جهت انتقال جریان برق استفاده می شود.

⚡️در برق رسانی هوایی از سیم های بدون روکش استفاده می شود که اصطلاحاً سیم لخت نامیده می شود. بر این اساس یک هادی با روکش عایق، سیم روکش دار یا سیم عایق دار نامیده می‌شود و در صورت قرارگیری یک یا چند هادی عایق بندی شده در داخل یک غلاف مشترک، کابل تشکیل می شود.

به مدیریت:رسول تاجیک

آدرس کارخانه: ورامین

 

 

 

تولیدکننده انواع سیم و کابل استاندارد البرز تاجیک در تهران , تولیدکننده انواع سیم و کابل در تهران , تولید انواع سیم در تهران , تولید انواع کابل در تهران , قیمت سیم و کابل در تهران , تولیدی سیم و کابل تاجیک , بهترین تولیدی سیم و کابل در تهران ,