Address & Contact

Our Address

ورامین،شرکت مدرس،جاده باغ خاص

Telephone

تولیدکننده وزنه های جدنی آسانسور خسروی

وزنه آسانسور چیست؟

وزنه تعادل در آسانسور به منظور متعادل نگه داشتن کابین در آسانسور استفاده می شود. برای حفظ تعادل در آسانسور باید وزنه و کابین آسانسور به حالت آویزان باشند که این کار به وسیله زنجیرها یا طناب های فولادی یا زنجیرهای غلتکی انجام می گیرد.

وزنه هایی به جرم ۳۵ کیلوگرم که با بتن پر شده اند و دارای روکش پلاستیکی هستند، درون قابی در داخل وزنه تعادل روی هم محکم می شوند. در این صورت هنگام تکان‌های شدید آسانسورها یا زمان پاراشوت از قاب خارج نمی شوند .

کارایی وزنه آسانسور چیست؟

ایجاد تعادل وزنی و تامین ایمنی سیستم آسانسور دو کارایی مهم وزنه آسانسور می باشد. وزنه تعادل می تواند درصدی از وزن بار و وزن کابین را خنثی کند؛ به طوری که با حرکت کابین به سمت بالا، وزنه تعادل در جهت پایین حرکت می کند و باعث ایجاد تعادل وزنی آسانسور می شود.

در حالت برعکس که کابین به پایین حرکت می کند، وزنه تعادل به سمت بالا رفته و روی بافرها قرار می گیرد در این شرایط نیروی کششی طناب فولادی به گونه ای است که از حرکت کابین آسانسور به سمت بالا جلوگیری می کند. برای ایمنی آسانسور به وزنه تعادل، فلکه هایی مجهز به قطعات و تجهیزات ایمنی وصل است که وظیفه آن ها تامین ایمنی آسانسور می باشد.

وزنه تعادل آسانسور چدنی

تعداد وزنه تعادل چدنی با توجه به ظرفیت آسانسور محاسبه شده و در ابعاد و اندازه های مختلفی نیز طراحی می شود. قیمت این نوع وزنه تعادل نسبت به وزنه تعادل بتنی بیشتر است و بنابراین در زمانی که نتوان از وزنه بتونی گالوانیزه استفاده کرد می توان وزنه چدنی را در آسانسور به کاربرد. همچنین در مواقعی که فضای چاهک کم است و نیاز به قاب وزنه باریک تر با وزن سنگین تر می باشد از وزنه تعادل چدنی آسانسور استفاده می شود.

مدیریت:فرزاد خسروی

قیمت وزنه آسانسور , چدن آسانسور چیست , قاب وزنه آسانسور , ریل وزنه تعادل آسانسور , قیمت وزنه چدنی آسانسور , وزن وزنه تعادل آسانسور , وزنه آسانسور سهند , ابعاد وزنه آسانسور ,