Address & Contact

Our Address

ملایر ، روستای سید شهاب ، خیابان شهدا ، روبروی مسجد جامع

Telephone

تولیدی کلاف خام مبلمان صالحی

🪵 تولید با کیفیت ترین کلاف خام مبل تهیه شده از مرغوب ترین متریال و چوب🪵

تولیدی کلاف خام مبلمان صالحی

🪵 کلاف خام مبل چیست؟

🪵 در همه مبل‌ها بدنه‌ای چوبی به کار برده شده است. که اجزای مبل از جمله فوم، فنر، اسفنج، پارچه و … روی آن نصب می‌شود. به عبارت دیگری اصلی‌ترین جز یک مبل، کلاف آن است. که باید در کیفیت تولید آن بالاترین دقت را به کار برد زیرا طول عمر مبل با چوب خام به کار برده شده برای آن، رابطه مستقیم دارد.

🪵 آشنایی کامل با کلاف مبل

1-کلاف مبل سلطنتی (استیل)

اصلی‌ترین متریال مبل استیل، کلاف آن است زیرا برای ساخت این نوع مبل از طرح‌های مختلفی برای درست کردن پایه‌ها، دسته مبل، طرح دادن به پشتی مبل و… استفاده می‌کنند. برای برش این چوب در برخی قسمت‌ها از منبت کاری استفاده استفاده می‌کنند. منبت کاری از هنرهای بسیار زیبا و فاخر ایران باستان است. که با حکاکی بر روی چوب انجام می‌پذیرد. طرح‌های منبت کاری از هنر اصیل ایران است که نقش‌های برجسته‌ای را با چکش و دیگر ابزار منبت کاری حک می‌کنند. برای ساختن مبل استیل از چوب راش، چوب سفید و گردو استفاده می‌کنند. دلیل استفاده از این چوب‌ها بسیار زیاد است. و اصلی‌ترین آن دیده شدن چوب در قسمت بیرونی مبل است.

🪵 مبل استیل یا سلطنتی در خانه‌های بزرگ و با دکوری سلطنتی-سنتی بسیار زیبا است. کلاف این نوع مبل‌ها اکثرا رنگ طلایی و نقره‌ای دارند.و برای پذیرایی از مهمان بسیار شیک است. لاکچری‌ترین مدل مبل، مبل‌های سلطنتی هستند.

2- کلاف مبل راحتی

مبل راحتی از دو قسمت کلاف و رویه تشکیل می‌شود. برای درست کردن مبل راحتی بیشتر از چوب سبک و مقاوم استفاده می‌کنند و نیازی به چوب‌های تر و با انعطاف بالا نیست زیرا بیشترین قسمت چوب پوشانده می‌شود و زیبایی مبل با رویه آن نشان داده خواهد شد. استفاده از چوب سبک به این معنی نیست که مبل راحتی زود خراب می‌شود بلکه در درصد بیشتری از مبل‌های راحتی چوب را دوبل استفاده می‌کنند یعنی دو لایه چوب را روی همدیگر وصل می‌کنند و رویه کوبی را انجام می‌دهند. برای تعمیر نیز همینگونه است، اول رویه مبل را برمی‌دارند و کلاف خام مبل را ترمیم می‌کنند و سپس رویه‌کوبی را انجام می‌دهند.
در هنگام خرید مبلمان راحتی باید تمامی اجزای کلاف از یک نوع چوب باشند. زیرا مقاومت در همه قسمت‌های مبل باید یکسان باشد. در غیر اینصورت به راحتی به مبل ضربه وارد می‌شود و طول عمر مبلمان پایین می‌آید. برای ساختن مبل راحتی از چوب روس و صنوبر استفاده می‌کنند. که بسته به آب و هوای هر منطقه چوب به کار برده شده فرق می‌کند. چوب راش نیز جزو چوب‌های مقاوم است; که برای مبلمان راحتی در برخی از تولیدی‌ها به کار می‌رود.اما این نوع چوب برای مبل راحتی سنگین است و به مرور زمان اسکلت مبل را فرسوده می‌سازد.

🪵 این نوع مبل‌ها در دو حالت راحت و نیمه راحت ساخته می‌شوند. بافت نیمه راحت پایه‌های کمی بلند و ظاهری ظریف‌تر را نسبت به مبل‌های دیگر دارد و برای مهمانی گزینه‌ای زیبا است. مبل‌های راحت با پایه‌ها کوتاه و بافت داخلی مستحکم‌تر ساخته می‌شوند. این نوع مبل‌ها بیشتر برای استراحت و آرامش ساخته می‌شوند و با اکثر دکورها خوانایی دارد.

3- کلاف مبل کلاسیک

این نوع مبل بسیار زیبا است و برای اولین بار در اروپا تولید شد و کم کم در تمامی نقاط جهان شروع به تولید آن کردند. مبل کلاسیک دارای برش و منبت کاری بالایی هستند و طرحی زینتی دارند. چوب‌های مناسب برای این نوع مبل چوب راش، نراد، گردو و چنار است. کلاف خام مدل مبل‌های کلاسیک فرهیخته و اصیل هستند و با دکورهای زیادی سازگاری دارند. کلاف خام این نوع مبل با رنگ‌های طلایی و نقره‌ای تولید می‌شوند که طرفدار و تولید رنگ طلایی بیشتر است.

مدیریت : محمد صالحی

تولیدی کلاف خام مبل ملایر , کلاف مبل راحتی جدید , کلاف خام مبل , ساخت کلاف مبل راحتی , خرید کلاف مبل , کلاف خام مبل چستر , قیمت کلاف خام مبل سلطنتی , کلاف خام مبل راحتی ,