گلدان بتنی و گنبد بتنی در شیراز

شماره های تماس:
09128899763
09368827878
✳️آلاچیق رومی چیست؟

🔹🔸آلاچیق رومی یکی از سازه های خاص و منحصر بفرد است که به سبک رومی طراحی شده است. آلاچیق های رومی در طرح، ابعاد و با مواد اولیه متفاوتی ساخته میشود. استفاده از آلاچیق های رومی در دکوراسیون محیط های مختلف به شکوه و زیبایی آنها اضافه میکند.

✳️انواع آلاچیق رومی 

💫آلاچیق های رومی سنگی یا سیمانی 

💠یکی از انواع آلاچیق های رومی، آلاچیق سنگی یا سیمانی است. آلاچیق های گنبدی سیمانی، ساخته شده از سیمان یا سنگ مرمر است. در نگاه اول زیبایی این نوع از آلاچیق آنقدر خیره کننده است که شما به سرعت جذب آن می شوید. اما اگر از دید دیگری به آن نگاه کنیم، می توانیم به معایب این نوع آلاچیق پی ببریم.

💠آلاچیق های سیمانی رومی، به دلیل وزن بسیار بالایی که دارند، حملشان بسیار دشوار است. به طوریکه امکان جابجایی و نصب آن در یک مکان دیگر ممکن نیست. علاوه بر این قیمت بالای این نوع آلاچیق، سبب شده است تا اغلب مردم توانایی خرید آن را نداشته باشند.

💫آلاچیق رومی پیش ساخته 

💠نوع دیگر آلاچیق، آلاچیق رومی پیش ساخته یا فایبرگلاس است. فایبرگلاس یکی از مواد اولیه پرمصرف در ساخت محصولات مختلف می باشد. این ماده از پلیمر و الیاف شیشه تولید می شود؛ محصولات تولید شده به کمک این ماده وزن بسیار سبکی داشته و به راحتی قابلیت جابجایی و نصب دارد.

💠آلاچیق رومی پیش ساخته، در انواع طرح، ابعاد و رنگ تولید می شود. علاوه بر این آلاچیق رومی فایبرگلاس استحکام بسیار زیادی داشته و در برابر ضربه های شدید مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

💠به طور کلی آلاچیق ها در فضاهای باز مورد استفاده قرار می گیرند؛ به همین دلیل همیشه در معرض نور آفتاب، باران و رطوبت هستند. اما آلاچیق های پیش ساخته در برابر نور آفتاب بسیار مقاوم بوده و تغییر رنگ نمیدهد. علاوه بر این در برابر تغییرات جوی نیز مقاوم بوده؛ به همین دلیل می توان از آنها در هر شهر با هر نوع آب و هوایی استفاده کرد.

✳️آلاچیق 

💥آلاچیق در طراحی محوطه ویلا یکی از مهمترین المان هایی است که باعث افزودن جذابیت و کارایی در یک محوطه بیرونی می شود.

💥لذت بردن از فضای طبیعی و هوای آزاد اصلی ترین هدف محوطه سازی ویلا می باشد. در این راستا نیاز به ساختارهای نیمه محصور در فضای باغ یا باغچه ویلا وجود دارد که در عین محفوظ بودن در برابر بارندگی یا تابش آفتاب شدید، امکان حضور در طبیعت و بهره بردن از مناظر دلپذیر پیرامونی را نیز فراهم آورند. از این رو ساخت آلاچیق در لندسکیپ ویلا جایگاه ویژه ای یافته است.

💥آلاچیق در محوطه سازی علاوه بر جنبه های عملکردی، دارای جنبه های زیبایی شناسانه نیز می باشد که تنوع فضایی بصری در فضای باز ایجاد می کند.

شماره های تماس:
09128899763
09368827878

 

 

 

 

 

✳️آلاچیق در چه فرم هایی ساخته می شود؟

⚡️محبوب ترین فرم برای آلاچیق در طراحی محوطه، دایره و یا چند ضلعی منتظم است که به گزبو شباهت پیدا می کند. اما به عنوان یک المان مستقل و نیمه محصور می تواند در فرم های متنوع دیگری طراحی و اجرا شود.

⚡️سقف مهمترین جز یک آلاچیق است و فرم و نحوه اجرای آن مستقیما بر کیفیت عملکردی و زیبایی آن تاثیر گذار است. در انتخاب نوع سقف هم شرایط آب و هوایی غالب باید مد نظر قرار گیرد و هم سبک کلی محوطه سازی ویلا.

✳️آلاچیق با سقف شیبدار 

⚡️این نوع سقف، معمول ترین و جذاب ترین نوع سقف آلاچیق است. به ویژه برای آلاچیق های چوبی و در نواحی که دارای بارندگی های سالانه زیاد هستند مانند مناطق شمالی، مناسب است.

✳️آلاچیق با سقف گنبدی 

⚡️معمولا آلاچیق هایی با پلان دایره ای دارای سقف گنبدی هستند. این فرم، حالت سنتی و کلاسیکی ایجاد می کند. آلاچیق های سنگی یا بتنی بیشتر به این فرم ساخته می شوند.

✳️آلاچیق با سقف مسطح 

⚡️این نوع، رواج کمی در آلاچیق ها دارد. اما در بعضی رویکردها مانند طراحی محوطه ویلا مدرن یا ویلا مینیمال، مورد توجه قرار می گیرد. در این فرم، فلاشینگ سقف آلاچیق بسیار اهمیت دارد تا مانع از تجمع آب های ناشی از بارندگی و ایجاد رطوبت شود.

✳️آلاچیق با سقف بازشو

⚡️در این نوع، سقف ها دارای ریل هایی برای جمع کردن پوشش های موقت هستند. این پوشش ها معمولا پارچه ای و بسیار سبک و منعطف هستند که امکان باز و بسته شدن آسانی دارند.

✳️باربیکیو

✨باربیکیو ها جزو وسایلی هستند که از آن ها برای پخت و پز استفاده می کنند و یا همانطور که پیش تر گفتیم در اصل باربیکیو ها نامی هستند که به یک نوع روش پخت و پز اطلاق می شوند.

✳️مزایای باربیکیو 

✨بعد از آن که با کاربرد باربیکیو ها آشنا شدید و به پاسخ سوال باربیکیو چیست و یا باربیکیو چیه دست پیدا کردید به سراغ بررسی مزایای باربیکیو می رویم .

✨پخت گوشت به روش باربیکیو باعث می شود تا گوشت کاملا خشک نشود و حالت آبداری پیدا کند .
✨پخت گوشت بر روی باربیکیو ها باعث می شود تا گوشت شما طعم دودی جذابی پیدا کند که طرفداران بسیار زیادی هم دارند .
✨با استفاده از باربیکیو ها شما می توانید حرارتی که بر روی نوع گوشت مورد نیاز است را تنظیم کنید .
✨با وجود باربیکیو ها ایمن تر می توانید آشپزی کنید و دیگر نیاز نیست تا نگران سوختگی دستتان باشید .
✨باربیکیو ها دارای قابلیت قطع سیستم خودکار هستند .

✳️ویژگیهای گنبدهای بتنی 

🔻سازه های بتنی گنبدی، شیوه ی جذابی از ساخت و ساز با مزایای بسیار زیاد است که برای انواع مصارف سازه ای می توان از آن بهره جست.

🔻ویلاسازی، ساخت مدارس و سالن های ورزشی و چند منظوره، سالن های تئاتر و سینما، متل سازی، رستوران، سیلو، انبار و … از موارد استفاده ی اینگونه سازه است.

✳️از ویژگیهای این سبک ِ سازه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔻زیبایی چشم نواز به دلیل استفاده از فرم های منحنی و دایره ای 
🔻هزینه های جانبی پایین به دلیل سرعت اجرای بالا و بهره برداری سریع 
🔻ضد زلزله بودن به علت استفاده از بتن مسلح و نیز گنبدی بودن فرم سازه ها ( فرم های مدور و تخم مرغی از مقاوم ترین سازه ها به شمار می روند)
🔻عمر مفید بسیار بالای سازه و نیز هزینه های تعمیر و نگهداری پایین تر به نسبت سایر انواع سازه
🔻عدم محدودیت در رنگ و ایجاد نماهای گوناگون 
🔻عایق بندی مناسب در برابر رطوبت و گرما و سرما

به مدیریت:سجاد پیشاهنگ

شماره های تماس:
09128899763
09368827878

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید انواع آلاچیق بوم بتن در شیراز , تولید آلاچیق در شیراز , تولید آلاچیق رومی در شیراز , تولید آلاچیق بوم بتن , تولید آلاچیق رومی بوم بتن در شیراز , هزینه ساخت آلاچیق در شیراز , هزینه ساخت آلاچیق رومی در شیراز , آلاچیق و آلاچیق رومی بوم بتن , تولید آلاچیق و آلاچیق رومی پیشاهنگ در شیراز , ساخت انواع آلاچیق در شیراز , ساخت انواع آلاچیق رومی در شیراز , الاچیق بتن در شیراز , الاچیق رومی در شیراز , گنبد بتن در شیراز , ستون بتن در شیراز , گلدانهای بتن در شیراز , گلدانهای مدرن بتن در شیراز , باربیکیو بتن در شیراز , کباب پز بتن در شیراز , آلاچیق رومی بتن در شیراز , آلاچیق رومی شیراز , دکور های نانو پلاست در شیراز , دیوار های پیش ساخته بتن در شیراز ,