Address & Contact

Our Address

فارس،شهرستان آباده،شهرک صنعتی فاز 2، قطعه 5

تولید حمل و پمپاژ بتن آماده پرتلند

?بتن آماده چیست؟

?بتن آماده یا RMC (Ready-mix concrete) یک نوع خاصی از بتن است که در یک کارخانه سیمان یا در یک فضای بچینگ و کارگاهی مخصوص این کار تولید می‌شود و سپس توسط کامیون‌ها یا میکسر‌ها به محل کار فرستاده می‌شود. این فرآیند باعث می‌شود تا یک مخلوط دقیق و عالی مخصوص محل ساخت و ساز تولید شود.

?بتن آماده در هر محلی که استفاده میشود در برابر عواملی چون سیل، آتش، باد و تگرگ و… بسیار مقاوم میباشد. بنابراین بسته به بزرگی ذرات شن و ماسه ی به کار رفته در بتن و میزان آب و سیمانی که استفاده شده در آن میتواند میزان مقاومت مختلفی داشته باشد و بسته به نوع کاربرد آن مورد استفاده قرار گیرد.

?بتن آماده در چه جاهایی کاربرد دارد؟

یکی از مهمترین و رایج ترین موارد کاربرد بتن آماده در ساخت بتن مسلح در پی ساختمان‌ها یا در ساختمان‌‌‌های اسکلت بتنی میباشد. یکی دیگر از کاربرد‌‌‌های آن در ساخت راه با روسازی بتنی می‌باشد. همچنین به دلیل مقاومت بالا می‌توانند در فضاهای باز و پر ترافیک نیز به کار برده شوند. کاربرد دیگر بتن آماده، استفاده ازاین نوع بتن به عنوان کف پوش بتنی است به این دلیل که این نوع کف پوش‌ها ظرفیت گرمایی بالایی دارند، مقاوم تر بوده و تنوع رنگ متناسبی را نیز دارا می‌باشند.

?از جمله کاربرد‌‌‌های دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

?برای فونداسیون‌‌‌های ویژه مثل دیوار ها، شمع ها، دیوار‌‌‌های پشتیبانی

?در اجزای پیش ساخته ساختمان مثل پله پیش ساخته

?مزایای بتن آماده چیست؟

✨کاهش میزان مواد مصرفی در فرآیند ساخت بتن آماده باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود.

✨بتن آماده دارای مواد افزودنی مخصوصی می‌باشد که به آن استحکام و روانی مناسبی می‌بخشد.

✨در ساخت این نوع بتن سنگ دانه‌‌‌های آهنی استفاده نشده است و بتن آماده با استاندارد‌‌‌های مورد نیاز تولید شده و از استحکام و دوام قابل قبولی بهره مند می‌باشد.

✨امنیت ساختمان‌های بتنی برای ساکنان بیشتر است. احتمال سوختن، شکستن یا تخریب شدن ساختمان‌های بتنی در شرایط مختلف بسیار پایین است. این بتن نقش جلوگیری از ورود مواد آلرژی‌ زا مانند گرد و غبار و مواد آلاینده به داخل ساختمان را دارد.

✨استفاده از کامیون‌‌‌های مخلوط کن باعث میشود که در طول حمل از جدایی دانه‌ها و کاهش کارآیی جلوگیری شود.

✨تولید بتن یک امر پر سروصداست. با داشتن مخلوط بتن، شما نباید نگرانی خاصی در مورد مواجهه با سروصدا و آلودگی هوا داشته باشید. در طول فرایند تولید بتن، سوخت کمتر استفاده می‌شود و آلودگی گرد و غبار کمتر می‌شود. زیرا از سیمان فله‌ای به‌جای سیمان کیسه‌ای استفاده می‌شود.

✨خروجی به دست آمده از هر میکسر تقریبا بین ۴ تا ۵ مترمکعب به ازای هر ساعت است، اما برای این بتن میزان خروجی به دست آمده در هر ساعت بین ۳۰ تا ۶۰ مترمکعب هست.

?نحوه تولید بتن آماده

دو نوع روش متفاوت برای تهیه بتن آماده به کار گرفته می‌شود. در روش اول همه مواد تشکیل دهنده نوع تعیین شده بتن با مقادیر مشخص و تعیین شده در کارگاه یا کارخانه با هم مخلوط و آماده سازی می‌شوند. محصول آماده پس از طی مراحل تولید توسط ماشین آلات ویژه به محل مورد نظر انتقال داده می‌شود. در روش دوم اما تمام مواد تشکیل دهنده بتن مورد نظر بعد از اندازه گیری دقیق، به کامیون‌های ویژه منتقل و سپس به کارگاه پروژه مورد نظر ارسال می‌شود. استفاده از روش دوم این مزیت را در پی دارد تا در صورت استفاده از بتن با تأخیر، بتن آماده دچار افت کیفیت نشده و قابل استفاده باشد اما در ضمن استفاده از این روش با محدودیت حجمی بتن همراه است.

? تهیه ماسه و شن

ترکیبات اصلی برای تولید بتن آماده ماسه، سنگ، سیمان پرتلند، آب و گاها مواد افزودنی می‌باشند. کیفیت سیمان و ماسه سنگ از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند؛ از این رو، به عنوان اولین اقدام باید ماسه سنگ با کیفیت و استاندارد تهیه کرد.

? وارد کردن سیمان

نوع سیمان استفاده شده در بتن تاثیر بسزایی در میزان استحکام و مقاومت بتن دارد؛ بنابراین برای تولید بتن باید سیمان پرتلند را به صورت فله‌ای از کارخانه سیمان تهیه کرد.

? ترکیب ماسه با سیمان

پس از تهیه ماسه سنگ و سیمان، این دو ماده توسط نوار نقاله به مخزنی منتقل می‌شوند که درون آن یک میکسر قرار دارد. میکسر ماسه سنگ و سیمان را با یکدیگر ترکیب کرده و یک ترکیب یکنواخت به وجود می‌آید. لازم به ذکر است که با توجه به اندازه ماسه سنگ و بتن سفارش داده شده مشتری، زمان اختلاط این دو متفاوت است و این زمان توسط مسئول فنی مشخص می‌شود.

? تخلیه ترکیب ماسه و سیمان

پس از گذشت زمان مشخص برای ترکیب مصالح، باید آن را توسط یک قیف به روی یک نوار پلاستیکی انتقال داد. اندازه قیف با توجه به اندازه مخزن و حجم بتن قابل تغییر است. با انتقال مصالح از مخزن به نوار پلاستیکی می‌توان از هدر رفتن آن جلوگیری کرد.

? انتقال ترکیب اولیه به مخزن اصلی

با انتقال مواد اولیه از مخزن اختلاط به نوار پلاستیکی، مواد اولیه با یک حرکت چرخشی از روی نوار پلاستیکی به داخل مخزن اصلی انتقال می‌یابد. این مرحله مهم‌ترین مرحله تولید بتن آماده است. برای بالا بردن کیفیت بتن باید مواد کمتری به داخل مخزن ریخته شود.

? اضافه کردن آب و مواد افزودنی

مخازن آب مستقیماً به مخازن اصلی و میکسر‌ها متصل هستند. مواد افزودنی که در تولید بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از ضد یخ، خشک کننده بتن و سایر مواد افزودنی، که با توجه به تشخیص مسئول فنی به ترکیبات بتن اضافه می‌شوند.

? اختلاط بتن

در این مرحله آب و مواد افزودنی از یک طرف و مصالح از طرف دیگر وارد مخزن اصلی و میکسر کارخانه می‌شوند و با یکدیگر کاملاً مخلوط می‌شوند. حجم مخزن نشانگر توانایی کارخانه در تولید بتن است. هر چه مخزن بزرگ‌تر باشد، قاعدتاً کارخانه قادر به پاسخگویی به مشتریان بیشتری است.

با تشخیص گروه فنی زمانی برای اختلاط مصالح در نظر گرفته می‌شود. پس از پایان مدت زمان تعیین شده درب خروجی که در پایین میکسر است، باز می‌شود که برای باز شدن درب خروجی نیز زمان بندی وجود دارد. در این مرحله فرآیند تولید بتن به پایان رسیده است.

? ترکیب مواد شیمیایی مورد نیاز

اکنون با به پایان رسیدن مراحل تولید بتن، به فرآیندهای جانبی می‌پردازیم. در این مرحله به درخواست شرکت‌ها به منظور بالا بردن کیفیت بتن مواد شیمیایی به بتن اضافه می‌شود. برخی از شرکت‌ها از آن به عنوان نمونه استفاده می‌کنند.

? بررسی کنترل کیفی و حجم بتن

در این مرحله بتن آماده تحویل به مشتری است اما پیش از آن باید از سوی واحد کنترل کیفی تأیید گردد. واحد کنترل کیفی دارای آزمایشگاهی است که در آن آزمایش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در آن همخوانی داشتن بتن تولیدی با سفارش مشتری مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید کارشناسان بتن آماده تحویل به مشتری است.

به مدیریت:سینا رهنما

 

پروژه های اجرایی?
????????????????
????????????????
????????????????
????????????????
????????????????

 

 

 

بتن , بتن آماده در آباده فارس , شن , ماسه , تولید بتن آماده در فارس , تولید حمل و پمپاژ بتن آماده پورتلند در فارس , قیمت بتن آماده در فارس , مزایای بتن آماده , کاربرد بتن آماده ,