تولید شمش چدن خرید و فروش انواع ضایعات چدن دشتی

⚜️ تولید شمش چدن (سفید ، خاکستری ، داکتیل)⚜️

⚜️خرید و فروش انواع ضایعات چدن⚜️

پرش 300 تن سقوط آزاد

ضایعات چدن دشتی

⚜️ شمش چدن برای ساخته شدن باید اهن خام و قطعات ریخته گری و اهک و … داخل کوره الکتریکی ریخته شود تا دوب شوند و از دوب مجدد سنگ اهن با فولاد قراضه و حدف گوگرد و فسفر باید مذاب به قالب ریخته شوند. نقطه ذوب چدن حدودا بین 1420 تا 1470 و شامل 2% – 5.3% کربن و منگنز است. جدن ها سخت اما شکننده می باشند و نمیتوان بر روی ان ها تغییر شکل ایجاد کرد ولی به علت مقاومت برابر سایش در تولید سر سیلندر و اوله ها و… استفاده می شوند . چدن ها به مقاصد ویژه (چدن سفید که مقاوم در برابر حرارت و سایش و زنگ خوردگی است ) ومقاصد عمومی (مورد استفاده در ماربرد های مهندسی )تقسیم می شوند.برای بهبود کیفیت چدن از فلزهای الیاژ دهنده استفاده می شود. از چدن ها برای ساخت ماشین الات و گل لوله ها استفاده می شد اما شکل توسعه یافته اش به عنوان خرپای سقف و پنجره های دکوراتیو و ساخت قابلمه چدن استفاده شده است.

⚜️ طبقه بندی چدن‌

ساختار و فرمول شیمیایی شمش چدن عمدتا Fe و Fe3C است. کربن در چدن عمدتا به شکل سیمانیت و گرافیت یافت می‌شود. بنابراین، با توجه به اشکال مختلف کربن در چدن، می‌توان آن را به دو دسته زیر طبقه بندی کرد:

⚜️ چدن سفید

چدن سفید، به شکل سمنتیت (Fe3C) وجود داشته و مایل به سفید است. از این شمش چدن، عمدتا به عنوان مواد خام فولاد سازی و تولید قطعات مقاوم در برابر سایش بالا (کویل، گاوآهن) استفاده می‌شود.

⚜️ چدن خاکستری

چدن خاکستری پرمصرف ترین ماده چدن با بهترین عملکرد ریخته گری بوده و سطح شکستگی آن خاکستری مایل به سیاه است. لازم به ذکر است که گرافیت روی چدن خاکستری، می‌تواند ماتریس را شکافته کند. بنابراین وجود گرافیت، موجب کاهش خواص مکانیکی چدن می‌شود. با این حال، وجود گرافیت همچنین ریخته گری چدن، جذب ضربه و مقاومت در برابر سایش را فراهم می‌کند. گرافیت روی چدن خاکستری می‌تواند ماتریس را شکافته کند. بنابراین وجود گرافیت موجب کاهش خواص مکانیکی چدن می‌شود که منجر به عدم توانایی در آهنگری چدن می شود. با این حال، وجود گرافیت همچنین موجب قابلیت ریخته گری چدن، جذب ضربه و مقاومت در برابر سایش می شود.

⚜️ انواع چدن خاکستری

⚜️ با توجه به مورفولوژی گرافیت در چدن خاکستری، می توان شمش چدن را به صورت زیر تقسیم کرد:

⚜️ چدن خاکستری

خواص آن به ساختار بدنه و مورفولوژی گرافیت بستگی دارد. شکستگی لایه گرافیت روی زمینه فولادی، پیوستگی و یکپارچگی ماتریس را از بین برده و مقاومت فشاری چدن خاکستری را مشابه فولاد می‌کند. بنابراین، از چدن خاکستری معمولی به طور گسترده‌ای به عنوان قطعات تحت بار فشار، مانند بلبرینگ، بدنه ماشین ابزار و غیره استفاده می‌شود.

⚜️ چدن چکش خوار

اگرچه انعطاف پذیری و دوام چدن چکش خوار بهتر از چدن خاکستری است، اما هنوز نمی‌توان آن را شکست داد! این چدن به دلیل استحکام، انعطاف پذیری و چقرمگی ضربه می‌تواند مقداری جایگزین مقداری از فولاد کربنی شود.

⚜️ چدن داکتیل

چدن داکتیل خواص مکانیکی مشابه فولاد داشته و می توان از آن به جای فولاد ریخته گری و فولاد آهنگری استفاده کرد. به طور کلی از چدن داکتیل برای تولید قطعات مقاوم در برابر سایش با بار سنگین و کشش پیچیده مانند میل لنگ، شاتون، چرخ دنده، شفت و غیره استفاده می‌شود.

مدیریت : اسماعیل دشتی
09336047174
09136941599

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

💠 شمش های چدن💠

 

شمش چدن داکتیل

آنالیز

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

شمش خاکستری

 

آنالیز

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

شمش سفید

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

💠 خرید و فروش ضایعات💠

 

شالاکه چدن ذوب آهنی

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

ضایعات چدن بشقابی

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

ضایعات چدن متفرقه

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

ضایعات چدن ته پاتیل ذوب آهنی

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸

 

💠  خرد کردن انواع خرسک های چدن 💠

پرس 300 تن سقوط آزاد

 

شمش چدن , خریدار شمش چدن , شمش چدن داکتیل , قیمت شمش چدن , شمش چدن خاکستری , خرید و فروش ضایعات چدن ,