انواع پوکه معدنی آرش

✳️پوکه معدنی قروه 

🔹🔸در خصوص پوکه معدنی قروه باید گفته شود این نوع سنگ معدنی فقط در ایران می باشد.در کردستان شهری وجود دارد که به عنوان بزرگترین استخراج کننده پوکه معدنی شناخته شده است.نام این شهر قروه است.

🔹🔸هر پوکه معدنی که از این شهر استخراج می شود را به اختصار اسکوریا می گویند.در حقیقت مردم ایران نام اسکوریا را بر روی پوکه معدنی قروه قرار داده اند.سنگ اسکوریا یا همان پوکه معدنی قروه به رنگ حنایی، خاکستری، سیاه و سبز یافت می شود.

🔹🔸در حالی که پوکه تبریز به رنگ سفید، زرد و کرمی در دامنه های کوه سهند استخراج می شوند.پوکه قروه تنها پوکه ای است که در ایران از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و هست.

✳️آنالیز شیمیایی 

💫وجود سیلیس، آلمینیوم آهن و عدم اکسیــد کلسیم در مقایسه با سایر دانه های سبک باعث بالا بردن مقاومت بتن تولید شده با اسکریا می شود. اسکریا از نظر شیمیایی خنثی و غیر قابل حل و فاقد ویژگی های مغناطیسی می باشد. اسکرین قدیمی ترین سنگ سبک دانه ایی است که مورد استفاده قرار گرفته است.

💫این سنگ در اثر ورود موادآتشنشانی به مخازن آب مثل دریاها و دریاچه ها و سرد شدن سریع ایجاد شده است . رنگ این سبکدانه ها سیاه ، خاکستری روشن و قهوه ای تیره است .

💫بدلیل سرد شدن سریع مواد مذاب آتشفشانی حباب های نسبتا درشتی در این سنگدانه ها وجود دارد که بعضا به هم پیوسته می شوند و تا سطح سنگدانه امتداد یافته اند . وزن مخصوص خشک ظاهری این سبکدانه ها در حدود ۵۰۰ تا ۸۰۰ وزن بر متر مکعب ( بر حـسب دانه بندی ) می باشد.

✳️وزن مخصوص پوکه معدنی 

🔺در بیشتر صنایع از پوکه معدنی قروه استفاده می کنند.اما مهندسان علاوه بر اینکه به خواص پوکه معدنی توجه می کنند، به وزن آن نیز بسیار اهمیت می دهند.وزنی که پوکه معدنی قروه دارد چیزی بین ۰/۵ الی ۰/۷ است که اگر بخواهیم یک عدد ثابت در نظر بگیریم باید گفت که وزن مخصوص پوکه کمتر از ۱ می باشد.

🔺همین ویژگی پوکه باعث شده است که در پروژه های بزرگ از پوکه استفاده کنند.چرا که هم وزن کمی دارد و هم از خواص زیادی برخوردار است.اگر به کیفیت کار خود اهمیت می دهید و می خواهید در تمام پروژه های صنعتی کار شما بهترین باشد، باید از بهترین مصالح استفاده کنید.پوکه وزن سبک دارد و از مقاومت بالا نیز برخوردار است پس بهترین گزینه برای شما است تا سرعت کارتان را افزایش دهید.

✳️کاربرد پوکه معدنی 

🔰از کاربرد پوکه معدنی در کشاورزی می توانیم به :

💥قلمه زنی  
💥ریشه زنی   

💥افزایش رشد گیاهان  
💥استفاده به جای کود شیمیایی  

💥ترک نخوردن خاک  
💥حفظ و نگهداری آب اشاره کنیم 

⚡️از کاربرد پوکه معدنی قروه در ساختمان می توانیم به پوکه ریزی و انواع شیب بندی اشاره کنیم که در اینجا انواع پوکه معدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

⚡️همچنین در مصالح ساختمان پوکه معدنی را با سیمان و ماسه مخلوط می کنند تا استحکام ساختمان بیشتر شود.

⚡️این در حالی است که برای ساختمان سازی می توانید از محصولات پوکه مانند بلوک های سبک، سیمان پوزولانی و بلوک بتنی استفاده کنید.

⚡️در صنعت سد سازی نیز کاربرد پوکه معدنی این است که برای مقاومت سد در برابر فشار آب و همچنین برای کیفیت کار از این سنگ معدنی استفاده می شود.

⚡️برای استفاده پوکه معدنی در آکواریوم باید گفت گیاهان به فتوسنتز نیاز دارند و پوکه معدنی این شرایط را برای گیاه آماده می کند.

⚡️علاوه بر آن پوکه معدنی در آکواریوم باکتری های مضر را از بین می برد.

⚡️در بخش تصفیه آب نیز پوکه مورد استفاده قرار گرفته است.

⚡️یعنی برای اینکه آب فاضلاب ها تمیز شوند از این سنگ معدنی استفاده می کنند که لجن و جلبک هایی که در فاضلاب قرار دارند را جداسازی کند.

 

 

 

 

به مدیریت:آرش عباسی

 

 

برای مشاهده ی کاتالوگ و لیست قیمت کلیک کنید👇🏻👇🏻👇🏻

کاتالوگ نهایی درخشان

لیست قیمت درخشان-25اردیبهشت

 

 

 

 

پوکه معدنی , انواع پوکه معدنی , پوکه معدنی آرش در قروه , کاربرد پوکه معدنی , مزایای پوکه معدنی , استخارج پوکه معدنی در قروه , تولید و پخش پوکه معدنی آرش در قروه , خصوصیات پوکه معدنی , تولید و عرضه انواع پوکه معدنی آرش در قروه , پوکه معدنی آرش , قیمت انواع پوکه معدنی ,