تولید لوله سیمانی و کانال سیمانی تاپ کانال سمنت

⚡️ لوله سیمانی که با نام لوله دودکش شناخته می شود یکی از لوله ها پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی به حساب می آید. این لوله از ترکیب سیمان و الیاف نسوز ساخته می شود و به همین جهت از مقاومت خوبی برخوردار است.

⚡️ با توجه به کاربرد الیاف نسوز در ساختار این لوله می توان آن را یکی از لوله های مقاوم در برابر گرما و حرارت به حساب آورد. خوشبختانه این لوله مورد تایید مهندسان ساخت و ساز بوده و تمامی استاندارد های لازم برای یک لوله ساختمانی را دارا می باشد. این لوله در انواع و سایز های مختلف تولید و عرضه می شود. به دلیل کاربرد گسترده ای که لوله سیمانی دارد محبوبیت آن در میان مردم افزایش یافته است. لوله سیمانی علاوه بر کیفیت مناسب از قیمت مطلوبی نیز برخوردار می باشد

🔴 کاربرد لوله سیمانی

در این بخش می خواهیم کاربرد لوله سیمانی را با یکدیگر بررسی کنیم. همان گونه که ذکر شد لوله سیمانی کاربرد بسیار گسترده ای دارد و موارد استفاده از آن به شرح زیر است:

🔹 بخاری خانگی: یکی از کاربرد های اصلی لوله سیمانی مربوط به بخاری های ساختمانی است که امروزه در اکثر ساختمان ها مشاهده می شوند.

🔹 دودکش: لوله های سیمانی می توانند به عنوان دودکش انواع شومینه و پکیج نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

🔹 موتورخانه: یکی دیگر از کاربرد های مهم لوله های سیمانی استفاده از آن ها در موتورخانه است که می تواند شامل موتورخانه های صنعتی و خانگی باشد.

🔰 کانال سیمانی

⚜️ یکی از اجزای مهم در بیشتر تاسیسات ساختمان کانال سیمانی می باشد. کانال های سیمانی عموما به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که شامل آبرو و تاسیساتی می باشد. هر کدام از انواع کانال سیمانی کاربرد های زیادی در صنعت و ساختمان سازی دارد.

⚜️ کانال های سیمانی جهت مصارفی مانند عبور انواع کابل و سیم برق، انواع لوله آب، گاز، فاضلاب و … و حتی برای ایجاد مسیر عبور آب مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که با توجه به کاربرد هر کدام از این کانال ها در ابعاد و سایز های مختلفی به کار برده می شوند. در ساختار این محصولات تمامی استاندارد های فنی از جمله نسبت آب به سیمان، عیار سیمان و … رعایت می شود.

⚡️ انواع کانال سیمانی
🔸 کانال سیمانی تاسیساتی

✳️ کانال سیمانی تاسیساتی کاربرد های گسترده ای در صنعت ساخت و ساز دارد که از جمله آن می توان به عبور انواع کابل و لوله اشاره کرد. در واقع لوله کشی و کابل گذاری یکی از چالش های اصلی در هنگام ساخت و ساز است و وجود یک کانال آن هم از نوع سیمانی می تواند کمک شایانی به تسریع و بهبود روند آن ها نماید. در صورتی که که کانال های سیمانی وجود نداشته باشد هزینه های ناشی از حفاری و تخریب های پی در پی سرسام آور خواهد بود. به منظور رفع این مشکل انواع و اقسام کانال های سیمانی در سایز و جنس های مختلف آماده استفاده می باشند.

🔸 کانال سیمانی آبرو

✳️ کانال های سیمانی آبرو همان گونه که از نام آن ها مشخص است جهت انتقال و تسهیل مسیر انواع آب و یا زهکشی مورد استفاده قرار می گیرند. ساختار کانال سیمانی آبرو به گونه ای طراحی شده است تا امکان نشت و نفوذ آب بسیار پایین باشد زیرا این امر می تواند منجر به کاهش طول عمر آن ها گردد. البته کانال های آبرو برای انواع فاضلاب های روان و سطحی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این گروه از محصولات نیز هم به صورت سربسته و هم به صورت روباز موجود می باشند.

✳️ کانال های سرپوشیده بیشتر جهت انتقال آب و فاضلاب های سطحی میان قسمت های مختلف جاده استفاده می شوند. اشکال کانال های آبرو کانال های آبرو عموما U شکل هستند و دلیل آن این است که این دسته از کانال ها باید به صورت روباز باشند. البته در مواقعی لازم است که این کانال ها به صورت سربسته باشند و به همین دلیل از یک دال بتنی بر روی آن ها استفاده می گردد. البته یکی دیگر از راه حل های سربسته بودن کانال های آبرو انتخاب کانال باکسی یا جعبه ای است.

🔸 کانال سیمانی برق

✳️ کانال سیمانی برق به منظور افزایش سرعت و کیفیت در سیم کشی و کابل کشی به کار برده می شود. در واقع انواع کابل و سیم های برق درون این کانال های سیمانی قرار داده می شوند و در محل مورد نظر نصب می گردند. وجود این دسته از کانال ها سبب می شود تا عملیات حفر و بازسازی به حداقل امکان خود برسد.

✳️ این دسته از کانال های بتنی عموما عمقی کم تر از یک متر دارند و ابعاد آن ها به گونه ای است که به آسانی قابلیت جا به جایی داشته باشند. محب نصب آن ها عموما محوطه ساختمان و یا مکان هایی نظیر کف ساختمان است. در واقع توزیع برق از این قسمت ها به دیگر بخش های ساختمان امکان پذیر است.

به مدیریت : هوشنگ جباری 

 

 

 

تولید لوله سیمانی و کانال سیمانی تاپ کانال سمنت در زنجان , تولید لوله سیمانی در زنجان , تولید کانال سیمانی در زنجان , تولید لوله سیمانی و کانال سیمانی تاپ کانال سمنت , قیمت لوله سیمانی ,  قیمت کانال سیمانی , کانال سیمانی آبرو , کانال سیمانی تاسیساتی , انواع کانال سیمانی , کانال سیمانی برق , کاربرد لوله سیمانی , انواع لوله سیمانی , لوله سیمانی , لوله سیمانی الیاف‌دار , کانال سیمانی , لوله کتابی , لوله بتنی , دودکش بخاری , دودکش پکیج ,