Address & Contact

Our Address

آذربایجان غربی،میاندوآب

Telephone

نهالستان پورعباس در میاندوآب

🪴 تولید و فروش انواع نهال های دیرگل و زودبازده
🔴خصوصیات یک نهال خوب

☘️ساقه آن مستقیم و بدون انشعاب باشد.

☘️تاج آن طبیعی و انشعاب داشته باشد.

☘️پوسته نهال باید شاداب و آبدار باشد.

☘️در نهالهایی که همیشه سبزهستند رنگ برگها باید سبز معمولی یا سبز تیره یکدست باشد.همچنین آثار ضعف و پژمردگی در برگها دیده نشود.

☘️ریشه نهال باید شادابی و رطوبت داشته باشد و بریدگی و شکستگی آن بسیار کم باشد.

☘️باید توجه داشته باشید که اعضای مختلف نهال از زخم و وجود حشرات و بیماری به دور باشد.

☘️از نظر سن نهال پیوندی باید یکساله (از زمان پیوند) و یا دو ساله (از زمان کاشت بذر در خزانه) سن داشته باشد. نهال‌‌‌های خیلی جوان و کمتر از یک سال و یا نهال‌‌‌های مسن و بیشتر از دو سال سن برای احداث باغ مناسب نیستند ولی گاهی برای واکاری درختان خشکیده در باغ احداث شده می‌توان از نهال‌‌‌های دو ساله نیز استفاده نمود.

☘️جوانه‌‌‌های روی تنه نهال به خصوص در دوسوم قسمت پایین تنه نهال بایستی سالم و قوی باشد تا بتواند پس از کاشت نهال در زمین اصلی و سربرداری آن شروع به فعالیت کرده و تعداد شاخه‌‌‌های لازم را در جهات مختلف تنها درخت تولید کند. معمولاً در نهال‌‌‌های مسن جوانه‌‌‌های قسمت پایین تنها نهال این حالت خود را از دست داده و پا به اصطلاح کور شده که باید از خرید آنها خودداری شود.

☘️نهال پیودی باید ساقه ای عمودی داشته باشد و از محل پیوند به طور مستقیم به طرف بالا رشد کرده باشد و گره یا زاویه ای با پایه پیدا نکرده باشد به عبارت دیگر تنها نهال نسبت به سطح زمین عمود باشد.

☘️نهال پیوندی باید دارای پایه و پیوندک مشخص باشد.

🔴باردهی در نهال گردو دیرگل بیشتر است یا زودگل ؟

🍈نهال گردو زود گل و یا گردو دیرگل؛ هر دو در شرایط مناسب آب و هوایی به باردهی کاملی می توانند برسند که تنها نکته ای که باید رعایت شود این است که،نهالی که مناسب مناطق سردسیر می باشد را در همان منطقه جغرافیایی بکارید و همچنین نهالی که مناسب مناطق گرمسیر می باشد را تنها در 1 منطقه گرمسیری بکارید.

🍈شرایط آب و هوایی یا همان شرایط جغرافیایی، به عنوان 1 عامل بیرونی در باردهی تمام نهال های گردو دیرگل و زود گل در نظر گرفته می شود. اما ویژگی اصلی این گیاه که از مشاهده نوع بافت در ریشه هایش آشکار می شود، همان گرمسیری یا سردسیری بودن نهال می باشد. عامل 2 همانطور که گفتیم به مقاومت سردسیری و گرمسیری و به عنوان هویت یک نهال گردو شناخته می شود.

🍈با در نظر گرفتن این 2 عامل، باغ گردو شما چه در 1 منطقه ی گرمسیر و چه در منطقه سردسیر قرار گیرد، دیگر تفاوتی در میزان باردهی ندارند و هر دو به بالاترین باردهی خواهند رسید.

به مدیریت:پورعباس

 

انواع نهال انگور

 

انگور سیاه سردشت(رشه)

انگور کشمش زرد

 

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

نهال بادام پسته ای

 

نهال بادام مامایی

 

نهال بادام سهند

 

نهال بادام فرانیس

 

نهال بادام آذر

 

نهال بادام کاغذی

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

نهال گردو پکان آمریکایی

 

گردو فرانکت

 

🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

نهال گوجه سبز دبه ای

 

نهال گوجه سبز یزدانی

 

نهال آلو آنجلا

 

نهال آلو شابلون سیاه دیررس کالیفرنیا

 

نهال آلو زرد

 

نهال شلیل گیوتا

 

نهال شلیل سفید

 

نهال شلیل کیوتا

 

نهال به ایتالیایی

 

نهال به اصفهان

 

 

 

نهال , نهال میوه , نهال مرکبات , نهال گل , نهال اصلاح شده , نهال پیوندی , نهالستان پورعباس در میاندوآب , فروش انواع نهال در میاندوآب , نهال گردو , خصوصیات نهال خوب , نهالستان در میاندوآب , تولید و فروش انواع ارقام نهال دیرگل و زودبازده پورعباس در میاندوآب , انواع نهال دیرگل , انواع نهال زودبازده ,