قالب های لاستیکی و abs پاسارگاد

?قالب لاستیکی 

?قالب­‌های لاستیکی را قالب­‌گیری تزریقی لاستیک، استامپر لاستیکی و قالب­‌های ولکانشی لاستیکی نیز می‌­گویند. در قالب‌های لاستیکی از یک مدل فلزی برای فشار دادن قطعات لاستیکی استفاده می‌­شود که معمولاً این مدل فلزی قالب را با پردازش مکانیکی مطابق با نقشه‌­ها به دست می‌­آوریم و برای بهبود سختی و مقاومت در برابر سایش، عملیات حرارتی انجام می‌­دهیم.

?حفره یا کویتی قالب همان ساختار محصول را دارد. اندازۀ حفره باید به نحوی باشد تا انقباض (یا آب رفتگی) لاستیک­‌های مختلف را در نظر بگیرد و به همین جهت اندازۀ محصول باید زیاد شود یا کاهش یابد تا به اندازۀ مناسب نهایی برسد.

?با توسعه صنعت محصولات لاستیکی، انواع محصولات لاستیکی در حال افزایش و تولید آنها در حال گسترش است که باعث طراحی و ساخت قالب­‌های لاستیکی سفارشی از طراحی سنتی تا طراحی محاسباتی نظری می‌­شود.

?امروزه، به دلیل بهبود مستمر تجهیزات تولیدات لاستیکی و بهبود فرایند قالب‌­گیری لاستیکی، سطح فرایند قالب‌­گیری لاستیکی و پیچیدگی ان را بیشتر و بیشتر کرده است از این رو راندمان بالا، دقت و عمر طولانی به یک روند رایج برای توسعه این نوع از قالب‌ ها­ تبدیل شده است.

?طبقه بندی قالب­‌های لاستیکی سفارشی  

⚡️قالب­‌های لاستیکی به چهار قالب عمده تقسیم می­‌شوند: قالب فشاری، قالب ریخته­‌گری شده، قالب تزریقی، قالب اکستروژن و برخی از قالب­‌های خاص لاستیکی برای تولید محصولات خاص لاستیکی.

?قالب لاستیکی فشاری:

⚡️قالب لاستیکی فشاری هم‌چنین به عنوان قالب معمولی نیز شناخته می‌­شود که در این نوع از قالب‌ مستقیماً ترکیب لاستیک را که در قالب ورز داده و به شکل خاصی درآمده در حفره قالب قرار داده می‌شود و سپس تحت فشار و حرارت قرار می‌گیرد. قطعات لاستیکی قالبی تحت فشار و حرارت ولکانیزه می­‌شوند. از ویژگی­‌های قالب فشاری می توان به مواردی چون: ساختار ساده قالب، انعطاف پذیری قوی، کاربرد گسترده و کارایی مناسب اشاره کرد.

?قالب لاستیکی ریخته­‌ گری شده:

⚡️به عنوان قالب انتقالی نیز شناخته می­‌شود. مواد لاستیکی یا بلوک­‌های لاستیکی با شکل ساده و مقدار محدود در حفره قالب ریخته­‌گری قرار می‌­گیرند،سپس با عمال فشار و از طریق سیستم ریخته‌­گری برای ولکانش به داخل حفره قالب وارد می­‌شوند. از ویژگی‌­های قالب های ریخته گری شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

⚡️از قالب فشاری پیچیده­‌تر و مناسب برای ساخت محصولات با دیواره نازک، باریک و انعطاف پذیر است که نمی­‌تواند تحت فشار قرار گیرند، همچنین این نوع از قالب‌ها برای محصولات لاستیکی با اشکال پیچیده و آنهایی که تغذیۀ آنها دشوار است مناسب می‌باشد. تمام موارد تولید شده توسط چنین قالبی از فشردگی و کیفیت برتر برخوردار هستند.

?قالب تزریقی لاستیکی:

⚡️قالب تزریقی نوعی ولکانیزه شدن است که در آن یک مادۀ لاستیکی از پیش حرارت دیده از طریق سیستم دریچه به داخل قالب تزریق می­‌شود. از ویژگی­‌های قالب تزریقی لاستیکی می توان به مواردی نظیر: مناسب برای قطعات با ساختار پیچیده، مناسب برای قطعات با اشکال بزرگ، مناسب برای قطعات با دیوارۀ ضخیم و نازک، راندمان تولید بالا، کیفیت پایدار و تولید خودکار اشاره کرد.

?قالب لاستیکی اکستروژن:

⚡️در قالب اکستروژن محصولات پروفیل لاستیکی از اشکال مختلف مقطع با قالب برای رسیدن به هدف قالب­‌گیری اولیه به وجود می‌­آیند، سپس خنک می‌­شوند، شکل می­‌گیرند و برای مخلوط کردن به مخزن ولکانش داده می‌­شوند. از ویژگی‌­های آن: راندمان تولید بالا، کیفیت پایدار و تولید خودکار است.

به مدیریت:پوریا رنجبر

 

 

تولید انواع قالب های لاستیکی در تهران , فروش انواع قالب های لاستیکی در تهران , قالب های لاستیکی پاسارگاد در تهران , قالب های abs در تهران , تولید قالب های abs , فروش قالب های abs , قالب های لاستیکی و abs رنجبر در تهران , قیمت قالب های لاستیکی در تهران , قیمت قالب های abs در تهران ,