Address & Contact

Our Address

قزوین

تولید و فروش دستگاه تیرچه باغی و پایه فنس بتنی و سیمانی علیاری

⚡️ساختمان سازان برادران علیاری با کمترین قیمت و بهترین کیفیت

⚡️فروش سیمان ، میلگرد ساختمان و تیرچه باغی

?تیرچه بتنی چیست ؟

?عضو پیش ساختهای است متشکل از بتن و آرماتورهای فولادی که با قرارگیری بلوکها مابین تیرچه ها به عنوان قالب و با بتن پوششی درجا ریخته شده, مقطع مرکب تی شکل مناسبی را تشکیل می دهند . تیرچه ها در دو نوع تیرچه خرپایی و تیرچه پیش تنیده, تولید می شوند .

?بسته به نوع و میزان بار زنده وارد بر سقف, دهانه و فواصل تیرچه ها, ابعاد تیرچه متفاوت می باشد. حداقل ضخامت بتن تیرچه 40 میلیمتر و حداقل عرض آن 100 میلیمتر است. میلگردهای کششی و فشاری اصلی, آجدار و حداقل قطر آنها 8 میلیمتر, میلگردهای مهاری از نوع ساده و حداقل قطر آنها 6 میلیمتر خواهد بود.

?مزایای استفاده از سقف تیرچه و بلوک

?استفاده از سقف های تیرچه و بلوک در ساختمان های متعارف بسیار مرسوم می باشد از مهمترین مزایای سقف های تیرچه و بلوک در مقایسه با سایر سقف ها نظیر سقف طاق ضربی و دال بتنی مسلح یکپارچه  می توان به موارد زیر اشاره نمود:

?به علت استفاده از بلوک های تو خالی و حذف بتن منطقه کششی در مصرف بتن صرفه جویی قابل توجهی می شود.

? به دلیل کاهش فضای بتنی با استفاده از بلوک ها در منطقه ی کششی از مصرف آرماتور های فولادی کاسته می شود که این امر به لحاظ اقتصادی بسیار مناسب است.

? به علت تولید صنعتی تیرچه و بلوک در کارخانه کیفیت مناسب تری حاصل شده و نیروی انسانی کمتری مورد نیاز است.

? با توجه به وزن کم تیرچه ها, حمل و نصب آنها توسط کارگران امکان پذیر بوده و در ساختمان های با طبقات کم, نیاز به استفاده از جرثقیل را منتفی می نماید.

? به علت پیش ساخته بودن تیرچه وبلوک,نصب سقف بسیار سریع و آسان بوده وبه کارگران متخصص که برای قالب بندی و آرماتوربندی سقف های بتن آرمه استخدام میشوند, نیازی نیست.

? قالب بندی زیر سقف تنها به شمع بندی و نصب چهارتراش در فواصل معین, جهت تامین تکیه گاه های موقت تیرچه ها, محدود میشود.

? از نقطه نظر اجرایی به کارگیری سقف های تیرچه و بلوک سرعت عمل بیشتری را موجب خواهد شد و به کارهای پرهزینه و وقت گیر کارگاهی نیازی نیست.

? در سقف های تیرچه و بلوک, بتن ریزی به طور یکپارچه انجام میشود و بتن کمتری نسبت به سقف های بتن آرمه متداول مورد نیاز است به عنوان مثال برای سقف بتنی متداول با ضخامت 14 سانتیمتر 0/14 مترمکعب بتن در هر مترمربع مورد نیاز است که در سقف تیرچه و بلوک, این مقدار به حدود متوسط 0.06 مترمکعب کاهش می یابد.

? با توجه به امکان ایجاد یک دیافراگم صلب یا نیمه صلب در سقف های تیرچه و بلوک, با اعمال تمهیدات لازم این نوع سقف ها نسبت به سایر سقف ها از عملکرد لرزه ای بهتری نسبت به سایر سقف ها برخوردار هستند.

? بلوک های مجوف در سقف های تیرچه و بلوک به عنوان عایق حرارتی عمل می کنند.

? به دلیل تولید تیرچه ها در کارخانه و پیش ساخته بودن آن ها, کنترل دقیق بر مقدار بتن پوششی روی آرماتورهای کششی انجام می شود.

? به علت مسطح بودن زیر سقف ( در مقایسه با سایر سقف ها نظیر طاق ضربی ) ضخامت نازک کاری به حداقل می رسد و در نتیجه بار مرده سقف کاهش می یابد.

? به دلیل یکنواختی سطح بالای سقف, برای کف سازی به ملات کمتری نیاز است.

?پایه فنس بتنی

?پایه حصار بتنی عمانطور که از اسمش نیز پیداست از بتن تولید شده و سنگین تر از نوع فلزی آن است. در برابر آب و هوای مرطوب مقاومت بیشتری دارد و به دلیل سنگینی و قیمت پایین تر نسبت به آهن احتمال دزدی کمتری دارند.

?مزایا و ویژگی های پایه فنس

?بسته به جنس استفاده شده، مقاوم در برابر حرارت بالا
?پایه های گالوانیزه و پی وی سی در برابر رطوبت نیز مقاومت بسیار بالایی دارند.
?کاربرد بسیار بالا به طوری که هر جا از فنس استفاده شود، نیاز به پایه حصاری دارد.

?میلگرد

? امروزه ساختمان‌ سازی بسیار پیشرفت کرده است و هر چه جلوتر می ‌رویم نیازها، خواسته‌ ها و ایده‌ آل ‌ها نیز تغییر می‌ کنند. ساختمان ‌ها برای داشتن استحکام و مقاومت نیاز به ابزارهای ویژه ‌ای دارند که در این میان باید به نقش میلگرد در بتن اشاره کرد. نقش میلگرد در بتن برای داشتن ساختمانی مستحکم و مقاوم بسیار حائز اهمیت است.

?بتن بدون میلگرد کاربرد چندانی ندارد و در ساختمان ‌سازی به کار گرفته نمی ‌شود از همین رو از این مقاطع فولادی برای افزایش مقاومت بتن به روش‌ های متعددی درون آن جایگذاری می‌ شود.

به مدیریت : محسن علیاری

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید و فروش دستگاه تیرچه باغی و پایه فنس بتنی و سیمانی علیاری در قزوین  , فروش دستگاه تیرچه در قزوین  , تیرچه  باغی در قزوین  , پایه فنس بتنی و سیمانی در قزوین , فروش سیمان , میلگرد ساختمان ,  تیرچه باغی  ,