تولید و فروش زرشک و زعفران لوکس

? عرضه بی واسطه مرغوب ترین زرشک و زعفران خراسان جنوبی

? پخش به صورت عمده و خرده در هر تناژی

? ارسال به سراسر کشور

? زعفران چه خواصی دارد؟

زعفران دارای خواص بسیاری است؛ مثل افزایش ایمنی بدن به علت ویتامین سی موجود در آن، افزایش گردش خون، محافظت از سلامت قلب، کنترل سطح قند و دیابت، کاهش اضطراب و ضدافسردگی، بهبود الگوی خواب، جلوگیری از ابتلا به سرطان و یا گسترش آن، افزایش شادی و نشاط و غیره، تنها بخشی از خاصیت‌های این گیاه جادویی است.

? زعفران را چگونه دم کنیم؟

برای استفاده از این گیاه خوش عطر و مزه، ابتدا باید آن را کاملاً در هاون کوبیده تا پودر شود. سپس آب جوش را به آن افزوده و به مدت سی دقیقه در یک ظرف در دار گذاشته. سپس آماده‌ی اضافه کردن است. البته روش متداول که بیشتر توسط خانم‌های خانه‌دار انجام می‌شود این است که بعد از اضافه کردن آب جوش به آن، آن را بر روی سماور گذاشته تا خیلی زودتر دم بکشد. ترکیب زعفران دم کرده با چایی و شیرینی زعفرانی، می‌تواند یکی از بهترین پذیرایی‌هایی باشد که از میهمانان خاصتان می‌کنید.

? قائنات تنهاترین شهر تولیدکننده زرشک در ایران است که زرشک آن در جهان مشهور است ?

? زرشک نوعی میوه است. درختچه‌ای تیغ‌دار به طول 1 تا 5 متر است. چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد است. برگ‌های آن بیضی شکل با دندانه‌های اره‌ای و میوه‌اش قرمز رنگ بیضوی شکل و ترش مزه ‌است. به ریشهٔ درخت زرشک «آئر خیس» گفته می‌شود.

? انتهای بهار و ابتدای تابستان فصل شکوفه دادن بوته زرشک است، غنچه‌های زرد رنگ زرشک در فصل پاییز رنگ قرمز گیلاسی به خود می‌گیرند.

? زرشک بومی مناطق معتدل و نیمه استوایی اروپا، آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی است. کشور ایران بزرگترین تولیدکننده زرشک در دنیا است که در این میان استان خراسان جنوبی با در اختیار داشتن نزدیک به 97 درصد از اراضی زیرکشت این محصول، تولید 95 درصد از زرشک دنیا را در اختیار دارد.

? ریشه، پوست و ساقه
سبوس و ریشه زرشک حاوی مواد شیمیایی به نام آلکالوئید ایزوکوئینولین است. این ترکیبات دارای خواص آنتی‌بیوتیکی دارد. برخی از آن‌ها باعث پائین آوردن تب، کاهش تورم و فشار خون شده و به تنظیم ضربان قلب و انقباض عضلات قلب کمک می‌کنند.

? فواید و خواص
برای برطرف کردن سوزش ادرار مفید است.
واریس را درمان می‌کند.
نقرس و رماتیسم را برطرف می‌کند.
بی اشتهایی را برطرف می‌کند.
اعمال دستگاه گوارش را منظم می‌کند و سوء هاضمه را از بین می‌برد.
برای درمان زردی و یرقان موثر است.
آن‌هایی که مبتلا به ورم طحال هستند می‌توانند برای معالجه از این گیاه کمک بگیرند.
برای معالجه بواسیر نافع است.
برای شست‌وشوی چشم، می‌توان از جوشانده ریشه و ساقه زرشک استفاده کرد.
برای درمان یرقان و زردی موثر است.

مدیریت : آقای سجاد صادقی

 

زعفران قائنات , قیمت زرشک قائنات , زعفران درجه یک , شرکت زرشک قائنات ,