صنایع سنگ علایی

تولید انواع سنگ مرمریت ، تراورتن ، گرانیت باکیفیت بالا
✨تولید و فروش انواع سنگ های ساختمانی مرمریت و تراورتن و گرانیت

❇️سنگ یک متریال طبیعی است که از معادن سطح زمین استخراج می‌شود و برای مصارف متعدد در حوزه ساختمان سازی به کار می‌رود. سنگ‌ها در انواع مختلف در طبیعت موجود و هر کدام با توجه به شرایط شکل گیری خود دارای بافت و رنگ متفاوت می‌باشند. ویژگی‌‌‌های منحصر بفرد هریک از انواع این متریال استفاده از آن‌ها را برای مصارف گوناگون امکان پذیر ساخته است.

?سنگ مرمریت

?سنگ مرمریت یکی از زیباترین سنگ‌های تزئینی در حوزه ساختمان‌سازی به شمار می‌آید. این سنگ زیبا ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که زیبایی و جذابیت آن را بیش از پیش به نمایش می‌گذارد.

?ویژگی‌های سنگ مرمریت

?یکی از مهمترین ویژگی‌های این سنگ مربوط به ظاهر خاص و منحصر به فرد آن می‌شود؛ اما این تنها ویژگی این سنگ زیبا و جذاب نیست.

?سختی مرمریت

⚡️می‌دانید که مرمریت در دسته سنگ‌های تزئینی قرار می‌گیرد و از این رو در مقایسه با سایر سنگ‌ها ساختار ظریف‌تری دارد. اما نکته قابل توجه در مورد این سنگ، سختی آن است. قطعاً مقایسه مرمریت به عنوان یک سنگ تزئینی با سنگ سختی مانند گرانیت درست نیست.

?سنگ تراورتن چیست؟

?سنگ تراورتن نوعی سنگ تزئینی است که در دسته سنگ‌های آهکی متخلخل قرار می‌گیرد. این سنگ‌ها در حقیقت از رسوبات چشمه‌های آب گرم به جا مانده‌اند و حفره‌های روی سنگ‌ها نیز ناشی از گازهای محبوس در همین آب‌های گرم هستند.

?تنوع رنگی و الگویی بالای سنگ‌های تراورتن آن‌ها را به انتخابی ایده‌‌آل و گسترده برای طراحی نماهای ساختمان‌ها، دیوارها و کف استخرها، کف‌پوش‌ها و سنگ‌فرش‌ها تبدیل کرده است. ضمن این‌که میزان تخلخل و کیفیت سنگ‌ها نیز تنوع بسیاری دارد، دست علاقه‌مندان را برای انتخاب باز گذاشته است.

?نمای ساختمان یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام طراحی و ساخت آن مدنظر قرار می‌گیرد. ساختمان‌های لوکس با نمای بیرونی سنگی و چشم‌گیر، جزو زیباترین جلو‌ه‌های شهر هستند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. در این میان، سنگ تراورتن بدلیل تنوع رنگی و الگوی فوق‌العاده آن بهترین انتخاب برای این ساختمان‌ها بشمار می‌رود.

?مقایسه مرمریت با سنگ‌های تراورتن و گرانیت

?اگر بخواهیم سنگ مرمریت را با سنگ‌های تراورتن و گرانیت مقایسه کنیم، باید به ویژگی‌های این سنگ‌ها توجه داشته باشیم. هر سه این سنگ‌ها در دسته سنگ‌های مقاوم قرار می‌گیرند. اما تفاوت‌هایی میان مقاومت این سنگ‌ها وجود دارد.

?مرمریت در مقایسه با سنگ‌های گرانیتی از مقاومت کمتری برخوردار است. البته وزن این سنگ نیز نسبت به گرانیت پایین‌تر است.

?اما نکته قابل توجه این است که مرمریت در مقایسه با تراورتن مقاومت بیشتری دارد. همچنین وزن این سنگ نیز نسبت به تراورتن بیشتر است.

به مدیریت:علی علایی

شماره های تماس:
09152504276

 

 

 

 

سنگ , سنگ ساختمانی در مشهد , سنگ تراورتن , سنگ مرمریت , ویژگی های سنگ مرمریت , ویژگی های سنگ تراورتن , سختی سنگ مرمریت , مقاومت سنگ مرمریت , سنگ های ساختمانی بینالود در مشهد , تولید و فروش انواع سنگ های ساختمانی مرمریت و تراورتن در مشهد , تولید و فروش سنگ های تراورتن و گرانيت علایی در شهرک سنگ در مشهد ,