Address & Contact

Our Address

اصفهان ، میدان آزادی ،اول چهار باغ بالا، کوچه شهید رئیسی ، کوچه بهمن ، پلاک 11

تولید و فروش و پخش گلیم دستباف زیبا گلیم

?تولید و پخش گلیم دستباف پشم در سایز و طرح های مختلف

?سفارشات در هر ابعاد پذیرفته می شود

?ارسال به تمام نقاط کشور

✳️گلیم نوعی بافت و کالای دستبافت است.. گلیم مانند قالی یا فرش به عنوان کفپوش استفاده می‌شود.. با این تفاوت که گلیم پرز و گره بلند ندارد.. گلیم ها از جنس پنبه یا پشم گوسفند بافته می‌شوند.. از آنجایی که گلیم در مناطقی بافته میشود که به دامداری مشغولند، معمولا از جنس پشم هستند.. کیفیت گلیم به نازکی نخ آن بستگی دارد.. هرچه نخ نازکتر باشد کیفیت بالاتر است.. به همین دلیل گلیم هایی که از پشم مرینوس و یا کرک بافته شده کیفیت بالایی دارند..

?انواع گلیم از نظر بافت آن

?انواع گلیم به سه شیوه بافته می شود:

? گلیم ساده باف:

✳️در این نوع گلیم، پودها یكی در میان از لابه لای تار عبور می كند. این گلیم یك روست و برای بافت آن معمولا از نقشه از قبل آماده شده استفاده نمی شود. نقوش گلیم ساده باف، عموما هندسی است و به ندرت نقوش منحنی در این نوع گلیم دیده می شود.

?گلیم برجسته:

✳️این نوع گلیم دارای زمینه ای ساده می باشد ولی طرح اصلی مانند قالی پرزدار است. بدینصورت كه از روی نقشه قالی، بر روی چله گلیم گره زده می شود و در پایان پرز اضافی چیده می شود.

?گلیم ورنی :

✳️ورنی، گلیمی است بدون پرز و یك رو، كه اکثرا بدون نقشه و به صورت ذهنی توسط عشایر مناطق مغان، ارسباران و مشكین شهر بافته می شود.

به مدیریت : علیرضا احمدی و خانم جعفری

 

 

 

 

تولید و فروش و پخش گلیم دستباف زیبا گلیم در اصفهان , گلیم دستباف , تولید گلیم در اصفهان , زیبا گلیم  , گلیم دستباف پشم  , قیمت گلیم , انواع گلیم , گلیم ساده , گلیم برجسته , گلیم ورنی ,