Address & Contact

Our Address

تهران،شهر قدس،امام زاده،گلبرگ جنوبی،نبش گلچین سوم،پلاک 55/3

سازنده کمپرسور هوا،پیچی و رطوبت گیر هوای فشرده ماهان در شهر قدس تهران

✨تولیدکننده کمپراسور هوا،درایرهای جذبی،رطوبت گیر هوا،خشک کن هوا،اسکرو و پیستونی
کمپرسور پیستونی چیست؟

به کمپرسور پیستونی، کمپرسور هوا پیستونی و کمپرسور رفت و برگشتی هم می‌گویند. این دستگاه جزو دستگاه‌های جابه‌جایی مثبت است و هوا را به وسیله یک پیستون و سیلندر محور میل لنگ فشرده می‌کند. اجزای تشکیل‌دهنده این کمپرسور، میل لنگ، پیستون، میله اتصال، شیر و سیلندر است. برای انجام عملیات فشرده‌سازی هوا در این دستگاه، ابتدا پیستون به سمت پایین حرکت می‌کند. در اثر حرکت پیستون، خلاء ایجاد می‌شود. این خلاء باعث می‌شود که هوای خارج با فشار اتمسفر سوپاپ ورودی را باز کند. در نتیجه بخش بالای پیستون پر می‌شود.

کمپرسور اسکرو

به کمپرسور اسکرو، کمپرسور دوار هم گفته می‌شود. مکانیزم این کمپرسور مثبت است. این کمپرسورها در صنایعی که به حجم هوای زیادی نیاز دارد، استفاده می‌شوند.

مقایسه کمپرسور پیستونی و اسکرو چگونه است؟

برای مقایسه کمپرسور پیستونی و اسکرو ابتدا باید به نوع فشردگی هوا در هر کدام از این کمپرسورها توجه کنید. کمپرسورهای اسکرو از دو اسکرو یا پیچ حلزونی استفاده می‌کنند. در حالی که در کمپرسورهای پیستونی، پیستون‌ها با یک میل‌لنگ هدایت شده و وظیفه تولید هوای فشرده را به عهده دارند.

کمپرسورهای پیستونی قیمت پایین‌تری نسبت به کمپرسورهای اسکرو دارند. در حالی که اسکروها در طول زمان هزینه کمتری برای عملیات و تعمیر احتیاج دارند. اگر یک کمپرسور پیستونی و اسکرو به طور همزمان در مدت زمان یکسانی فعالیت کنند، اسکرو بهره‌وری بهتری دارد و هزینه‌های عملیاتی‌اش کمتر است.

تفاوت دیگر به اجزای متحرک هر کدام از کمپرسورها مربوط می‌شود. کمپرسورهای اسکرو دو بخش متحرک دارند که با هم دیگر در تماس نیستند. در مقابل، کمپرسورهای پیستونی اجزای متحرک زیادی دارند. اسکروها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند و سیستم خنک‌کننده خوبی دارد. کمپرسورهای اسکرو معمولا برای کارهای سنگین‌تر و صنایع بزرگ‌تر استفاده می‌شوند.

درایر جذبی چیست؟

کاربرد درایر جذبی غالبا در فضا های است که دمای هوا در آنها تا حدود -40 درجه سانتی گراد کاهش می یابد و طبیعتا درایرهای تبریدی در این مکان ها کارائی خود را از دست می دهند. محدوده کاری درایر جذری در نقطه شبنم های +3 درجه تا -70 سانتیگراد است و از لحاظ کارایی، هوای خروجی از درایر جذبی 35 برابر از هوای خروجی درایر تبریدی خشک تر می باشد.

از دیگر مزیت های درایر های جذبی هزینه تعمیر و نگهداری بسیار ناچیز در آنها است و به عبارتی دیگر Maintenance Free می باشند.در صورتی که گفته می شود نقطه شبنم 3 درجه باشد یعنی اینکه تا وقتی که دمای هوای فشرده به 3 درجه سانتیگراد نرسد نقطه شبنم تشکیل نمی گردد و در این دما رطوبت هوا برای تامین هوای جک های پنوماتیک مناسب می باشد.

درایر جذبی (ABSORBTION DRYER) توانایی عملکرد در دما های منفی صفر را دارد و عموما از دو برج که محتوی سیلیکاژل یا آلومینا اکتیو هستند تشکیل شده که یکی از برج ها در حالت جذب و دیگری در حال احیا می باشد و این مجموعه به وسیله یک تابلو برق کنترل می گردد.

درایر جذبی مناسب چه نوع آب و هوایی است؟

درایر جذبی عموما در شرایطی که دمای هوا به پایین تر از -40 درجه می رسد استفاده می گردد و علتش این است که در این دما دیگر درایر تبریدی کارایی نداشته و جایگزین آن درایر جذبی می باشد.

شرایط نگهداری و سرویس درایر جذبی

مواد جاذب رطوبت موجود در برج های درایر جذبی به صورت سالانه و در شرایط خاص زودتر از این زمان حتما باید تعویض گردد. در درایر جذبی پس از مدتی که سیستم کار می کند احتمال گرفتگی و یا پایین آمدن کارایی شیر آلات وجود دارد و به دلیل گران بودن مواد جاذب رطوبت موجود در مخزن درایر، احتیاج است که شیرآلات به صورت مدام کنترل گردند.

مواد جاذب رطوبت از جنس مواد سیلیکاژل با رنگ شیشه ای و یا از مواد آلومینا اکتیو با رنگ سفید به شکل نقل می باشد و از تغییر رنگ این مواد می توان به زمان تعویض آنها پی برد، به شکلی که اگر رنگ مواد جاذب از سفید به رنگ زرد یا قهوه ای تیره تغییر پیدا کرد زمان تعویض مواد فرا رسیده است.

به مدیریت:شاهرخ جلیلی

شماره های تماس:
09109472341
09367688204

 

 

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

 

درایر 12متری برای شرکت کفش پارس

 

 

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

 

🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

 

 

 

 

 

کمپرسور بادی , اسکرو , پیستونی , خشک کن , درایرهای جذبی ماهان در شهر قدس تهران , تولیدکننده کمپرسور هوا در تهران , رطوبت گیر هوای فشرده در تهران , خشک کن هوا , اسکرو و پیستونی , تولید و فروش کمپرسور بادی ماهان در شهر قدس تهران ,