فروش کاکتوس و سانسوریا،تولید خاک های آپارتمانی گلکده فاطیما در محمودآباد مازندران

تولید و فروش گل و گیاه آپارتمانی گلکده فاطیما

✨تولیدکننده انواع گل های آپارتمانی

✨انواع سانسوریا و کاکتوس

✨تولید خاک های آپارتمانی در محمودآباد

 گل آپارتمانی، گیاهی است که در محیط‌‌‌های در بسته، مانند؛ خانه ها، ادارات و … نگهداری می‌شود. گل آپارتمانی، باعث سر زندگی و شادابی فضای داخلی منزل شما می‌شود.

گلهای آپارتمانی، معمولا با اهداف تزیینی، تاثیراتِ مثبتِ روان شناسانه، تازه نگه داشتن هوا و … وارد منازل می‌شوند. بسیاری از خانم‌‌‌های عزیز، با این که در آپارتمان زندگی می‌کنند، به نگهداری از گل آپارتمانی علاقمندند.

پس بهتر است گلهای آپارتمانی مناسب، برای محل‌‌‌های مختلف منزل خود را شناسایی نموده تا هر چه بهتر، از پسِ نگهداری آن، بر آیند.

 با توجه به استرس و مشکلاتی که این روزه همه ما را درگیر خود کرده، اضافه کردن گیاهان به محیط خانه(مخصوصا اتاق خواب)، می‌تواند پیشنهاد خوبی برای تعدیل هوای محل زندگیمان باشد.

کاربرد گیاه آپارتمانی در دکوراسیون منزل:

☘️ محصور کردن فضا

با قرار دادن گیاهان خانگی در فضاهای مختلف خانه می‌توان بخش هایی از خانه را به لحاظ بصری تفکیک نموده و دید را تا حدی به بخش‌‌‌های دیگر محدود گردانید.

برای مثال در جلوی شیشه ی تراس حتی به جای پرده نیز می‌توانید از درختچه‌‌‌های متناسب با ارتفاع آپارتمان استفاده کنید و دید را محدود کنید.هر چه گیاهان مورد استفاده متراکم تر باشند دید را محدود تر کرده و هر چه دارای خلل و فرج بیشتری باشند محیط بازتری را بوجود خواهند آورد.

☘️ تقسیم فضا

میتوانیم از گیاهانی با ارتفاع بلند استفاده کنیم و فضا را از لحاظ فیزیکی محصور کنیم. همچنین میتوانید با طراحی فضایی برای کاشت مانند یک باغچه ی خانگی و باریک یک فضای بزرگ را به ۲ فضای کوچک تقسیم کنیم و یا با قرار دادن این مسیر کاشت در طول یک مسیر، مسیری مشخص برای تردد در میان فضاها ایجاد کنیم.

☘️ عمق بخشیدن به فضا

وجود بافت در هر فضایی و ترکیب مناسب آن می‌تواند به عمق بخشیدن به آن فضا کمک کرده و تنوع خوبی ایجاد نماید.

استفاده از گیاهان میتواند به بافت بخشیدن به یک فضا کمک کند و رنگ سبز گیاهان میتواند ترکیب رنگی زیبایی با دکوراسیون خانه ی شما داشته باشد.به منظور ترکیب فضا و بخشیدن عمق به آن می‌توان از گیاهان با بافت ریز مانند گیاهان با برگ‌‌‌های ریز و یا کاکتوس‌ها در پس زمینه و گیاهان با بافت درشت مانند درختچه‌ها و گیاهان برگ درشت در جلوی دید و پیش زمینه استفاده نمود تا عمق بصری را افزایش دهند.

☘️پوشاندن معایب

برای پر کردن گوشه هایی از فضا نیز که خالی مانده اند می‌توان از گیاهان پرشاخ و برگ و متراکم استفاده نمود.از سویی تابش نور حورشید در ساعات مختلف روز بر روی گیاهان منجر به شکل گیری سایه روشن هایی بر روی دیوارها خواهد شد که بر زیبایی فضا می‌افزاید.همچنین میتوانید معایبی مانند لوله‌‌‌های رو کار، گچ بری‌‌‌های ریخته شده توسط قرار دادن گیاهان در این مکان‌ها بپوشانید.

خاک مخصوص گیاهان آپارتمانی به شرح زیر است:

گیاهان آپارتمانی به خاک گلدانی احتیاج دارند که به اندازه کافی نفوذپذیر و سبک باشد و خلل و فرج کافی داشته باشد و ریشه بتواند به راحتی درون آن رشد. کند. البته سبک بودن خاک گیاهان آپارتمانی نباید به اندازه ای باشد که نتواند گیاه را محکم و صاف نگه دارد.

زهکشی خوب داشته باشد یعنی آب به راحتی درون آن حرکت کند ولی به اندازه ای نباشد که نتواند هیچ رطوبتی را حفظ کند و همه آن را از قسمت زهکش خارج کند.

اگر خاک گلدان گیاهان آپارتمانی سنگین باشد و منافذ کافی درون آن وجود نداشته باشد، دچار غرقابی شدن می شود و با آبیاری هیچ منفذی برای تنفس ریشه باقی نخواهد ماند.

با توجه به نوع گیاه مواد مغذی به اندازه کافی در آن وجود داشته باشد. همچنین از میکروارگانیسم ها هم حمایت کرده و مواد غذایی و عناصر مغذی که برای رشد و سلامت گیاهان آپارتمانی ضروری است، را هم حفظ کند.

به طور کلی اغلب افراد برای خاک گلدان گیاهان خانگی خود از پیت ماس یا ورمی کمپوست استفاده می کنند. این ترکیبات برای گیاهان خانگی ضروری هستند و اگر مواد دیگری به آن اضافه شوند به تقویت و رشد بهتر گیاهان کمک می کنند.

به مدیریت:فاطمه مرزبند

https://www.instagram.com/zagros.stone2021/

 

 

 

 

تولید و فروش گل در محمودآباد , پرورش گل آپارتمانی در محمودآباد , پرورش گل و گیاه در محمود آباد مازندران , پرورش سانسوریا در محمودآباد , پرورش کاکتوس در محمودآباد , تولید خاک آپارتمانی در محمودآباد , فروش کاکتوس در محمودآباد , گلخانه محمودآباد , مجتمع گل و گیاه در محمودآباد , گلکده فاطیما در محمودآباد مازندران ,