تولید سفال بام و آجر فرش در مازندران

کیفیت مشتری مداری شعار ماست ✅
فقط با یک تماس مشتری دائمی ما خواهید شد
همراه مدیریت:09026355436,09113697005 
واتس اپ:09026355436
آدرس:مازندران،شهرستان گلوگاه،کارخانه آجر ماشینی فدک

 آجر ماشینی چیست؟

آجر ماشینی به آجر‌هایی گفته‌ می‌شود که بر روی بزرگ‌ترین سطح آن‌ها هشت یا ده سوراخ وجود دارد و اضلاع آن 5/5 در 11 در 22 سانتی‌متر است. طبق استاندارد‌های اداره استاندارد، این آجر باید دارای سوراخ‌هایی با قطر 1.5 تا 2 سانتی‌متر باشد. سوراخ‌ها نباید بیشتر از 25 درصد سطح را شامل شوند و همچنین فاصله سوراخ‌ها از یکدیگر و از لبه آجر نباید کمتر از 30 درصد طول آجر باشد.

 چرا آجر ماشینی سوراخ‌دار ساخته‌ می‌شود؟

سوراخ‌های موجود در این آجر ها به نحوه تولید و ساخت آن ها مربوط می شود. به دلیل نفوذ عمودی ملات به درون سیمان ایجاد شده‌اند تا استحکام بیشتری برای سازه‌ای که با آجر ماشینی ساخته‌ می‌شود، به وجود بیاید. همچنین برای دیوار چینی، دیوارهای حمال از میلگرد درون سوراخ‌ها استفاده‌ می‌شود تا استحکام دیوار بیشتر شود و به اصطلاح دیوار مصلح شود.

 آجر ماشینی چه ویژگی‌هایی دارد؟

آجر ماشینی بر اساس مواد به کار رفته در ساخت آن و همچنین روش ساختی که به کار برده می شود از یک سری ویژگی خاص خود بهره می برد که مهمترین آن ها را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

?آجر ماشینی به دلیل داشتن سوراخ در ساختار بدنه آن و ورود ملات به سوراخ، دیوار یا سازه مستحکم‌تری‌ می‌سازند.
?آجر ماشینی به دلیل وجود سوراخ در آن علاوه بر استحکام بیشتر وزن کمتری هم نسبت به آجر فشاری دارد.
?آجر ماشینی به دلیل وجود سوراخ در آن قابلیت مصلح شدن دارد و‌ می‌توان از آن در ساخت دیوار‌های حمال استفاده کرد.
?آجر ماشینی ضد اسید است و در مقابل زلزله مقاومت بیشتری نسبت به آجر فشاری دارد، علاوه بر این تخلخل یا پوروسیتی کمی دارد و آب کمی جذب‌ می‌کند.

 آجر کف فرش

برای کف ساختمانها و مکانهای عمومی متریال های متفاوتی چون سرامیک ، موزاییک ، سنگ و … وجود دارد . اما امروزه استفاده از آجر کف فرش بسیار فراگیر شده است . آجر کف فرش در واقع سنگ شیل یا سنگ معدنی است در فشار بالا و یک سری شرایط خاص تولید میشود . این نوع سنگ دارای جذب آب مناسبی است و همینطور در برابر فشار بسیار مقاوم است .

 انواع کاربرد آجر کف فرش

?این نوع آجر با توجه به میزان کیفیت و میزان مقاومتی که دارد به چند نوع تققسیم میشود و هر کدام با توجه به ساختاری که دارند قاعدتا دارای مقاومت های متفاوتی در برابر سایش و شرایط جوی دارند در جاهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند .

✨آجر کف فرش نوع یک : این نوع آجر مقاومت بالایی در برابر فرسایش و رطوبت دارد . با داشتن چنین ویژگی از آن در خیابان های پر تردد ، پیاده روها ، تقاطع ها و همچنین در مکانهایی مانند بندرگاهها ، انبارها ، پارکینگها و بطور کلی مکانهایی که دارای فرسایش شدید هستند مورد استفاده قرار میگیرند .

✨آجر کف فرش نوع دو : این نوع آجر دارای مقاومت متوسطی در برابر سایش دارد و معمولا از آن برای پیاده رو ها ، پارکها و … مورد استفاده قرار میگیرد

✨آجر کف فرش نوع سوم : این نوع آجر مقاومت کمی در برابر فرسایش دارد و معمولا از آن در حیاط خانه و باغ ها و اصولا مکانهایی که رفت و آمد چندانی ندارد استفاده میشود .

به مدیریت:علی اوانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آجر , انواع آجر , آجر کف فرش , تولید سفال بام , تولید و پخش آجرهای ماشینی , تولید و پخش تیغه های سفالی در مازندران , تولید بلوک های سقفی در مازندران , تولید آجر فدک در گلوگاه مازندران , کاربرد آجر ماشینی , ویژگی های آجر ماشینی , انواع آجر فرش در مازندران ,