Address & Contact

Our Address

مازندارن،بابل

تولید قارچ بهادری

✨کشت و فروش انواع قارچ خوراکی در کل مازندران
?ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در قارچ خوراکی:

?در 100 گرم قارچ خام 13 کیلو کالری انرژی وجود دارد. از جمله مواد مغذی موجود در قارچ می‌توان به پروتئین، پتاسیم، مس، آهن و فیبر اشاره کرد. اسید فولیک، نیاسین، بیوتین و اسید پانتوتنیک از دیگر مواد مغذی و ویتامینی موجود در قارچ هستند که خواص بسیار مفیدی را به بدن می‌رسانند.

?قارچ حاوی مقدار زیادی ویتامین D و ویتامین B است. آنتی اکسیدان‌های بسیار قوی در این گیاه خوشمزه بسیار مفید برای سلامتی کلی پوست بدن است. به دلیل داشتن انواع مواد مغذی و ویتامینی، یک ماده غذایی عالی برای گیاهخواران به شمار می‌رود.

?خواص قارج

?تقویت سیستم ایمنی بدن

از جمله فواید قارچ می‌توان به تقویت تولید و فعالیت گلبول‌های سفید اشار کرد. از این رو سیستم ایمنی بدن تقویت شده و از مورد حمله قرار گرفتن توسط ویروس‌ها و باکتری‌ها پیشگیری می‌شود.قارچ حاوی آنتی بیوتیک‌های قوی است که از ایجاد عفونت و رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند. وجود ویتامین‌های گروه A ،B و C باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود که در این ماده غذایی نیز وجود دارند.

?خواص قارچ برای پوست و مو

?مصرف قارچ برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. به دلیل وجود پلی ساکارید در قارچ، به میزان مطلوبی آبرسانی در سطح پوست انجام می‌شود و از ایجاد چروک بر سطح پوست پیشگیری می‌کند.ویتامین D موجود در قارچ موجب از بین رفتن آکنه شده و برای از بین بردن جای جوش بسیار موثر است. قارچ به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی از بروز اگزما و التهابات پوستی جلوگیری می‌کند.

?از جمله دلایل شایع برای ریزش مو می‌توان به کم خونی اشاره کرد. قارچ منبع خوبی برای تامین آهن بدن است و در درمان ریزش مو بسیار موثر عمل می‌کند. از آنجایی که مس موجود در ترکیبات قارچ بسیار موثر برای جذب آهن است، سبب تقویت ساقه موها که به وجود مس نیاز دارد، نیز خواهد شد.

?سلامت قلب و عروق

سلامت قلب و عروق با خوردن قارچ که حاوی مقدار زیادی فیبر، پتاسیم و ویتامین C بسیار است تضمین می‌شود. مصرف درست و جای دادن این خوراکی خوشمزه در رژیم غذایی باعث پیشگیری از ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی خواهد شد.

?کاهش وزن و رژیم غذایی

قارچ فاقد چربی است اما حاوی فیبر و پروتئین بسیاری است. این ترکیبات بهترین ترکیب برای چربی سوزی در بدن به شمار می‌روند. قارچ احساس سیری را در بدن افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا فرد دیرتر احساس گرسنگی کند و سراغ خوردن غذا برود.

?خواص قارچ برای سلامت استخوان‌ها

در کشورهایی که نور خورشید کم است، پزشکان توصیه می‌کنند از قارچ برای تامین ویتامین D استفاده کنند تا دچار پوکی استخوان نشوند.
مصرف قارچ در یک وعده باعث تامین 20 درصد ویتامین D مورد نیاز بدن می‌شود. کمک به جذب ویتامین D و جلوگیری از بروز پوکی استخوان از دیگر خواص مهم قارچ است.

?درمان کم خونی

سردرد، ‌بی‌حالی و ضعف در عملکرد قلب و دستگاه گوارش از جمله علائم کم خونی است. از خواص قارچ برای از بین بردن کم خونی می‌توان بهره برد زیرا منبع خوبی برای تولید گلبول‌های قرمز است که از بروز کم خونی جلوگیری می‌کند. همینطور وجود مس در ترکیبات قارچ باعث جذب آهن نیز می‌شود.

?خواص قارچ برای افراد مبتلا به دیابت

قارچ حاوی مقدار زیادی پروتئین، فیبر و آب است اما از میزان کربوهیدرات ناچیزی برخوردار است. از همین رو عاملی برای پیشگیری از ابتلا به دیابت در افراد مستعد به شمار می‌رود.این گیاه لذیذ حاوی میزانی از انسولین طبیعی و آنزیم‌هایی برای کمک به کاهش قند خوراکی‌ها محسوب می‌شود. سایر غدد درون ریز از جمله کبد و پانکراس از این ماده برای بهبود عملکرد بهره می‌برند که سبب تنظیم انسولین می‌شود. به سبب وجود آنتی بیوتیک در ترکیبات قارچ از بروز عفونت‌های دیابتی و درمان فواید مطلوبی دریافت می‌شود.

به مدیریت:بهادری

 

 

 

قارچ , قارچ خوراکی , قارچ دکمه ای , قارچ صدفی , کشت و پرورش قارچ در مازندران , قیمت انواع قارچ در مازندران , خواص قارچ , تولید و پخش قارچ بهادری در مازندران , مواد مغذی قارچ , نحوه کشت قارچ , پرورش قارچ در بابل ,