تولید کننده ادوات کشاورزی روتیواتور و روتوچیزل تکنیک صنعت اسدی 

 

? تولید کننده ادوات کشاورزی روتیواتور و روتوچیزل تکنیک صنعت با ضمانت دو ساله

? پذیرش نمایندگی فعال درسطح کشور و خارج کشور?

 

شبعه دوم :خراسان رضو وشمالی شهر مشهد و شهرستلن فاروج مسئول شبعه  سیدایوب حسینی

شماره ی تماس    09023881126 _09159853135

دارای نمایندگی فعال دراستان های( تهران ورامین )اذربایجان غربی بوکان _ خوزستان اهواز ــ شوشتر_اراک_ لرستان _کرمانشاه _ شیراز _ ارومیه_….

? روتیواتور ها در مدل های روتیواتور پشت تراکتوری و تیلر روتیواتور در دنیا شناخته و طراحی و تولید گردیده اند. از مدل تیلری برای کارهایی در حجم بسیار پایینو باغچه ها استفاده می گردند و از مدل پشت تراکتوری برای کارهایی با حجم ووسعت زیاد و کشاورزی مکانیزه استفاده می گردد.

? در کار با روتیواتور تراکتوری به مهمترین نکته یعنی برگردان خاک با عمق معین توجه شده است که این به بافت اصلی خاک آسیبی وارد نمی نماید. که برای آینده خاک و حفظ مواد مغزی و معدنی و همچنین رطوبت خاک بسیار قابل توجه خواهد بود .

? امروزه با توجه به بالا رفتن سطح دانش و کار کردن اصولی و درست کشاورزان ، اینگونه ادوات و ماشین آلات نهادینه تر گردیده است . با گذر زمان ادوات بروز و کامل تری هم در زمینه شخم و برداشت و حتی حفظ خاک طراحی و تولید می گردند.

? روتیواتور پشت تراکتوری در مدل و سایز های مختلفی طراحی و تولید گردیده است که به شرح زیر می باشد :

روتیواتور گیربکس سنگین و نیم سنگین ثابت
روتیواتور کشویی گیربکس متغیر 4 حالته ترک
روتیواتور ثابت گیربکس ساده ترک
روتیواتور برای تراکتور ۴ سیلندر و ۶سیلندر و فوق سنگین در قالب ۴٨ تیغه الی ٨۴ تیغه

? از مزایای استفاده از روتیواتور تراکتوری به موارد زیر می توان اشاره نمود :

? شخم زدن اولیه خاک و همچنین به دلیل چرخشی بودن تیغه (پره ها ) باعث می گردد رطوبت در میان خاک باقی مانده و از هدر رفتن آب و خشکی زمین جلوگیری نماید

? به دلیل ریز بودن اکثر بذرها و هدر نرفتن آنها توسط باد و سایر عوامل ، زمین سطح کشت باید کاملاً نرم و بذر در خاک مخلوط و بنشیند به همین جهت روتیواتور تراکتوری برای نرم کردن یک دست خاک در مزارع کاشت بهترین گزینه خواهد بود.

? پس از برداشت محصولات معمولاً بقایایی از آنها یا علف های هرز در زمین ، باغ یا شالیزار ها باقی می ماند . با استفاده از روتیواتور تراکتوری می توان آنها را خرد و مخلوط و همچنین به عنوان کود گیاهی ارگانیک تبدیل و استفاده نمود .

? آماده سازی بستر خاک جهت کشت اولیه و ثانویه

? این مجموعه افتخار دارد تا محصولات خود را با مرغوب ترین مواد و بهترین و متخصص ترین پرسنل طراحی و تولید نماید.? 

? روتوچیزل یکی از ادوات تکمیلی در خاک ورزی محسوب می‌گردد که با کارآیی منحصر به فرد خود مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است. این ماشین با استفاده از چیزلی که در جلو دستگاه قرار دارد؛ لایه های عمیق خاک را شکافته و موجب خاکورزی لایه‌های زیرین شده؛ بدنبال آن روتیواتور، خاک عمیق تر را به سطح آورده و در انتها عملیات خاکورزی را بصورت صاف و یکنواخت انجام میدهد. نهایتا، غلطک پشتی با ایجاد خلل و فرج باعث تهویه و تکمیل عملیات خاکورزی میشود.

? روتوچیزل ترکیبی از یک چیزل و یک روتیواتور متصل به آن است. در پاره ای از مواقع کشاورز نه تنها نیاز به شکستن لایه های سخت زیرین خاک دارد بلکه علاوه بر این، نیاز به خرد نمودن کلوخ های سطحی ایجادشده روی سطح خاک نیز دارد . در این موارد از دستگاه گاوآهن قلمی مجهز به روتیواتور (روتوچیزل) استفاده می گردد.

? روتیواتور چیست؟

? روتیواتور ها یا تیلر های دوار از لحاظ شکل و نوع ساختار و به طور کلی با ادوات خاک ورزی رایج در ایران مانند ؛ گاوآهن برگردان دار و بشقابی تفاوت دارند. با توجه به اینکه منابع ذخیره آب کشور راه های مصرفی مختلفی دارد و از این بین حدود 60 درصد از کل ذخیره آب کشور در بخش کشاورزی هدر می رود. چند سالی است که با وجود معضل آب در ایران ، حفظ رطوبت خاک بیشتر مورد توجه قرار گرفته و به همین دلیل می بایست از خاک ورزی شدید و زیر و رو شدن خاک به روش سنتی جلوگیری نمود تا رطوبت لایه های زیرین خاک از بین نرود .

? روتیواتور ها به طور کلی به دو شکل پشت تراکتوری و تیلر روتاری طراحی و تولید گردیده است. که از تیلر روتاری جهت باغهایی با حجم پایین و از روتیواتور پشت تراکتوری جهت کارهای سنگین و کشاورزی استفاده می گردد.در استفاده از روتیواتور پشت تراکتوری به هیچ وجه خاک برگردانده نمی شود و تنها خاک را تا عمق معینی بریده و مخلوط ( نرم ) می کند .

?  روتیواتور در حدود نود سال پیش توسط شاول در اروپا اختراع گردید. ولی در آمریکا بسیار دیرتر مورد توجه کشاورزان قرار گرفت . دلیل استقبال نشدن این دستگاه هزینه بالای آن و توان بالای مصرفیش بود . ولی امروزه با بالا رفتن سطح آگاهی کشاورزان استفاده از این دستگاه در ایران نیز بیش از پیش آمده است.و امید است در آینده و با پیشرفت تکنولوژی در زمینه کشاورزی و باغبانی ، و سطح آگاهی کشاورزان ملت عزیزمان ایران ، استفاده از روتیواتور پشت تراکتوری بیشتر و عملکرد و محصول پر بارتری را شاهد باشیم.

مدیریت : آقای جابر اسدی ارجمندی

09113172993?
09388529429?
09119341774?

 

 

بازدید توسط مرکز مکانیزاسیون کشور ارتفاع کیفیت شمال نمایندگی اقای بخشی از کارگاه تکنیک صنعت اسدی

 

 

 

 

 

 

 

 

تولید روتیواتور در کشور و مازندران , تیلر پشت تراکتوری , تولید  روتیواتور و روتوچیزل , قیمت گیربکس روتیواتور , ادوات کشاورزی ,