Address & Contact

Our Address

نیشابور،بلوار آزادگان،روبروی پمپ گاز،کارگاه تیرچه بتنی فرهادی

Telephone

اجرای سقف فرهادی در نیشابور

✳️تیرچه کرومیت چیست؟

💠تیرچه کرومیت همان تیرچه فلزی می‌باشد که نوعی تیرچه پیش ساخته محسوب می‌شود. بال تحتانی در تیرچه کرومیت، از یک تسمه و بال فوقانی تیرچه کرومیت از یک تسمه و دو میلگرد ساخته می‌شود. دو بال توسط میلگرد خم شده که در نقش جان عمل کرده و به یکدیگر متصل می شوند.

💠در فاصله تیرچه‌ها، از مقاطع زیر استفاده می شود. بلوک‌های پیش ساخته بتنی، طاق ضربی، هنگام انجام عملیات اجرای این تیرچه‌ها نیازی به شمع ندارند و می تواند بارهای اجرایی مستقیم را تحمل کند و به نوعی خود ایستا باشند.

💠بر همین اساس برای استفاده در سازه‌هایی که طبقات دارای ارتفاع زیادی باشند و عملیات شمع بندی مشکل داشته باشد همچنین هزینه‌های بسیار زیادی دارد، و گزینه‌ی مناسبی هستند.

✳️مهمترین مزیت تیرچه کرومیت :

🌟هزینه ی کمتر و وزن کمتر سازه که این کمتر شدن هزینه بخاطر سه علت می باشد :

۱- درست است که هر عدد تیرچه کرومیت گرانتر از تیرچه پاشنه بتنی است اما فاصله ی بین تیرچه های کرومیت ۷۰ سانتی متر می باشد در صورتی که در پاشنه بتنی این فاصله به ۵۰ سانتی متر کاهش پیدا کند و همین امر باعث کمتر شدن تعداد تیرچه ها در هر دهانه از سقف گردیده که حدوده سی درصد هزینه ی تیرچه ها نیز کاهش پیدا می کند.

۲- به همین دلیل فاصله و کمتر شدن ریل های بتن خود به علت فولاد بیشتر هر متر مکعب بتن در سقف کرومیت با ارتفاع ۵ سانتی متر از روی یونولیت حدود ۱۰ متر مربع را می پوشاند. اما این امر برای سقف تیرچه بتنی هر متر مکعب بتن تقریبا ۷ متر سقف را می پوشاند. که در اینجا هم ۳۰ درصد کاهش مصرف بتن خواهیم داشت.

۳- در سقف های کرومیت چند سقف بطور همزمان بتن ریزی می شوند اما در سقف های معمولی در سازه های زیر هزار متر مربع باعث می شود که هزینه ی حمل و کسر پمپ برای بتن ریزی را از بین ببرد که در مجموع این سه عامل در کنار همدیگر محاسبه می شود خواهیم دید که هزینه ی سقف کرومیت کمتر از پاشنه بتنی خواهد بود.

✳️انواع تیرچه بتنی 

🔶تیرچه‌های بتنی بر اساس ضخامت میلگرد مصرفی به سه دسته‌ی عمده دسته بندی می‌شوند:

🔸🔹تیرچه بتنی پارکینک
🔸🔹تیرچه بتنی سازه‌ی تجاری، مانند پاساژها
🔸🔹تیرچه بتنی مسکونی

✳️مزایای تیرچه بتنی 

💎به علت پیش ساخته بودن تیرچه بلوک فرآیند نسبتا آسانی دارد
💎به دلیل توخالی بودن تقریبی بلوک‌ها سقف حاصله در برابر صوت و حرارت عایق است
💎مصرف کم فولاد باعث شده تا از لحاظ اقتصادی به صرفه تر شود
💎برای اجرای این سقف نیاز به نیروی متخصص نیست

به مدیریت:فرهادی

 

 

 

تولید کننده تیرچه کرومیت فرهادی در نیشابور , تولید کننده تیرچه بتنی فرهادی در نیشابور , اجرای سقف فرهادی در نیشابور , هزینه اجرای سقف در نیشابور ,