Address & Contact

Our Address

مازندران،امل،خیابان شیخ فضل الله نوری

Telephone

تولید کننده چوب و فروش صنوبر و راش، توسکا کارن

کارخانه چوب بری و صنایع چوبی کارن

🔹🔸بررسی انواع چوب ها

🔹🔸انتخاب چوب مناسب برای وسایل ممکن است سخت باشد. تنوع بسیار چوب­ های استفاده شده در اثاثیه و مبلمان، باعث شده که همه­ی ­مردم، چه کسانی که در صنعت مبلمان و زمینه نجاری کار می­کنند و چه خانه­ دارانی که به دنبال انتخاب مبلمان و وسایل چوبی مناسب برای منزل خود هستند، به دنبال بهترین چوب موجود در بازار باشد.

🔹🔸برای این که از میان انواع چوب برای مبلمان کلاسیک، بهترین نوع را انتخاب کنید، نیاز است که اطلاعات دقیقی از چوب و انواع آن داشته باشید. این مقاله، به طور خاص به بررسی چوب افرا، صنوبر و گردو و انتخاب چوب مناسب برای مبلمان کلاسیک می­پردازد.

چوب افرا

🔹🔸یکی از انواع چوب برای مبلمان کلاسیک، چوب افرا است. این چوب یکی از معمول­ترین گونه­ های چوب جنگلی است. افرا گونه ­های مختلف زیادی دارد اما به طور کلی به دو دسته­ی افرای نرم و افرای سخت تقسیم می­شود. بسیاری از اثاثیه منزل، کابینت­ ها، و ابزار و ساز­های موسیقی از هر دو نوع افرا (یعنی سخت و نرم) ساخته می­شوند. اما بهتر است بدانید که برای ساخت کفپوش ­های چوبی، چوب افرای سخت استفاده ­ی بیشتری از نوع نرم آن دارد زیرا ضخامت و سفتی آن حدود 25 درصد از چوب افرای نرم بیشتر است.

🔹🔸یکی از ویژگی­ های مهم چوب افرا تحمل خوب آن در برابر رنگ­زدگی است. رنگ اصلی چوب افرا سفید با سایه­ هایی متمایل به قرمز است. اما رنگ­های دیگر، به خصوص رنگ­ های تیره به خوبی روی این چوب می­نشینند. این ویژگی چوب افرا باعث می­شود که با زدن رنگ­های تیره بروی این چوب، آن را به شکل چوب­ های گران­ قیمت­ تر، مثل چوب گیلاس یا ماهون در بیاورند. با وجود این ویژگی، عجیب نیست که افرا یکی از بهترین انواع نوع چوب برای مبلمان کلاسیک باشد. علاوه بر این، قیمت چوب افرا معقول و خرید آن به­صرفه است.

🔹🔸استفاده از چوب افرا در مبلمان و لوازم خانگی طبیعی است. این چوب ظاهر بسیار زیبایی دارد و باعث می­شود محیط خانه شما شیک و گرم به نظر برسد. علاوه بر ظاهر زیبا، چوب افرا قدرت و دوام زیادی نیز دارد. اگر مبلمان یا کابینت­ شما از چوب افرای خالص ساخته شده باشد، حداقل تا ده سال برایتان ماندگاری دارد. ضخامت و سفتی چوب افرا از چوب صنوبر بیشتر است، در نتیجه این چوب در برابر تغییر دما و رطوبت دوام بیشتری دارد. به علاوه، پس از پرداخت، سطح آن براق­تر و صاف­تر از صنوبر به نظر می­رسد. به طور کلی می­توانیم بگوییم که افرا یکی از انواع بهترین چوب موجود در بازار است.

چوب صنوبر

🔹🔸صنوبر معمولا به رنگ سفید یا زرد کمرنگ، و در برخی مواقع متمایل به رنگ قهوه ­ای است. چوب صنوبر به اندازه ­ی گردو در مبلمان و اثاثیه خانه پر­کاربرد نیست. همین باعث می­شود که صنوبر نسبتا یک چوب ارزان باشد. معمولا این چوب در لایه رویی و ظاهر اصلی کابینت ها یا وسایلی مثل میز به کار نمی­رود و از آن بیشتر در ساخت کشو­ها استفاده می­کنند. مورد دیگر استفاده­ صنوبر در چوب کبریت است.

تزئینات با چوب

🔹🔸با این وجود، دیدن چوب صنوبر در مبلمان و اثاثیه خیلی هم نادر نیست. اما از آن­جایی که این چوب نرم و بریدن آن راحت­تر از افرا است، کاربرد بیشتری در وسایل کم­وزن دارد. حتی اگر آن را با نوع نرم چوب افرا هم مقایسه کنید، باز هم به نرمی صنوبر نمی­رسد. در مقایسه با افرا یا گردو، صنوبر نوعی چوب ارزان به حساب می­آید. پس اگر نگران بودجه­ی خود هستنید، صنوبر گزینه­ ی مناسب­تری برای شماست. یکی از جالب­ترین و بهترین نکته ­ها راجع به چوب صنوبر این است که به خاطر رشد سریع درخت صنوبر، انتخاب این چوب برای محصولات چوبی به نفع محیط زیست است.

چوب گردو

🔹🔸گردو چوب محکم و بادوامی است و به آسانی مقاومت خود را در برابر کنده­ کاری­های سخت و پیچیده از دست نمی­دهد. گردو چوبی سخت با ضخامت متوسط، به نظر بسیاری از مردم بهترین چوب موجود در بازار است. این چوب گران، به خاطر زیبایی و دوام بالا مورد ­علاقه ­ی بسیاری از مردم است.

🔹🔸چوب گردو به خاطر محدودیت­ های طبیعی خود مثلا اندازه، کم­یاب­ تر است. پس از لحاظ فراوانی به چوب افرا نمی­رسد و یک چوب گران است. رنگ چوب گردو از قهوه­ای کمرنگ تا پررنگ متغیر است. موارد استفاده چوب گردو عبارتند از:

🔹🔸قنداق اسلحه، آلات موسیقی، مبلمان، کابینت و کفپوش. گردو به خاطر رنگ زیبای خود و دوام بالا، از انواع چوب برای مبلمان کلاسیک به شمار می­رود. از طرفی، رنگ یک تخته گردو یکدست نیست و ترکیبی از رنگ روشن و تیره است. ممکن است این ظاهر و ترکیب رنگ با سلیقه­ی شما جور نباشد. تقریبا می­توان گفت که این ظاهر چندرنگ و قیمت چوب گردو، تنها نقاط ضعف این چوب به شمار می­روند.

انتخاب چوب مناسب

🔹🔸به طور کلی، انتخاب بهترین چوب موجود در بازار به مورد استفاده­ ی یک چوب بستگی دارد. برای مبلمان سنگین، مثل کمد لباس یا کابینت آشپزخانه، چوب افرا انتخاب مناسب­تری است. در حالی که برای ساخت طاقچه، تاج بالای تخت خواب، یا میزهای ناهارخوری سبک عتیقه، چوب گردو پیشنهاد می­شود.

🔹🔸قیمت چوب نیز به فراوانی منابع آن در طبیعت و فراوانی موارد مصرف آن بستگی دارد. به طور معمول، چوب گران چوبی است که به راحتی به دست نیاید یا فقط برای محصولات چوبی خاصی مناسب باشد. برعکس، چوب ارزان معمولا چوبی است که به راحتی در طبیعت یافت می­شود و عرضه­ ی آن به دلیل استفاده زیاد بالا است.

🔹🔸بررسی چوب افرا و صنوبر و گردو بررسی چوب افرا و صنوبر و گردو و انتخاب چوب مناسب برای مبلمان بررسی چوب افرا و صنوبر و گردو همانطور که گفتیم انتخاب از میان انواع چوب برای مبلمان کلاسیک و دیگر وسایل چوبی، می­تواند کمی سخت باشد چرا که داشتن اطلاعات کافی و قضاوت مناسب از برای این کار نیاز است. توجه تک بعدی به قیمت چوب، می­تواند در دراز مدت خسارت مالی بیشتری به شما بزند. اگر به جای چوب گران مناسب، به انتخاب چوب ارزان بسنده کنید، دوام مبلمان یا دیگر اثاثیه به شکل قابل­ توجهی پایین می­ آید.

مدیریت:آقای بهرام کاظمی

قیمت چوب صنوبر , قیمت هر کیلو چوب توسکا , قیمت هر متر مکعب چوب صنوبر , چوب راش , قیمت چوب کیلویی , قیمت چوب درخت , قیمت چوب معمولی ,