Address & Contact

Our Address

رامسر ، کتالم ، بلوار 22 بهمن ، روبروی کلانتری ، جوشکاری آرگون

هنرکده جوشکاری آرگون

?جوشکاری سیلندر ، سرسیلندر، آلومینیوم، استیل، چدن، مس

?جوشکاری کلیه لوازم اتومبیل، موتورسیکلت، کشاورزی، قایق و…..

?جوشکاری آرگون یکی از روش های جوشکاری است که در صنایع مختلف متداول است. جوشکاري آرگون در واقع جوشکاری قوس تنگستن تحت پوشش گاز محافظ است و از آنجا که گاز آرگون در این فرایند استفاده میشود به جوشکاری با آرگون معروف است.

?جوشکاری با گاز آرگون با کمک قوس الکتریکی صورت میگیرد. قوس الکتریکی در واقع تخلیه بار بین دو الکترود در توده ای از گاز یونیزه است. این فرایند تخلیه بار تولید حرارت مینماید. در طریقه جوشکاری ارگون قوس الکتریکی در فشار یک اتمسفر می تواند حرارتی تا 20000 درجه سانتیگراد تولید نماید.

?جوشکاری برق آرگون همان گونه که در فرایند اتصال لوله های تحت فشار کاربرد دارد می تواند برای جوش صفحات ظریف و نازک نیز کاربرد داشته باشد. جوشکاری مس با آرگون و جوشکاری آلومینیوم با آرگون مثال هایی رایج از کاربردهای این فرآیند هستند.

?موارد استفاده جوشکاری آرگون:

⚡️جوش آرگون در اتصال لوله های تحت فشار کاربرد فراوانی دارد. برای جوش دادن صفحات نازک و بسیار ظریف از این شیوه جوشکاری استفاده می شود. جوشکار متخصص و آموزش دیده تنها کسی است که می تواند از جوش آرگون استفاده کند. این حرفه نیاز به تخصص و تجربه بالایی دارد. متداول ترین موارد استفاده از آرگون در جوشکاری مس و جوشکاری آلومینیوم با آرگون است. در صنایع پتروشیمی، صنایع دریایی و ساخت تجهیزات نظامی از جوشکاری با گاز آرگون استفاده می شود.

?مزیت های جوشکاری آرگون:

⚜️چون تزریق فلز پرکننده از خارج قوس انجام می شود اغتشاش در جریان قوس به وجود نمی آید و این باعث می شود کیفیت فلز جوش بالاتر رود.

⚜️به دلیل عدم وجود سرباره و دود و جرقه، منطقه قوس و حوضچه مذاب بوضوح دیده می شود.

⚜️امکان جوشکاری فلزات رنگین و ورقهای نازک با دقت بسیار زیاد.

⚜️بهره‌ وری بالا

⚜️نیاز به کمترین پاکسازی

⚜️توانایی جوشکاری ورق‌های فلزی در تمامی وضعیت‌ها

⚜️امکان انجام جوشکاری طولانی‌ مدت و بی ‌وقفه

⚜️جوشکاری رسوبی با کیفیت بالاتر

⚜️توانایی اتصال تنوع گسترده‌ای از فلزات در ضخامت‌های مختلف

⚜️توانایی جوشکاری در تمامی وضعیت‌ها

⚜️مهره‌ جوش مناسب

⚜️پاشش حداقلی مواد مذاب به مقطع

⚜️جوشکاری آرگون به خاطر ظرافت جوش دادن بیشتر برای کارهای زینتی و ظریف استفاده می شود.

⚜️مزیت اصلی روش جوشکاری آرگون این است که در آن نسبت به روش‌های جوشکاری سنتی، کنترل الکترونیکی سریع ‌تر و بهتر صورت می پذیرد. این روش برای جوشکاری فلزات نرم ‌تر، مثل آلومینیوم مناسب است و در صنعت خودروسازی متداول می باشد، چون جوش‌های تمیزی تولید می ‌کند و دارای سرعت بسیار بالایی است.

به مدیریت : آقای مهندس علی کوزه گر

 

 

 

 

جوشکاری سیلندر , جوشکاری سرسیلندر , جوشکاری آلومینیوم , جوشکاری استیل , جوشکاری چدن , جوشکاری مس  , جوشکاری کلیه لوازم اتومبیل , جوشکاری لوازم موتورسیکلت , جوشکاری لوازم  کشاورزی , جوشکاری لوازم قایق , جوشکاری آرگون در رامسر , جوشکاری در رامسر , هنرکده جوشکاری آرگون ,