Address & Contact

Our Address

بوشهر،آبپخش

Telephone

نمای رومی ساختمان در بوشهر

?نمای رومی از کجا آمده است؟

?همان‌طور که از نام این سبک پیداست، تمامی فاکتورهای موجود در نمای ساختمان رومی برگرفته از معماری روم باستان است. در قرون پنجم تا هشتم میلادی روم شدیداً تحت تاثیر هنر و معماری یونان قرار داشت، بنابراین در این مدت در زمینه‌ هنر و معماری پیشرفت‌های بسیاری کرد. در قرن ۹ میلادی با افزایش قدرت روم، معماری رومی در اروپا فراگیر شد و از آن پس بسیاری از سازه‌های اصلی همچون قصرها و کلیساها به سبک رومی طراحی و ساخته شدند.

?نما رومی‌ چیست؟

?نمای رومی‌ را می‌توان الهام گرفته از سبک معماری خاص کلاسیک روم و یونان دانست اما در گذر زمان و ورود آن به ایران المان‌هایی از ایران باستان نیز به آن وارده شده است. نمای رومی‌ساختمان که بسیاری از آن به عنوان نمای کلاسیک نیز یاد می‌کنند با توجه به المان‌های شاخصی که در طراحی و اجرای آن به کار برده می‌شود در جلب توجه کردن بسیار بارز عمل می‌کند.

?این‌گونه نماها به خاطر معماری تقریباً پیچیده و مصالح ساختمانی گران قیمت مانند سنگ‌های طبیعی مرمر، گرانیت و تراورتن به گونه‌ای در تصور عموم مخصوص ساختمان‌های لوکس و طبقه مرفه جامعه است در صورتی که این‌گونه طرح‌ها در بسیاری از ساختمان‌ها و آپارتمان‌های امروزی کم و بیش استفاده می‌شود.

?در نماهای رومی از چه مصالحی استفاده می‌شود؟

?گرانیت، سنگ آهک، مرمر و تراورتن از اصلی‌ترین مصالح به کار رفته در نماهای رومی است اما خب هزینه ناشی از استفاده از مصالح مختلف ذائقه مردم را تغییر داده است و امروزه تقریباً تمامی نماهای رومی با استفاده از سنگ‌های ارزان و در دسترسی مانند تراورتن ساخته می‌شوند و گاهی هم آثاری از ترکیب آن‌ها با دیگر سنگ‌های طبیعی نیز دیده می‌شود.

 

به مدیریت:آقای سجادی

 

نما رومی , نما رومی در آبپخش , مشاغل ساختمانی در بوشهر , نما رومی ساختمان , نما رومی سجادی ,  هزینه اجرای نما رومی , نمای ساختمان  , نما رومی چیست ,