Address & Contact

Our Address

اصفهان،شاپور جدید (خیابان امام خمینی)،خیابان عطاء الملک،بلوک 33،سمت راست،پلاک8

پوشش دهی انواع قطعات صنعتی،قالب و Hard chrome احدی پور در اصفهان

09133051400 ?
09136966913?

✨آبکاری کروم سخت جهت بازسازی قطعات
✨آبکاری ابزار تشکیل فلز
✨ترمیم میل لنگ های فرسوده
✨آبکاری کروم سخت قالب های پلاستیکی

⚙️ کروم سخت فیدار⚙️

⚙️ با بیش از ده سال سابقه کار در مشاغل صنعتی و فنی ⚙️

⚙️ اجرای کار با استفاده از کروم ترک و آفریقایی با بالاترین کیفیت ⚙️

⚙️ اجرای کار با تمام فلزات صنعتی در قطر و اندازه های مختلف ⚙️

⚙️ اجرای کار در اصفهان و سایر شهرهای ایران ⚙️

?آبکاری کروم (Chrome plating) یک فرآیند روکش زنی بسیار پرکاربرد است که فهرست بلندی در رابطه با مزایای آن وجود دارد. آبکاری کروم بسیار پرجلوه بوده و با خواص هیدروفوبیک مقاومت بالایی در مقابل خوردگی و سایش ارائه می دهد. سختی و مقاومت این آبکاری در برابر اکسید کننده ها در صنایع مختلف بسیار حائز اهمیت است.

?آبکاری با کروم به طور کلی به آبکاری سخت و آبکاری تزئینی طبقه بندی می شود. آبکاری سخت و ضخیم را روی مواد اولیه با چسبندگی ثابت اعمال می کند و به آن آبکاری صنعتی کروم یا کروم کاری نیز می گویند. کروم کاری تقریبا برای پردازش انواع فلز از جمله فولاد ، مس ، آلیاژ فولاد ، آلیاژ آلومینیوم ، آلیاژ روی ، تنگستن و غیره کاربرد دارد.

?در آبکاری تزئینی کروم، مس یا نیکل به عنوان یک لایه میانی که روی آن آبکاری نازک کروم انجام می شود مورد استفاده قرار می گیرد. لایه میانی (آبکاری مس یا نیکل) ، با مقاومت کمتر در برابر سایش چسبندگی کمتری نسبت به آبکاری با کروم دارد و به سرعت از بین می رود.

09133051400 ?
09136966913?

? همچنین مواردی وجود دارد که آبکاری با کروم به طور مستقیم بر روی مواد خاصی برای دکوراسیون اعمال می شود اما از نظر فنی می توان آن را به عنوان کروم کاری سخت تلقی کرد با اینکه لایه نازک تری استفاده می شود و هدف آن متفاوت است.

❇️آبکاری کروم چگونه انجام می شود؟

?آبکاری بدین ترتیب انجام می شود که یون های محلول کروم به صورت لایه ای نازک بر روی جسم فلزی دیگر رسوب می دهند. این کار در یک محلول الکترولیت حاوی اسید کرومیک و اسید سولفوریک انجام می شود بدین ترتیب که جسم مورد نظر را به کاتد یا قطب منفی وصل کرده و فلز کروم را در آند یا قطب مثبت قرار می دهند. پس از شروع واکنش فلز کروم در آند خورده شده و به صورت لایه نازک روی فلز کاتد رسوب می کند.

09133051400 ?
09136966913?

?آبکاری با کروم برای بسیاری از وسایل خانگی و قسمت های براق اتومبیل ، برخی از ابزارها و وسایل الکتریکی، چرخ دنده ها،‌ ماشین های بسته بندی و بسیاری از وسایل دیگر صورت می گیرد تا علاوه بر براق شدن، زیبایی و افزایش استحکام به جلوگیری از زنگ زدن آنها در مقابل رطوبت کمک کند.

❇️انواع آبکاری کروم

?کروم کاری سخت

?کروم کاری سخت که به عنوان کروم کاری صنعتی یا کروم کاری مهندسی نیز شناخته می شود برای کاهش اصطکاک، مقاومت نسبت به خط و خش و افزایش مقاومت سطحی در برابر مواد شیمیایی انجام می ‌شود. ضخامت این کروم کاری بین ۲۰ تا ۴۰ میکرون است و بسیار سخت است و می‌ توان ضخامت آن را تا ۱۰۰ میکرون هم افزایش داد.

?البته باید به این نکته اشاره کرد که هرچه ضخامت لایه کروم بیشتر شود نواقص سطحی بیشتر نمایان می ‌شوند زیرا کرم کاری خاصیت مسطح سازی ندارد.

09133051400 ?
09136966913?

?کروم کاری دکوری

?از این نوع کروم کاری برای ایجاد جلوه براق ، زیباسازی و همچنین افزایش مقاومت وسایل نسبت به خوردگی استفاده می‌ شود. ضخامت لایه کروم مورد استفاده قرار گرفته در این روش بین ۰.۰۵ تا ۰.۵ میکرون و در اکثر موارد بین ۰.۱۳ تا ۰.۲۵ میکرون متغیر است.

?کروم کاری دکوری معمولا بر روی یک لایه نیکل استفاده می شود و در ساخت دکوری های مورد کاربرد در ساخت قطعات خودرو و لوازم آشپزخانه کاربرد دارد.

به مدیریت:علیرضا احدی پور

09133051400 ?
09136966913?

 

 

آبکاری کروم , انواع روش های آبکاری کروم , کروم کاری سخت در اصفهان , کروم کاری دکوری در اصفهان , ترمیم میل لنگ های فرسوده , آبکاری کروم سخت , قالب های پلاستیکی , آبکاری کروم سخت جهت بازسازی قطعات , پوشش دهی انواع قطعات صنعتی , آبکاری کروم سخت فیدار احدی پور در اصفهان ,