Address & Contact

Our Address

شیراز، مشیر غربی ،روبروی کوچه 14 ، حدفاصل خیابان ذوالانوار و باسکول نادر

مرکز صوتی و تصویری برهانی در اطلسی ،هجرت ،چهارراه باغ تخت

✔️نمایندگی انواع تلویزیونهای ایرانی وچینی

-استارست
-استاریکس
-ایست پوینت east point
-ایوولی
-استارترک estar track
-گلدفینچ
-توشیبا
-هورین horion
-آیوا aiwa
-پرمیوم
-پرمیوم لوکس peremium
-ناسیونال

نمایندگی و تعمیرات تلویزیون سامسونگ شیراز 09910465094📞

نمایندگی و تعمیرات تلویزیون ال جی شیراز 09910465094 📞

نمایندگی و تعمیرات تلویزیون سونی شیراز 09910465094 📞

نمایندگی و تعمیرات تلویزیون توشیبا شیراز 09910465094📞

نمایندگی و تعمیرات تلویزیون استارست شیراز 09910465094📞

نمایندگی و تعمیرات تلویزیون استار ایکس شیراز 09910465094📞

 

 

💫مرکز صوتی وتصویری برهانی  
💫تعمیرات تخصصی انواع تلویزیونهای LED LCD پلاسما  
💫خرید وفروش انواع تلویزیونهای استوک  

✳️تلویزیون HD چیست؟

HD مخفف کلمه انگلیسی High Definition به معنای کیفیت بالاست. HDTV تلویزیون‌های دیجیتالی هستند که کیفیتی چند برابر تلویزیون‌های عادی دارند. نقش اصلی این فناوری افزایش کیفیت صدا و تصویر صفحه‌نمایش است. این تلویزیون‌ها امکان اتصال به دیگر دستگاه‌های الکترونیک مانند کامپیوتر را دارند. از ویژگی‌های اصلی آنها می‌توان به شفافیت و دقت بالای تصویر، نمایش رنگ بیشتر، افزایش وسعت طول و عرض تصویر، صدای دیجیتال چند کاناله با کیفیت بالا اشاره کرد.

✳️مشخصات تلویزیون‌های HD :

🔸🔹کیفیت تصویر 

بر اساس استانداردهای تعریف شده، وضوح تصویر تلویزیون‌های HD شش برابر بیش از تلویزیون‌های معمولی است. سرعت نمایش فیلم آن نیز در هر ثانیه 60 فریم کامل است؛ یعنی دو برابر تلویزیون‌های عادی!

ممکن است هنگام تماشای برنامه‌های معمولی در تلویزیون‌های HD، کناره‌های تصویر سیاه یا حتی خود آن کشیده و زوم شود. در این صورت کیفیت تصویر در آنها از تلویزیون‌های عادی پایین‌تر است. برای داشتن بهترین کیفیت تصویر، بهتر است تلویزیون را بر اساس راهنمایی شرکت تولید کننده تنظیم کنید. استانداردهای صوتی و تصویری متعددی برای حالت‌های مختلف در این تلویزیون‌ها تعریف شده است که با انجام دادن تنظیم صحیح می‌توانید از آنها بهره ببرید.

🔸🔹اتصالات 

تلویزیون‌های HD خروجی‌های متنوعی برای اتصال با دیگر وسایل دارند اما همه آنها سیگنال‌های HDTV را حمایت نمی‌کنند. به شما پیشنهاد می‌کنیم تلویزیونی بخرید که حداقل یک ورودی HDMI داشته باشد. غیر از سوکت‌های اتصال به کامپیوتر و آنتن HD که پشت تلویزیون تعبیه شده‌اند، دیگر اتصالات مثل RF، composite و S-Video کیفیت بالایی در مقایسه با HD ندارند.

🔸🔹کنتراست تصویر 

كنتراست به معنای اختلاف ميزان روشنايي و تاريكي یک تصوير در صفحه‌نمايش است که استاندارد خاصی براي اندازه‌گيري آن وجود ندارد. اما به طور کلی، تلويزيون‌هاي HD با‌كيفيت و پيشرفته معمولا از درجه كنتراست بالايي برخوردارند كه از ۱:۱۰۰۰ شروع مي‌شود. بيشتر تلویزیون‌های HD صحنه‌های روشن را خوب نشان می‌دهند اما مدل‌هایی مثل ال‌سی‌دی در نمایش صحنه‌های تاریک کمی مشکل دارند.

🔸🔹نرخ بازسازی تصویر 

شاید در آگهی‌های تبلیغاتی تلويزيون‌هاي HDدیده باشید که قابلیت ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز را برای آنها ذکر می‌کنند. این ارقام در واقع نمایانگر نرخ بازسازی تصویر هستند که سرعت عملكرد دستگاه را مشخص مي‌كند. برای مثال، اگر نرخ بازسازی تصویر ۶۰ هرتز (۶۰Hz) باشد یعنی تلویزیون در هر ثانیه ۶۰ بار مي‌تواند تصوير را بازسازی می‌کند و نمايش دهد. به عبارت بهتر، لامپ‌های نمایش‌دهنده تصویر در هر ثانیه ۶۰ بار خاموش و روشن می‌شوند تا تصویر شکل بگیرد و دیده شود.

✳️LCD چیست؟

🔺نمایشگرهای ال‌سی‌دی از دو لایه مواد شفاف تشکیل شده‌اند که قطبی شده و محکم به هم چسبیده‌اند. یکی از این لایه‌ها که به طور جداگانه با مواد پلیمری پوشیده شده است کریستال‌های مایع را نگه می‌دارد. کریستال‌های ال‌سی‌دی خودشان نور ندارند بلکه از یک منبع خارجی مثل لامپ‌های فلورسنت نور می‌گیرند. LCD رایج‌ترین نوع تلویزیون‌های موجود در بازار است و به دلیل تنوع قیمت و اندازه، میان کاربران محبوبیت خاصی دارد.

🔺مصرف برق ال‌سي‌دي نسبت به تلويزيون‌هاي معمولي بسيار كمتر است. با توجه به ساختار ويژه‌اي كه اين نمايشگرها دارند، دقت و كيفيت تصاوير متحرك در آنها بسيار بالاست. از سوي ديگر، مي‌توان گفت مهم‌ترين مزيت ال‌سي‌دي نسبت به لامپ‌تصوير، توليد و منتشر نکردن اشعه‌هایی است كه به چشم آسيب می‌رسانند.

🔺بزرگ‌ترين مشكل نمايشگرهاي ال‌سي‌دي عمر كوتاه آنهاست كه به حدود 16 هزار ساعت می‌رسد در صورتي كه عمر نمايشگرهاي معمولي 30 هزار ساعت است

✳️مشخصات تلویزیون‌های LCD 

🔹🔸‌كنتراست تصوير و کیفیت رنگ مشكي 

نور موجود در ال‌سي‌دي‌ها با گذشتن از كريستال مايع و فيلتر رنگ تغيير وضعيت می‌دهد و به چشم ما مي‌رسد. مشكلي اصلی ال‌سي‌دي‌ها نمایش رنگ مشكي است. وقتي يك سلول می‌خواهد رنگ مشكي توليد كند، بايد جلوي عبور نور را بگيرد تا این رنگ به چشم بيننده برسد. اما اين عمل به دلیل وجود همیشگی نور پس‌زمينه به طور کامل صورت نمی‌گیرد و رنگ مشكي در ال‌سی‌دی كامل و عمیق دیده نمی‌شود.

🔹🔸‌روشنايي تصوير 

همان‌طور كه اشاره شد، در ال‌سي‌دي از يك منبع جداگانه براي ايجاد نور استفاده مي‌شود. در این نوع تلویزیون كه مي‌توان ميزان نور را به سادگي و با توجه به محيطي كه تلويزيون در آن قرار دارد، كم يا زياد كرد. اما پلاسما هر سلول نور مورد نياز را خودش توليد مي‌كند. این مساله باعث می‌شود دیدن تصاویر تلویزیون‌های پلاسما در محيط‌هاي پرنور و فضاي آزاد کمی سخت‌تر باشد. به همين دلیل برای پخش تصاویر تبليغاتي يا در محيط‌هاي پر‌نور از ال‌سی‌دی استفاده مي‌كنند.

‌🔹🔸پخش تصاوير با حركت سريع 

ال‌سي‌دي‌ مشكل زمان پاسخ‌دهي دارد؛ يعني مدتی طول مي‌كشد که بتواند يك فريم را جايگزين فريم قبلي كند. اين مساله باعث مي‌شود هنگام پخش تصاويري كه صحنه‌هايي با حركت سريع دارند، سايه‌اي از فريم قبلي روي صحنه باقي بماند. البته اکنون با ساختن مدل‌هايي با زمان‌ پاسخ‌دهي كمتر از ۸ ميلي‌ثانيه نگراني‌ها در اين زمینه كمتر شده است.

‌🔹🔸طول عمر 

طول عمر ال‌سي‌دي‌ها حدود ۶۰ هزار ساعت (۷ سال به طور مداوم و شبانه‌روزی) است. در واقع عمر مفید ال‌سي‌دي تا زماني است كه ميزان نور پس‌زمينه آن‌ به نصف كاهش پيدا كند.

✳️پلاسما چیست؟

🌀اساس فناوری نمایشگرهای پلاسما، لامپ‌های فلورسنت است. این صفحه‌نمایش از چندین سلول تشکیل شده که هر یک از آنها دو صفحه شیشه‌ای مجزا دارند. در فاصله بین این دو صفحه، گاز نئون – زنون تزریق می‌شود که در روند تولید به صورت پلاسما (مایع) درمی‌آید. هنگام اتصال تلویزیون یا نمایشگر به برق، این گازها فسفرهای آبی، قرمز و سبز تولید می‌کنند و در نهایت موجب شکل‌گیری تصویر می‌شوند. در این سیستم، یک پیکسل برابر با گروهی از فسفرهای قرمز، آبی و سبز است.

🌀رپلاسماها تنوع چندانی ندارند و اندازه بیشتر آنها بالای 42 اینچ است. مهم‌ترين مزاياي نمايشگر پلاسما اين است که زاويه ديد 180 درجه‌اي ايجاد مي‌كند و مي‌توان تصوير را از همه طرف به طور كامل در آن مشاهده كرد. جالب اين است كه روشنايي تصوير به صورت خودکار با روشنايي محيط تطابق پيدا مي‌كند. مثلا اگر در محيط تاريك به تلویزیون نگاه كنيد، تصاوير را روشن‌تر می‌بینید. پلاسماها بسیار باریک هستند اما متاسفانه انرژی برق زیادی مصرف می‌کنند.

✳️مشخصات تلویزیون‌های پلاسما 

‌🔹🔸كنتراست تصوير و کیفیت رنگ مشكي 

برخلاف ال‌سي‌دي، در پلاسما نور پس‌زمينه وجود ندارد و هر سلول نور مورد نيازش را خود توليد مي‌كند. به این ترتیب فقط با خاموش كردن سلول مورد نظر مي‌توان به سطح مناسبي از رنگ مشكي رسيد. به‌ همين دلیل است که كنتراست تصوير در پلاسما بسيار بيشتر از ال‌سي‌دي به نظر می‌رسد.

🔹🔸Burn-In 

يكي از معایب پلاسما ايجادBurn-In است. در این حالت اگر يك تصوير ثابت مدتی طولاني روي صفحه تلويزيون ثابت پخش شود، ممكن است پس از تغییر تصویر نیز شبحي از آن همچنان روی صفحه باقي بماند. تصاوير تلويزيون معمولا متحركند‌ و اين مساله بيشتر در مورد آرم‌ شبكه‌هاي تلويزيوني اتفاق مي‌افتد که گوشه‌ تصویر ثابت هستند. البته با پيشرفت فناوري ساخت و به وجود آمدن امكاناتي همچون‌Anti-Burn ، این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است.

🔹🔸‌طول عمر 

در تلویزیون‌های پلاسما به دلیل اين كه وظيفه توليد نور بر عهده خود سلول‌هاست و اين كار از طريق فسفرهاي داخل آنها صورت مي‌گيرد، ‌عمرشان را مدت زماني در نظر مي‌گيرند كه درخشندگي اين فسفرها به نصف كاهش پيدا كند. پلاسماهای قدیمی حدود ۲۰ هزار ساعت دوام می‌آوردند اما عمر انواع امروزی آنها همانند ال‌سی‌دی‌ها و حدود ۶۰ هزار ساعت است.

 

 

✳️LED چیست؟ 

تلویزیون‌های LED نسل بعد از LCD‌ها هستند که تکنیک تابش نور متفاوتی دارند. همین مساله تفاوت‌های اساسی در کیفیت تصویر آن نسبت به ال‌سی‌دی ایجاد می‌کند. در تلویزیون‌های LED برای روشن کردن صفحه‌نمایش از دیودهای ساطع‌‌کننده نور(LED) در قسمت پشت یا دورتادور آن استفاده می‌شود. با بهره‌گیری از این چراغ‌ها تصاویر مشکی طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و کنتراست آنها نیز بالاتر می‌رود.

✳️مشخصات تلویزیون‌های LED 

🔹🔸کنتراست و کیفیت تصاویر تیره 

تلویزیون‌های LED در مقایسه با LCDها از کنتراست تصویر بهتری برخوردارند. نمایشگرهای LCD برای ایجاد تصاویر تیره باید کریستال‌ها را بچرخانند و راه نوری را که از پشت صفحه می‌تابد، سد کنند. این مساله یکی از مشکلات عمده آنهاست زیرا با ممانعت از تابش نور، کنتراست تصویر کاهش می‌یابد و جزئیات آن از بین می‌رود. اما در تلویزیون‌های LED با استفاده از قابلیت تیرگی موضعی، میزان نور صفحه کنترل و این مشکل برطرف می‌شود. در حقیقت LED‌‌ها به جای ممانعت از تابش نور، آن را پشت تصاویر مشکی کم‌رنگ می‌کنند. به این ترتیب تصاویر تیره بهتری به دست می‌آید.

🔹🔸درجه دقت رنگ 

نمایشگر‌های LED با بهره‌گیری از فناوری نورهای رنگی یا RGB می‌توانند از طریق تنظیم نوری که از پشت صفحه‌نمایش می‌تابد، رنگ‌های حقیقی تصویر را به نمایش درآورند. در این فناوری که نوعی روش تشريح رنگ است و در بسيارى از نمایشگرها مورد استفاده قرار می‌گیرد، با مخلوط كردن درصدی از رنگ‌های قرمز، سبز و آبى، رنگ مورد نظر به دست می‌آید.

🔹🔸اندازه 

اندازه تلویزیون‌های LED بین ۴۰ تا ۷۰ اینچ متغیر است و کمترین ضخامت آنها به ۲.۵ سانتی‌متر می‌رسد.

🔹🔸طول عمر 

بیشتر سازندگان تلویزیون‌های LED ادعا می‌کنند طول عمر ‌محصولاتشان بیش از ۱۰۰ هزار ساعت است. البته هنوز آمار ثابت شده‌ای از میزان ماندگاری این تلویزیون‌ها در دست نیست. در هر حال، طول عمر دیودهای نوری بالاست.

🔹🔸میزان مصرف انرژی 

LED‌‌ها بین انواع تلویزیون‌های HD کمترین میزان مصرف انرژی را دارند. گفته می‌شود این تلویزیون‌ها می‌توانند تا ۴۰ درصد از میزان مصرف انرژی بکاهند.

✳️تلویزیون هوشمند Smart TV 

💥تلویزیون‌های هوشمند مانند تلفن‌های هوشمند امکان اتصال به اینترنت و استفاده از سرویس‌های آنلاین ویدیویی و شبکه‌های اجتماعی و غیره را دارند.تلویزیون‌های هوشمند قادرند با کامپیوتر ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را دریافت یا ارسال کنند. اصطلاح Smart TV یا تلویزیون هوشمند، نخستین بار توسط سامسونگ معرفی شد، پس از آن ال‌جی و فیلیپس نیز آن را توسعه دادند.

💥تمام فلسفه هوشمندی در این است که شما را بیشتر پای تلویزیون بنشاند. در حقيقت، تلویزیون‌های هوشمند سعی می‌کنند دو دنیای برنامه‌های تلویزیونی و اینترنت را به يکديگر پیوند دهند.تلویزیون هوشمند این قابلیت را به شما می‌دهد تا دیگر به اتصال انواع و اقسام دستگاه‌های پخش‌کننده به تلویزیون نیاز نداشته ‌باشيد و بتوانید تمامی فایل‌های چندرسانه‌ای خود را حتی به صورت بی‌سیم مشاهده کنید.

💥 همچنین از طریق تلویزیون هوشمند می‌توانید به اینترنت وصل شوید، ایمیل‌ها را چک کنید، با دوستانتان صحبت کنید، به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بروید و فایل‌های چند‌رسانه‌ای را از روی اینترنت ببینید.

💥در حال حاضر اکثر تولید کننده‌های تلویزیون، تلویزیون‌های هوشمند تولید می‌کنند ولی برخی، نام‌های متفاوتی برای تلویزیون های هوشمند خود گذاشته‌اند. به ‌عنوان مثال سونی تلویزیون‌های هوشمند خود را Internet TV نام‌گذاری کرده است، به هر حال منظور از تلویزیون هوشمند (Smart TV) تلویزیونی است که قادر است به اینترنت متصل شود و سرویس‌های اینترنتی را در اختیار کاربر قرار دهد.

به مدیریت:برهانی

💥 نمایندگی رسمی تلویزیون استارست ، استاریکس و…

💥 دارای ضمانت نامه کتبی تعمیرات تا ۱۸ ماه

💥 نمایندگی تعمیرات تلویزیون در منزل و کارگاه

💥 معاوضه ال ای دی خراب و شکسته با سالم

شماره تماس :

09964578995
09910465094

خرید و فروش ال ای دی دست دوم

خرید و فروش ال ای دی شکسته و کارکرده

 

 

 

مرکز صوتی و تصویری برهانی در شیراز , خرید فروش و تعمیرات تلویزیون های استوک و شکسته برهانی در شیراز , مرکز صوتی و تصویری برهانی , لوازم صوتی تصویری , قیمت لوازم صوتی تصویری , قیمت لوازم صوتی تصویری در شیراز , بهترین مرکز خرید لوازم صوتی تصویری در شیراز , مرکز صوتی و تصویری برهانی در اطلسی , مرکز صوتی و تصویری برهانی در هجرت , مرکز صوتی و تصویری برهانی در چهارراه باغ تخت , مرکز صوتی و تصویری برهانی شیراز پل حر , قیمت تلویزیون , قیمت تلویزیون استوک , تلویزیون ال ای دی , تلویزیون ال سی دی center , audio and video equipment , price of audio and video equipment , price of audio and video equipment in Shiraz , best shopping center for audio and video equipment in Shiraz , TV price , stock TV price , LED TV , LCD TV , تعمیر تلویزیون در شیراز , نمایندگی تعمیر تلویزیون در شیراز , نمایندگی سامسونگ , نمایندگی تلویزیون سامسونگ , نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در شیراز , نمایندگی الجی , نمایندگی تلویزیون الجی , نمایندگی تعمیر تلویزیون الجی در شیراز , نمایندگی سونی , نمایندگی تلویزیون سونی , نمایندگی تعمیر تلویزیون سونی در شیراز , نمایندگی توشیبا , نمایندگی تلویزیون توشیبا , نمایندگی تعمیر تلویزیون توشیبا در شیراز , نمایندگی استارست , نمایندگی تلویزیون استارست , نمایندگی تعمیر تلویزیون استارست در شیراز , نمایندگی استارایکس , نمایندگی تلویزیون استارایکس , نمایندگی تعمیر تلویزیون استارایکس در شیراز , نمایندگی توشیبا , نمایندگی تلویزیون توشیبا , نمایندگی تعمیر تلویزیون توشیبا در شیراز , نمایندگی سامسونگ , نمایندگی الجی , نمایندگی سونی , نمایندگی چینی , نمایندگی استارست , نمایندگی استارایکس , نمایندگی ایکس ویژن , نمایندگی شارپ ,