Address & Contact

Our Address

استان فارس،آباده

Telephone

خرید فروش و تعمیر ژنراتور و مونتاژ شاهسون

✳️انواع دیزل ژنراتورهای سبک،سنگین و فوق سنگین 

?ژنراتور چگونه کار می کند؟

?ژنراتور وسیله ای است که انرژی مکانیکی به دست آمده از منبع بیرونی را به انرژی الکتریکی بعنوان خروجی تبدیل می کند. این مهم است که درک کنیم که ژنراتور واقعا انرژی الکتریکی خلق نمی کند. در عوض، با استفاده از انرژی مکانیکی عرضه شده و با ایجاد حرکت و تولید بار الکتریکی در سیم سیم پیچ ها در مدار الکتریکی، برق را به عنوان خروجی سیستم تولید خواهد کرد. این جریان، شارژ الکتریکی جریان الکتریکی عرضه شده توسط ژنراتور است. مکانیسم ژنراتور را می توان با درک کار پمپ آب فهمید که باعث جریان آب می شود اما واقعا آبی ایجاد نمی کند و فقط آب جریان می یابد.

?کار ژنراتورهای مدرن امروز بر مبنای القای الکترومغناطیس کشف شده توسط مایکل فارادی در سال ۱۸۳۱ می باشد. فارادی کشف کرد که جریان بالای بار الکتریکی می تواند توسط حرکت رسانای الکتریکی مانند سیمی که شامل بار الکتریکی در میدان مغناطیسی است القا شود. این حرکت تفاوت ولتاژی را بین دو انتهای سیم یا رسانای الکتریکی ایجاد می کند که در عوض باعث می شود بار الکتریکی جریان بیابد و جریان الکتریکی تولید شود.

?در موتور ژنراتور منظور از ژنراتور، تولید کننده است و موتور که به آن پیشران یا محرک گفته می شود دستگاهی است که انرژی را برای به کار انداختن وسایل نقلیه، دستگاههای دیگر، یا تولید الکتریسیته به کار مکانیکی تبدیل می کند.

?موتورها انواع مختلفی شامل موتور بخار، موتور بنزینی، دیزل، الکتریکی، جت و موشک دارند که انرژی هر یک از این موتورها از سوخت هایی مانند بنزین و یا گازوئیل بدست می آید.

?دیزل ژنراتور 

?دیزل ژنراتور ترکیبی از یک موتور دیزل با یک ژنراتور الکتریکی است که به منظور تولید انرژی الکتریکی از آن استفاده می شود، فهم روشن تری از دیزل ژنراتور ارائه دهیم.

دیزل ژنراتورها که شاید شما هم نام آنها را تحت عنوان “موتور برق” شنیده باشد در مکان های استفاده می شوند که به شبکه برق متصل نیستند. البته امروز در برخی از اماکنی که برق نیز دارند از دیزل ژنراتورها به عنوان منبع تغذیه اضطراری استفاده می شود تا در صورت قطعی برق، برق تولیدی آن در شبکه جریان یابد.

?دیزل ژنراتور از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: موتور (Engine)؛ ژنراتور (Generator)؛ شاسی دیزل ژنراتور و تانک سوخت روزان؛ و تابلو برق اصلی یا تابلو حفاظت و کنترل

?انواع دیزل ژنراتورها 

?دیزل ژنراتورها انواع مختلفی دارند که از جمله می توان به دیزل دوئیتز (DUITZ)، دیزل ژنراتور ولوو (Volvo)، دیزل پرکینس (Perkins)، کومینس (Cummins)، دیزل لووُل (Lovol)، دیزل موتورسازان، ژنراتور استامفورد (Stamford)، و ژنراتور مکالته (Meccalte) اشاره کرد.

?اگرچه بسیاری از افراد ممکن است که ولوو را به دلیل خودروهای سبک و سنگین این شرکت مشهور و بنام اروپایی بشناسند که خودروهای سواری آن در خیابان ها چشم نواز هستند و خودروهای سنگین ولوو نیز با امکانات رفاهی قابل توجه در جاده ها چرخ صنعت حمل و نقل را به خوبی می چرخانند، اما دیزل ژنراتورهای ولوو نیز پای ثابت صنایع بزرگی هستند که تداوم فعالیت خود را به واقع مدیون این ژنراتورها هستند.

?در واقع، دیزل ژنراتورهایی که توسط ولوو ساخته می شوند، تولید کارخانه ای به نام ولوو پنتا (Volvo Penta) هستند که از سال 1907 میلادی تأسیس شده و پس از 28 سال فعالیت توسط شرکت ولوو خریداری شد و اکنون با بیش از یک قرن سابقه از جمله شرکت هایی است که تولیداتی از جمله انواع موتور برای شناورهای دریایی، دیزل ژنراتورها، و موتورهای دیزلی با کاربرد صنعتی را در کارنامه خود دارد.

?دیزل ژنراتورهای مطرح در عرصه جهانی 

?علاوه بر ولوو دیزل ژنراتورهای لوول نیز از دیگر ژنراتورهایی هستند که امروز در عرصه صنایع جهانی از شهرت خوبی برخودار هستند.

?موتورهای لوول (Lovol Engines) که از محدوده 20 تا 150 کیلو ولت آمپر (KVA) متفاوت هستند با برخورداری از آخرین فناوریهای منطبق با تحقیقات توانسته بخش قابل توجهی از بازار این حوزه به خود اختصاص دهد.

?محدوده قدرت موتورها که از 20 تا 150 کیلو ولت آمپر متفاوت هستند، کاربردهای گوناگونی نیز دارند. برای مثال، موتورهای با قدرت 20 کیلو ولت آمپر بیشتر برای کارهای کوچک از قبیل امور مربوط به منازل، فروشگاه ها، و ادارات کوچک استفاده می شود. موتورهای با قدرت بیشتر نیز برای مجتمع های بزرگتر قابل استفاده است.

?لازم به ذکر است که برخی از موتور ژنراتورها با قدرت دو تا سه هزار کیلو ولت آمپر و یا میزان بیشتر از این هم برای مصارف دیگری کاربرد ندارند. کشتی ها و وسایل نقلیه بزرگ مانند قطارها نیز نه تنها برای تأمین روشنایی مورد نیاز خود بلکه برای تأمین نیروی محرکه خود از این موتورها استفاده می کنند.

?موتورهای لوول همچنین از گواهی EPA برخوردار هستند. گواهی EPA یعنی اینکه سازمان حافظت از محیط زیست آمریکا با بررسی این شرکت از متناسب بودن فعالیت های آن بر اساس استاندارهای لازم اطمینان حاصل نموده و گواهی مربوطه را برای آن صادر نموده است.

?آشنایی با انواع ژنراتورها و نوع کارکرد آنها و همچنین مناسب بودن آنها با توجه به محیطی که قرار است در آن مورد استفاده واقع شوند، یک حوزه کاملاً تخصصی است.

به مدیریت:احمدرضا شاهسون

 

 

 

 

خرید ژنراتور در آباده , فروش ژنراتور در آباده , تعمیر ژنراتور در آباده , مونتاژ ژنراتور در آباده , ژنراتور شاهسون , قیمت ژنراتور در آباده , دیزل ژنراتور در آباده , دیزل ژنراتور سنگین و فوق سنگین ,