Address & Contact

Our Address

گرگان،ویلا شهر ویلای هفت،ساختمان هومن،واحد 8

خرید و فروش چوب صنوبر جنگلی گردو کبوده کبیری

انواع و اقسام چوب ها

چوب های موجود در ایران به دودسته چوب های داخلی و خارجی تقسیم می شوند :
الف – چوب های داخلی (اصطلاحا چوب های جنگلی)

خرید و فروش چوب صنوبر جنگلی گردو کبوده کبیری
⚡️چوب هایی مانند راش و ملچ و چنار و گردو و افرا و ممرز می باشند که از جنگل های داخلی تهیه می گردند و بیشترین مصارف آن در ساخت انواع مبلمان و درب و دکور می باشد .

ب- چوب های خارجی

⚡️بیشتر چوب های خارجی از چوب درختان نوک سوزنی مثل کاج و سرو می باشند که عمدتا از روسیه و کشورهای حوزه اسکاندیناوی و اطریش وارد می شوند که پس از قطع به کارخانه حمل می شود و به ابعاد مختلفی برش داده می شوند و به صورت پالت بسته بندی شده و به کشور های مختلف صادر می شود . معمولا زمان قطع درختان در اردیبهشت می باشد و تا شهریور ادامه دارد زیرا در مابقی سال جنگل های روسیه یخبندان است و ادامه کار غیر ممکن می باشد .

http://choob-kabiry.com/

 شماره  تماس

09133001452
09132067174
09132130789
03136286560
03137750664

چوب صنوبر جنگلی

💫صنوبر با نام علمی (Populus) از خانواده بیدیان (Salicaceae)، درختان صنوبر اغلب داراي برگ پهن با طول و عرض تقريباً مساوي هستند. همگي دمبرگ دارند و دمبرگ دراز و اكثراً دوپهلو است و صفحه پهنك به صفحه دمبرگ‌ها عمود است. شكل برگ‌ها از مثلثي، لوزي و بيضي تا گرد و پنجه‌اي است و لبه آن‌ها ساده، دندانه‌دار، اره‌اي و مواج يا لبدار است. برگ‌ها در درختان اين جنس به صورت چند شكلي وجود دارد و نه تنها در پايه‌هاي مختلف شكل و اندازه برگ فرق مي‌كند بلكه حتي روي يك پايه نيز اندازه و شكل برگ‌ها متفاوت است و نسبت به محل قرار گرفتن برگ روي ساقه چند شكلي شديدي مشاهده مي‌شود. رنگ برگ‌ها در گونه‌ها متفاوت است و روي يك درخت در دوره‌هاي مختلف سال نيز رنگ برگ‌ها فرق مي‌كند. برگ صنوبر داراي رگبرگ‌هاي زيادي است و محل كنده شدن آن‌ها گاهي بيش از يكسال مشـخص است. برگ مهمترين عامل تشخيص گونه‌ها، واريته‌ها و كلن‌ها است. برگ‌ها از نظر شكل، زمان ظاهر شدن و زرد شدن در كلن‌ها تفاوت‌هايي نشان مي‌دهند.

چوب گردو

💫چوب سخت گردو، این درخت را به یکی از معروف‌ترین منابع چوب تبدیل کرده است. ارتفاع این درخت بین ۱۰ تا ۴۰ متر می باشد و از جمله بلندترین درخت هاست.

💫کاربردها: چوب گردو در ساخت آثار هنری و تزیینی، روکش سازی، خراطی، مبلمان سازی، ساخت آلات موسیقی، قنداق تفنگ، مجسمه سازی، منبت کاری و معرق کاری به کار برده می شود.

🔰ویژگی­ها:

ریز بافت است.
صیقل پذیر و همگن می باشد.
رنگ پذیری و امکان کنده کاری خوب از مزایای آن است.
رنگ آن خاکستری مایل به قهوای تیره است و نقش های تقریباً با دوام و زیبا دارد.
گردو چوبی نیمه سنگین و نیمه سخت دارد که در برابر فشار، خمش استقامت می کند.

چوب بلوط

💫چوبی با تنوع رنگ قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره می باشد و دارای بافتی درشت و با دوام و تراکم سنگین و محکم است و در برابر سایش بسیار مقاوم بوده و بهترین چوب برای ساخت پارکت می باشد.

💫کاربردها: چوب بلوط در گذشته‌ های دور از جمله مهمترین مصالح ساختمانی در اروپای شرقی بوده است. همچنین در گذشته از آن در ساخت کشتی های بازرگانی و جنگی استفاده می شد. در حال حاضر چوب بلوط بهترین انتخاب برای ساخت روکش، مبلمان، کتابخانه، میز و صندلی، اسکله سازی است. همچنین این چوب در واگن سازی، کشتی سازی، تراورس ، تیرهای شبکه مخابراتی، مدل سازی و پارکت به کار گرفته می شود.

🔰ویژگی ها:

فشرده و محکم و نماد قدرت و استقامت است.
چوب بلوط به رنگ قهوه ای روشن تا تیره و درشت بافت می باشد.
در برابر سایش و رطوبت مقاومت زیادی دارد.

چوب راش

💫نام علمی آن Fagus orientalis می باشد. درخت راش شاخ و برگ فراوان دارد، لذا سایه پسند است. راش در جنگل های کشور ما موجود می باشد.

💫چوب راش در بازار: از گرده بینه های درجه ۱ و ۲ چوب راش در بازار ایران معمولاً در کارخانجات روکش و تخته لایه استفاده می شود. گرده بینه های درجه ۳ بعد از اینکه به شکل الوار درمی آیند، به بازار تهران فرستاده می‎شوند. بافت همگن و درجه سختی چوب راش بالاترین درخواست را در صنعت مبل سازی ایجاد کرده است. به علاوه قابلیت آغشتگی با انواع محلول های حفاظتی، باعث شده که بیشترین استفاده را در کارخانجات اشباع داشته باشد.

💫کاربردها: از چوب راش برای ساخت در و پنجره، تراورس راه آهن، میز و صندلی، مبل، صندوق و غیره استفاده می شود. مصرف این چوب بیش از دیگر انواع چوب می باشد. سلولز آن در تولید پارچه‌های ابریشمی خوب و لطیف به کار می رود. زغال و هیزم گرفته شده از آن نیز کیفیت بالایی دارد.

🔰ویژگی ها:

درون نامشخص است.
رنگ آن کرم مایل به قرمز می باشد.
دوایر سالیانه فشرده دارد. به همین علت در مقاطع طولی، خطوط تقریباً مشخص ناشی از آن دارد.
چوب نیمه سنگین است و بافتی همگن و تا اندازه ای مقاوم در برابر حشرات و قارچ ها دارد.

چوب افرا

💫این درخت افرا در جنگل ها و خاک‎های اسیدی رشد می کند. در نواحی جنگلی شمال ایران به وفور یافت می شود. برخی انواع آن در باغات و پارک‌ها جهت زیباسازی پرورش داده می‌شوند. افرا انواع گوناگونی مانند: اپلت، شیردار و کیکم در ایران دارد. بزرگترین و فراوان‎ترین افرای ایران، اپلت است.دارای گونه های مختلفی در ایران است . از جمله می توان به افرای پلت و افرای شیردار اشاره کرد . رنگ آن سفید متمایل به کرم است و کم و بیش درخشندگی صدفی دارد .

💫کاربردها: جهت استفاده در صنعت های کف پوش و روکش سازی، تولید تخته چند لایه، قالب کفش، تولید لوازم مهندسی، پوشش سطوح بزرگ، دیوار ها و رویه میزها، تخته خرده چوب، ساخت مجسمه، مبلمان و خراطی مناسب است.

🔰ویژگی ها:

افرا چوب درون نامشخص است.
این چوب به رنگ سفید مایل به کرم با کمی درخشندگی صدفی می باشد.
چوب افرا سخت، سنگین، راست تار، خوشکار، سبک و شکننده است.
قابلیت تورق دارد.
قابل کنده کاری و ظریف کاری می باشد.

به مدیریت : رحیم کبیری

 

 

 

 

تولید چوب , فروش چوب , قیمت چوب , خرید فروش چوب , فروش انواع چوب , خرید چوب , شرکت چوب , فروش تخته ,