خرید و فروش ارز دیجیتال شهیکی پور

?آموزش خرید بیت کوین در ایران به صورت گام به گام:

?بیت کوین، رایج‌ترین ارز دیجیتال دنیا و یکی از پر طرفدارترین آنها در ایران است. تمایل برای خرید بیت کوین در ایران روز به روز بیشتر می‌شود و افراد زیادی هستند که می‌خواهند روی تجارت ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنند. برای ورود به چرخه مبادلات بیت کوینی باید از زیروبم روش‌های خرید و فروش این ارز دیجیتال، آگاهی داشته باشید.

?آیا خرید بیت کوین در ایران قانونی است؟

?پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره در آذر سال ۹۸ اعلام شد که بیت کوین در ایران به رسمیت شناخته شده است و قانون‌گذاری برای آن انجام می‌شود. بنابراین، هم خرید و فروش بیت کوین به صورت قانونی صورت می‌گیرد و هم کسانی که علاقه‌مند به داشتن ماینر هستند می‌توانند پس از گذراندن مراحل قانونی از دستگاه خود استفاده کرده و بیت کوین استخراج کنند.

?آموزش خرید بیت کوین در ایران

?پیشنهاد می‌‌شود که خرید و فروش آن از طریق اینترنت انجام گردد. متاسفانه به دلیل تحریم‌هایی که در بازار معاملات جهانی علیه ایران وجود دارند، خرید و فروش بیت کوین از طریق صرافی‌های بزرگ و مطرح بین‌المللی امکان‌پذیر نیست. اما به هر حال، راه‌هایی وجود دارند تا کاربران ایرانی هم بتوانند تبادلات بیت کوینی را انجام دهند.

۱- خرید به صورت غیر حضوری از صرافی‌های آنلاین

?عضویت در یک سایت صرافی، اولین کاری است که باید برای خرید بیت کوین از صرافی انجام دهید. صرافی‌های مطرحی وجود دارند که هیچ کدام به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهند. تنها صرافی معتبر جهانی که برای ایرانی‌ها هم فعال است، صرافی «LocalBitcoins» نام دارد.

?صرافی‌ها به دو صورت، ارز دیجیتال مورد نیازتان را برایتان فراهم می‌کنند. در حالت اول، شما به شکل مستقیم با صرافی وارد مبادله می‌شوید و از آن بیت کوین می‌خرید. اما در حالت دوم، صرافی به عنوان بستری برای معرفی فروشنده و خریدار به هم عمل می‌کند و کارمزد واسطه‌گری خودش را می‌گیرد.

۲- خرید از افراد حقیقی به صورت مستقیم

?بعضی از سایت‌ها شماره تماس کاربران را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند و از این راه، امکان معامله خارج از فضای سایت را فراهم می‌کنند.

?برای خرید بیت کوین چه مراحلی باید طی شوند؟

۱- یک کیف پول نصب کنید

?در حال حاضر، کیف پول «بلاک چین» مهم‌ترین و محبوب‌ترین کیف پولی است که برای بیت کوین استفاده میشود.

۲- پیدا کردن فروشنده‌ معتبر

?این گام در مورد کسانی است که مبادلات خود را از طریق سایت و آنلاین انجام می‌دهند.

?زمانی که فروشنده‌ای با رقم مورد نظر شما برای فروش بیت کوین موافقت کرد، خرید بیت کوین انجام می‌شود. اگر می‌خواهید از شخص حقیقی و به شکل حضوری بیت کوین بخرید می‌توانید در صرافی‌های آنلاینی که فضای این کار را فراهم کرده‌اند ثبت نام کنید؛ سپس با انتخاب شهر محل سکونت خود درخواست خرید بزنید. بلافاصله آگهی‌های مربوط به فروش بیت کوین در شهر مورد نظر شما نمایش داده می‌شوند.

?پس از آن با شماره‌ای که شخص فروشنده از خود در سایت قرار داده است تماس می‌گیرید، جایی قرار می‌گذارید و بیت کوین خود را می‌خرید. انتخاب فروشنده‌ معتبر هم نکته‌ دیگری است که باید مهارت آن را به دست بیاورید.

?صرافی‌های ایرانی بیت کوین

?اگر به دنبال قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی ایرانی ارزهای دیجیتال می‌گردید می‌توانید به سراغ صرافی «کریپتولند» بروید. این صرافی در دو کشور ایران و مالزی شعبه دارد. وجود گزینه‌هایی مانند کارمزد بسیار پایین، امنیت بالا، پشتیبانی از ۲۰۰ نوع ارز دیجیتال و پاسخگویی قوی به کاربران باعث شهرت این صرافی ایرانی شده‌اند.

صرافی والکس

?دومین جایگاه صرافی‌های معتبر ایران به «والکس» تعلق می‌گیرد. این صرافی با وجود پشتیبانی قوی و امنیت بالا تنها از شش نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. در ضمن، کارمزدهای این سایت بین «۰.۲» تا «۰.۴» درصد است که برای بسیاری از معامله‌گران ارزهای دیجیتال، بالا است.

صرافی نوبیتکس

?«نوبیتکس» اولین صرافی ایرانی است که از معاونت فناوری ریاست‌جمهوری تاییده گرفته است. شما می‌توانید در این صرافی، تمام ارزهای دیجیتال را معامله کنید. با وجود آنکه احراز هویت در این صرافی بسیار آسان است اما کارمزدهای بالایی می‌گیرد.

صرافی اکسیر

?در این صرافی، مزایا و معایب در دوشادوش هم حرکت می‌کنند. مثلا وجود اپلیکیشن صرافی و امنیت بالای آن در شمار مزیت‌هایش قرار می‌گیرند. اما کارمزد بالا و پشتیبانی از ۱۲ نوع ارز دیجیتالی چهره مزیت‌هایش را کمر‌نگ می‌کنند.

صرافی اکس‌کوینو

?این صرافی می‌کوشد که خود را با نشان دادن لوگوی وب‌سایت پلیس فتا و سایت ساماندهی ارشاد، معتبر نشان دهد. اما این لوگوها فقط نمایشی هستند. با این وجود، کارمزدهایی که این صرافی از معاملات ارزهای دیجیتال می‌گیرد ثابت هستند و از تمام ارزهای دیجیتال، پشتیبانی می‌کند.

صرافی رمزینکس

?صرافی «Ramzinex» با ارائه خدماتی همچون: «پشتیبانی پر سرعت و قوی»، «ارائه کیف پول اختصاصی»، «خرید و فروش ارز‌های دیجیتال با تتر و ریال» و «امنیت بالا» جای خود را در میان صرافی‌های ایرانی باز کرده است.

صرافی بید ارز

?«بید ارز» جزو صرافی‌های معتبر در این عرصه به شمار می‌رود. در صرافی «bidarz.com» می‌توانید بدون وجود واسطه، معامله ارزهای دیجیتال را انجام دهید. این صرافی، پرداخت طرفین معامله را تضمین می‌کند. گذشته از این، تمرکز آن روی تکنولوژی بلاکچین است.

۳- صرافی‌های خارجی بیت کوین قابل استفاده در ایران

?فقط زمانی می‌توانید از صرافی‌های خارجی بیت کوین بخرید که در سیستم‌های «پرفکت مانی» و «وب مانی» حساب داشته باشید.

?در حال حاضر سایت «LocalBitcoins» تنها صرافی فعالی است که برای کاربران ایرانی بدون محدودیت در دسترس است

?با شش صرافی‌ خارجی ارزهای دیجیتال آشنا شوید

صرافی Binance

?«باینسس» بزرگترین و معتبرترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است.

صرافی Huobi Global

?بعد از صرافی بایننس، بیشترین حجم معامله‌ها در صرافی «هیوبی گلوبال» انجام می‌شود.

صرافی Coinbase Pro

?«کوین بیس پرو» در شمار صرافی‌های متمرکز ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.

صرافی Kraken

?این صرافی، امنیت بالایی دارد، تا پنج برابر توان مالی کاربر به او وام می‌دهد و از شرکت‌هایی که تمایل به معامله داشته باشند پشتیبانی می‌کند.

صرافی Currency

?این صرافی بلاروسی، رابط کاربری آسانی دارد، از ۱۵۰ نوع ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

صرافی CoinEx

?«کوینکس» یکی دیگر از صرافی معتبر ارزهای دیجیتال است که در هنگ‌کنگ قرار دارد.

۴- انجام احراز هویت

?روش‌های مختلفی به مرور زمان برای احراز هویت کاربران از طرف خریداران یا فروشندگان استفاده می‌شد که هیچ کدام به نظر خیلی مطمئن نمی‌آمدند. روشی که اکنون در صرافی‌های آنلاین برای احراز هویت استفاده می‌شود به این صورت است که خریدار یا فروشنده از کاربر مقابل خود می‌خواهد که یک عکس همراه با کارت ملی و کارت بانکی خود بگیرد

۵- انتقال پول از طریق کارت بانکی به فروشنده و ارائه آدرس کیف پول

?برای خرید بیت کوین از طریق کارت بانکی، باید حساب ریالی خود را از طریق درگاه پرداخت در صرافی آنلاین مورد نظر شارژ کنید. اگر نوع صرافی شما این گونه است که به صورت مستقیم از آن خرید می‌کنید پس از شارژ کردن حساب خود، درخواست مقدار بیت کوین مورد نظر را می‌گذارید و صرافی آن را به آدرس کیف پول شما واریز می‌کند.

 

۶- دریافت بیت کوین از فروشنده و انتقال آن به کیف پول شما

?پس از اینکه فرآیند انتقال پول انجام شد، فروشنده مقدار بیت کوین معامله شده را به آدرس کیف پول شما که در اختیار او قرار داده‌اید انتقال می‌دهد.

۷- پشتیبان‌گیری از کیف پول

?یکی از مهم‌ترین کارهایی که بعد از ساخت کیف پول باید انجام دهید، گرفتن بک‌ آ‌پ یا پشتیبان است. اگر از اطلاعات خود بک آپ نگرفته باشید و به هر دلیلی اتفاقات ناخوشایندی برای حساب شما بیفتد، هیچ راهی برای بازگرداندن بیت کوین‌های شما وجود ندارد.

 

?نگاهی به مزایا و معایب خرید بیت کوین

?ورود به بازار خرید و فروش بیت کوین مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری فایده‌ها و ضررهای خودش را دارد:

?مزایا:
سرمایه‌گذاری سودآور
سرعت انتقال بالا
نداشتن تورم
غیرمتمرکز بودن
امنیت بالا
امکان نقدپذیری سریع
امکن تبادل با کشورهای دیگر
?معایب
نوسانات شدید قیمت
امکان از دست دادن سرمایه
برگشت‌ناپذیری تراکنش‌ها
نبود ضمانت خرید

?نام صرافی تخفیف کارمزد IP خارج از ایران لینک ثبت نام
?کوینکس دارد نیاز ندارد ثبت نام با تخفیف کارمزد
?کوکوین دارد نیاز ندارد ثبت نام با تخفیف کارمزد
?تبدیل دارد نیاز ندارد ثبت نام با تخفیف کارمزد
?نوبیتکس دارد نیاز ندارد ثبت نام با تخفیف کارمزد
?اوکی اکسچنج دارد نیاز ندارد ثبت نام با تخفیف کارمزد
توجه: برای انجام معامله در بایننس حتما با آی پی خارج از ایران (کشورهایی مثل ترکیه، فنلاند، سنگاپور و روسیه) وارد شوید!

?اما رجب شاخص ترس و طمع مارکت?

? بعد از ریزش دیشب شاخص ترس و طمع شکل عجیبی به خود گرفته ، در تمامی آیتم‌ها یعنی امروز ، دیروز ، هفته پیش و ماه گذشته بازار در شرایط ترس مطلق قرار داشت که این اتفاق به ندرت پیش میاد و واقعا نشون میده ترس سر تا پای مارکت و معامله گران رو گرفته.

? هم اکنون شاخص در 15واحد قرار داره که وضعیت اصلاً جالب نیست و یجورایی این شاخص داره به محدوده‌های کف چندین ماه خودش میرسه.

⭕️ کف این شاخص در سال 2021 زمانی بود که قیمت بیتکوین به زیر 30 هزار دلار اومده بود و شاخص عدد 10 رو نشون داد.

?آموزش خرید و فروش در تلگرام و اینستاگرام و واتساپ?

مدیریت:آقای عبداله شهیکی پور

https://www.instagram.com/hoseinmalekan.vila

 

 

 

https://cryptotabbrowser.com/22751373
این لینک ثبت دوستان عزیز هرکجای ثبت نام به مشکل بر خوردید بابنده تماس بگیرید تا راهنمایتون کنم

???????????????

 

 

 

 

???????????????

 

???????????????

 

 

بیت کوین چیست به زبان ساده , دستگاه بیت کوین چیست , قیمت بیت کوین , قیمت دستگاه بیت کوین چیست , بیت کوین چیست و چه ربطی به برق دارد , درآمد بیت کوین چیست , استخراج بیت کوین , بیت کوین از کجا میاد ,