خرید و فروش انواع تراکتور و ادوات کشاورزی جوان 

فروش انواع ادوات کشاورزی 

♦️ یکی ازماشین‌‌‌های کشاورزی که مورد استفاده قرار می‌گیرد کمباین است که در حیطه ی کشاورزی دستگاهی کاملا کاربردی است. نام گذاری این ماشین (از کلمه ی combining منبعث می‌شود) به دلیل انجام عملیاتی که به صورت سلسله مراتبی صورت می‌گیرد انجام شده است. این ماشین سه کار اصلی را انجام می‌دهد:

🔻درو کردن
🔻خرمن کوبیدن 
🔻جدا کردن دانه‌ها از ساقه ها

♦️دستگاه کمباین ساقه‌‌‌های زائد حاصل از درو کردن را در کنار هم نگه می‌دارد و از این محصول می‌توان به عنوان غذای دام استفاده نمود. کمباین وظیفه ی برداشت محصول را به عهده دارد که می‌توان گفت بازدهی برداشت را افزایش می‌دهد و منجر می‌شود با نیروی انسانی کمتر بیشترین بازدهی صورت پذیرد.

♦️این نوع از کمباین که در آن موتور قدرت بسیار زیادی را برای جلو بردن ماشین به کار می‌برد در انواع زمین‌ها (زمین‌‌‌های ناهموار تا زمین‌‌‌های صاف) مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپراتور یا فردی که ماشین کمباین را می‌راند تسلط کافی به بخش‌‌‌های مختلف ماشین دارد و می‌تواند با توجه به وضعیت زمین، تغییرات لازم را اعمال نماید.

✳️کالتیواتور

♦️کالتیواتور یا روتاری نوعی ابزار یا ادوات کشاورزی می‌باشد که برای شخم زدن ثانوی یا مرحله ی دوم مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد روتاری خرد و پودر کردن خاک حاصل از شخم زدن می‌باشد در واقع با این ابزار مرحله دوم خرد کردن و شخم زدن انجام می‌پذیرد و کلوخ هایی که با ابزار خیش خرد نشده اند با استفاده از روتاری پودر می‌شوند.

♦️کاربرد روتاری و پودر کردن خاک هم قبل از کاشت و هم بعد از رشد محصولات به منظور از بین بردن علف‌‌‌های هرز مورد استفاده قرار می‌گیرد. (علف‌‌‌های هرز به گونه ای ریشه کن می‌شوند که به خاک احاطه کننده ی محصولات و ریشه ی آنها صدمه ای وارد نشود و در واقع برگ‌‌‌های آنها در زیر خاک دفن می‌شوند به گونه ای که دیگر عمل فتوسنتز به منظور رشد آنها صورت نمی‌پذیرد.)

✳️دستگاه کاه کوب 

♦️دستگاه کاه کوب اغلب برای جمع آوری علوفه‌‌‌های باقی مانده از ماشین‌‌‌های برداشت با استفاده از پیک آپ و غلتک مخصوص نصب شده در جلوی دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس از جمع آوری علوفه‌ها وارد محفظه کوبنده می‌شوند، در نهایت کاه خرد شده پس از دانه بندی و عبور کردن از سرند به وسیله فن وارد محفظه فیلتراسیون می‌شود.

♦️دستگاه کاه کوب قابل اتصال به قسمت پشت تراکتور است و از طریق هدر که شباهت بسیار زیادی به بیلر دارد ساقه‌‌‌های گندم، یونجه و یا هر علوفه دیگر را از زمین جمع کرده و پس از خرد شدن با استفاده از لوله تخلیه، کاه خرد شده را به تریلر که به عنوان مخزن به پشت دستگاه کاه کوب متصل شده است، منتقل می‌کند.

✳️مزایای استفاده از دستگاه خرمن کوب یا کاه کوب 

🔻میزان صدمه وارد شده به دانه‌ها با استفاده از دستگاه خرمن کوب و کاه کوب به حدود صفر می‌رسد.
🔻بازدهی این دستگاه‌ها بسیار بالاست.
🔻استفاده از دستگاه خرمن کوب و کاه کوب بسیار آسان و هزینه نگاه داری و تعمیر آن‌ها، بسیار کم است.
🔻همزمان با عمل خرمن کوبی کاه را بسته بندی کرده و از این طریق در زمان و هزینه صرفه جویی می‌شود.
🔻قبل از بسته بندی دانه‌ها در کیسه، دستگاه خرمن کوب گرد و غبار و تخم‌‌‌های هرز را از آن‌ها جدا می‌کند.
🔻از آنجا که خرمن کوب مجهز به چرخ است جا به جایی آن بسیار ساده است.

 

 

مدیریت : مهدی جوان
09143017862

 

ادوات کشاورزی  , تراکتور , ماشین آلات کشاورزی ,  تهیه و توزیع ادوات کشاورزی , تولید انواع ادوات کشاورزی , فروش تراکتور  ,