پخش عمده خشکبار گردو و کشمش انگور سیاه سردشت در کردستان

?خرید و فروش نهال انگور

?خرید و فروش انگور ارگانیک

?خرید و فروش محصولات محلی و ارگانیک کردستان(سردشت)

?انگور شانی، گردو ، کشمش، شیره انگور…

?یکی از انواع نهال‌های ایرانی، نهال انگور سردشت است که کیفیت و مرغوبیت بالایی دارد؛ می‌توان گفت که این نهال از انواع نهال انگور خوشه ای محسوب می‌شود. از جمله موارد استفاده این نهال در تازه خوری، تولید کشمش، آبمیوه گیری، تولید آبغوره و همچنین روغن گیری از هسته می‌باشد. این نهال به تنهایی در اکثر موارد استعمال انگور ایفای نقش می‌کند.

?خصوصیات نهال انگور سیاه سردشت

✳️یک محصول خوب ماحصل یک نهال خوب و یک کاشت موفق و در نهایت یک پرورش اصولی است. اگر بخواهیم از روش کاشت درخت انگور سیاه صحبت کنیم باید بگوییم که خاک اسیدی که نمک زیادی دارد، برای کاشت انگور خوب نیست و بهترین خاک برای کاشت انگور خاک سبک و شنی رسی است که آهک کمی دارد.

✳️بعد از یک سال که این نهال رشد کرد، برای فرم دهی نهال هرس کردن توصیه می‌شود و این کار بهتر است در فصل زمستان و زمانی که درخت در خواب زمستانه است انجام شود.

?مشخصات نهال انگور سیاه سردشت

?نهال انگور سیاه دیمی(همان نهال سردشت) دارای انگوری آبدار و با خوشه‌های درشت است؛ این محصول قند بالایی دارد و بسیار خوشمزه و شیرین است. محصولات انگور رشه سردشت اواسط مهر به ثمر می‌نشینند

?این انگور خوش طعم سرشار از ویتامین‌هایb و c بوده و همچنین موادی مثل کلسیم و پتاسیم و منیزیم را در خود دارد. گفته می‌شود که این میوه‌ی ارگانیک برای سلامت قلب و عروق مفید است.

?شکل میوه

?انگور سیاه سردشت دارای دانه‌های درشت بیضی مانند است و همانطور که از نامش پیداست، به رنگ سیاه مشخص است. این محصول طعم مطبوع و شیرینی دارد. شاید یکی از نکاتی که موجب افزایش خرید نهال انگور سیاه سردشت شده است، همین ظاهر زیبا و طعم خوب آن باشد.

?نهال انگور سیاه سردشت:

?این نهال انگور یکی از گونه های اقتصادی و تجاری می باشد که عمری 100 ساله دارد .
?این درخت در هر هکتار تقریبا تا 40 تن انگور قابل برداشت می باشد.
?این رقم نسبت به سرما و خشکی قدرت تحمل نسبی دارد و در خاک های نفوذ پذیر نیز رشد مناسبی خواهد داشت .
?این انگور بیشتر برای تهیه کشمش مورد استفاده قرار میگیرد و نام کشمش آن نیز مویز نام دارد .
?قیمت نهال انگور؛ این نژاد نسبت به سودهی که دارد بسیار نا چیز می باشد.

? تشخیص گردو سالم از گردوی خراب هنگام خرید گردو?

? هنگام خرید گردو و برانداز کردن قیمت گردو با پوست و قیمت مغز گردو، برای اینکه متوجه شوید در حال خرید گردو سالم هست یا گردو مانده و خراب، به نکات زیر توجه کنید:

? بوی گردو یکی از پارامترهای تشخیص گردو خراب از سالم است. قبل از خرید گردو آنرا بو کنید. بوی گردوی سالم و مطلوب برای کسی که فقط یکبار از آن استفاده کرده باشد کاملا مشخص است. گردو نباید بوی ماندگی بدهد.
بوی گردو باید مطابق با بوی طبیعی آن باشد. اگر از گردو بوهای مصنوعی و ناآشنایی به مشام برسد، نشان دهنده این است که این گردو آغشته به مواد نگه دارنده است.

? شکل و اندازه و ظاهر گردو می‌تواند هنگام برسی قیمت گردو به شما یاری بدهد. گردوهای ایرانی ، دارای اندازه­های یکسانی نیستند. پس اگر متوجه شدید که اندازه گردوها کمابیش یکسان است بدانید این گردوها یا خارجی هستند یا گردوهای توچین شده ایرانی هستند (که به خاطر جداسازی، قیمتشان بسیار بالاست). هنگام آگاهی نسبت به قیمت گردو با پوست این نکته می­تواند بسیار برای شما مفید باشد.

? چربی گردو یکی دیگر از نکات نشان دهنده مرغوبیت گردو است. گردوی مرغوب باید هنگام فشرده شدن چربی نسبتا زیادی پس بدهد. هنگام خرید گردو می­توانید قسمتی از یک پر گردو را بین انگشتان خود قرار داده و فشار دهید. اگر روغن موجود در آن دستتان را چرب کرد، این گردو می­تواند گردوی خوبی باشد.

?قیمت گردو به چه نکاتی وابسته است؟

گردو یکی از محصولاتی است که همانند سایر محصولات مصرفی انسان، مسائل زیادی می­تواند بر قیمت آن اثرگذار باشد.

? کیفیت گردو از پارامترهای اصلی و منطقی برای تغییر قیمت گردو است. در اینجا باید گفت که چون کیفیت گردوی ایرانی از جمله گردوی تویسرکان بالاست قیمت آن نیز می­تواند نسبت به گردوی خارجی بالاتر باشد.

? قیمت گردو بسته به اینکه گردو با پوست است یا مغز کرده، تفاوت دارد. این منطقی است که قیمت مغز گردو از قیمت گردو با پوست بیشتر باشد. چون برای مغز کردن آن هزینه و وقت بیشتری صرف شده است ( به ازای هر یک کیلوگرم مغز گردو، 2 تا 2.5 کیلوگرم گردو با پوست باید شکسته شود)

? سرمازدگی و آفت زدگی باغ ها و هزینه های برداشت سنتی محصول باعث بالاتر رفتن قیمت گردو می شود
قیمت گردو بسته به نوع و محل رشد آن متفاوت است. هر چه گردو از کشورهای دورتری به دست ما رسیده باشد قیمت آن متاثر از هزینه­های جانبی تغییر خواهد کرد ولی به دلیل اصلاح نژاد‌های انجام شده و بازده بالا (تولید در هر هکتار) با قیمت پایین‌تری برای کشاورزان آنجا تمام می شود و ممکن است گردوی خارجی در بازار ایران ارزان‌تر از گردوی ایرانی باشد.

? نحوه خرید گردو تویسرکان

همانطور که اشاره شد گردو تویسرکان از شناخته‌شده‌ترین و با کیفیت ترین انواع گردو است. متاسفانه تشخیص گردوی اصل برای عموم افراد کار ساده‌ای نیست و ممکن است گردوهای خریداری شده با گردوهای بی‌کیفیت قاطی شده باشند یا آنکه گردوی خارجی به جای گردوی تویسرکان فروخته شود. بهترین روش برای اطمینان از اصل بودن گردو خرید مستقیم از باغدار است که البته سختی‌های مربوط به خودش را دارد ( دوری راه، حمل و نقل گردو‌ها ، پیدا کردن زمان مناسب و…)

به مدیریت : حاتم بخارایی و ادریس مدرسی ادیب

ادریس مدرسی ادیب
09148621667
۰۴۴۴۴۳۵۲۰۴۳
حاتم بخارای 09145610207

 

خرید و فروش محصولات دیمی و ارگانیک در سردشت , محصول ارگانیک  , انگور ارگانیک , نهال انگور سیاه سردشت , خرید و فروش نهال انگور  , خرید و فروش انگور ارگانیک در سردشت , تولیدی خشکبار میرآباد سردشت, پخش خشکبار میرآباد سردشت , پخش عمده خشکبار میرآباد سردشت , تولید عمده خشکبار میرآباد سردشت, خرید خشکبار میرآباد سردشت , تولیدی خشکبارکردستان , پخش خشکبار کردستان, پخش عمده خشکبارکردستان , تولید عمده خشکبارکردستان , خرید خشکبار کردستان , خرید و فروش محصولات دیمی‌و ارگانیک درمیراباد سردشت , محصول ارگانیک میرآباد , انگور ارگانیک میرآباد سردشت , نهال انگور سیاه میرآباد سردشت , خرید و فروش نهال انگور میرآباد سردشت , خرید و فروش انگور ارگانیک درمیرآباد سردشت ,خرید و فروش محصولات دیمی‌و ارگانیک در سردشت کردستان , محصول ارگانیک کردستان , انگور ارگانیک کردستان , نهال انگور سیاه سردشت کردستان , خرید و فروش نهال انگور سردشت کردستان , خرید و فروش انگور ارگانیک در سردشت کردستان ,