Address & Contact

Our Address

کرمانشاه،دولت آباد

Telephone

بازرگانی فرهاد کرمی در کرمانشاه

✨خرید و فروش انواع نخود گوران

شماره تماس:

09182661536

 

💫در بین انواع نخود کرمانشاه، نخود سه خان کرمانشاه پرفروشترین نخود می باشد. نخود سه خان بیشترین مصرف را در غذاهای ایرانی دارد. برای تهیه آبگوشت، آش رشته و انواع غذاهای محلی از این نوع نخود استفاده می شود.

💫همانطور که می دانید کرمانشاه قطب تولید نخود در کشور است.از اصلی ترین شهرهای تولید نخود می توان به شهر کوزران (گوران)کرمانشاه اشاره کرد، که بهترین نوع نخود در آن تولید می شود. نام “نخود گوران” یک برند معتبر است که همه آن را با نام نخود کرمانشاهی می شناسند.

💫انواع نخود تولید شده در این شهر از ممتازی و مرغوبیت فراوانی برخوردار است .این محصول خواص و ویژگی های منحصر به فردی دارد که به آن اشاره می کنیم.

✳️خواص نخود کرمانشاهی:

🔸🔹به دلیل فیبر بالا برای قلب و عروق مفید است
🔸🔹سرشار از آهن است و کم خونی را درمان می کند
🔸🔹دارای روی، سلنیوم، منگنز، اسید فولیک، کلسیم،و…

🔻نخود سه خان دارای انواع مختلفی ست که آگاهی بیشتر با این نوع محصول می تواند شما را در انتخاب بهترین نخود سه خان همراهی کند. نخود سه خان کرمانشاه با سایزهای (۹،۸،۷) از بهترین نخود سه خان به شمار می آید، که بیشتر سایز نخود آن ۸ و ۹ می باشد.

🔻نخود سه خان دیگری در بازار وجود دارد با سایزهای(۸،۷،۶) که معمولا سایز۶ آن بیشتر است و به سه خان ضعیف لقب گرفته است. نوع دیگر نخود سه خان کرمانشاه که بیشتر آن را سایز ۸ تشکیل داده است که قیمت این محصولات با هم متفاوت هستند. پس اگر در مراکز خرید و فروش نخود قیمتها با هم متفاوت بودند یکی از علتها همین سایز بندی نخود می باشد.

❇️نخود از پر مصرف‌ ترین حبوبات جهان به شمار می‌رود. و انواع نخود را میتوان در دو دسته تقسیم بندی کرد :

🔴دسته اول نخود های تولید داخلی است که در استان کرمانشاه بیشترین تولیدات نخود را به خود اختصاص داده است.بعد از استان کرمانشاه استان لرستان است که بیشترین تولیدات را به خود اختصاص داده است. اما از نظر کیفی به پای استان کرمانشاه نمیرسد.

🔴تفاوت نخود کرمانشاه در بازار بیشتر به نوع مصرفی که مشتری دارد ، برمی گردد.مثلا ریز ترین نخود کرمانشاه در سایز های 4 و 5 و 6 در بحث تهیه فلافل استفاده میشود.به طور کلی بعد از سایز 5 و 6 نخود سایز های درشت تری هست که 6 ، 7 ، 8 ، 9 و حتی 10 است که به طور تکی یا ترکیبی در بازار عرضه میشوند.

🔴شناخته شده ترین و عمده ترین فروش نخود کرمانشاه ، در بحث سه خان و دو خان است.

❇️نخود سه خان :

🔸به سایز 7 ، 8 ، 9 میلی متر نخود کرمانشاه بعد از بسته بندی سه خان می گویند.

❇️نخود دوخان :

🔸به سایز 8 ، 9 نخود کرمانشاه هم بعد از بسته بندی دوخان می گویند.

🔴البته سایز های دیگری از نخود در بازار موجود است که مثلا سایز 6 ، 7 ، 8 ، 9 که به نخود چهار خان معروف است.به طور کلی بیشتر مشتریان به نخود سه خان و دو خان تمرکز دارند و بر اساس این دو سایز نخود کرمانشاه را خرید و فروش میکنند.

🔴نخود کلسترول بد خون را کاهش می‌دهد و محافظ قلب است.علاوه بر این نخود دوست کبد ، روده‌ها ، پوست سر ، چشم‌ها ، گردش خون و کلا تمام ارگان‌ های بدن است.

✳️خواص کلی نخود 

💥کاهش کلسترول بد: شما با مصرف روزانه نخود می توانید به کاهش کلسترول بد خون خود اقدام کنید ، نخود به دلیل داشتن دیس لپیدمی در باعث می شود تا از جمع شدن کلسترول بد در بدن جلوگیری شود. اگر می خواهید از بیماری های قلبی و سکته های ناگهانی نجات پیدا کنید بهتر است نخود مصرف کنید.

💥رفع چین و چروک پوست: نخود دارای منگنز می باشد که باعث می شود تا با چین و چروک پوست مقابله کند ، منگنز موجود در این حبوبات باعث می شود تا با رادیکال های آزاد پوست مبارزه کرده و باعث از بین بردن چین و چروک شود. مواد موجود در نخود دارای ویژگی هایی می باشد که با سلول های مرده پوست مقابله می کند. این حبوبات همچنین دارای ویتامین ب می باشد که می تواند از آفتاب در برابر پوست محافظت کند.

💥خواص فیبر حل شدنی نخود: همانطور که گفته شد نخود دارای فیبر حل شدنی می باشد که برای کم کردن خطرات بیماری های قلبی و عروقی کاربرد دارد. فیبر موجود در نخود باعث می شود تا سطح قند خون تثبیت شود. فیبر موجود در نخود باعث می شود که کلسترول بد خون کاهش پیدا کند و احساس سیری کنید.

💥خواب خوب و آرام: نخود غنی از اسید آمینه ، تریپتوفان و سرتونین می باشد که این موارد برای تنظیم خواب مناسب ضروری است. اگر می خواهید شب آرامی را سپری کنید بهتر است نخود را به صورت روزانه مصرف کنید.

💥لایه برداری پوست صورت: شما می توانید از ترکیب آرد نخود با زردچوبه یک ترکیب عالی تهیه کنید که برای پاک کردن و لایه برداری صورت مناسب است. ترکیب گفته شده برای بهبود بخشیدن پوست بسیار موثر است و باعث می شود تا پوست شما مرطوب شود.

💥تقویت موهای سر: همچنین علاوه بر موارد گفته شده شما می توانید برای تقویت موهای خود از نخود استفاده کنید ، منگنز و پروتئین موجود در این حبوبات باعث می شود که موهای شما تقویت شود.

💥درمان لکودرما: نخود برای درمان لکودرما بسیار مفید می باشد ، شما می بایست نخود را با تریفالا چورنا و آب ترکیب کنید و بعد از گذشت یک شبانه روز می توانید جوانه بدست آمده را مصرف کنید تا در درمان لکودرما موثر باشد.

💥پاک کننده طبیعی پوست صورت: شما می توانید از این حبوبات برای پاک کنندگی پوست صورت خود استفاده کنید ، برای بدست آوردن ترکیب مناسب که پاک کننده صورت باشد شما می بایست آرد نخود را با مقداری زردچوبه مخلوط کرده و یک ماده خمیری شکل بدست بیاورید ، سپس مواد بدست آمده را بر روی پوست صورت خود قرار دهید. می توانید بعد از یک ربع صورت خود را بشویید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

💥سرشار از کلسیم: شاید باورش کمی عجیب به نظر برسد اما کلسیم موجود در نخود با کلسیم موجود در لبنیات مانند شیر و ماست برابر است. شما می توانید برای سلامت استخوان های خود از نخود استفاده کنید.

💥کنترل دیابت: نخود دارای شاخص گلیسمی کمی می باشد که برای تنظیم سطح قند خون موثر است. کسانی که بیماری دیابت دارند می توانند از نخود استفاده کنند چرا که نخود باعث می شود تا سطح قند خون در بدن تنظیم شود. این حبوبات باعث می شود تا اثر گوارش غذا بر سطح قند خون کنترل شود.

💥کاهش خطر حمله های قلبی: نخود به دلیل داشتن فولات زیاد باعث می شود که سطح اسید آمینه بدن کاهش پیدا کند. کاهش اسید آمینه در بدن باعث می شود که خطر بیماری و حمله های قلبی کاهش پیدا کند. اگر می خواهید از خطر بیماری های قلبی رهایی پیدا کنید بهتر است نخود مصرف کنید.

💥فواید برای زنان باردار و جنین: این حبوبات دارای فولات می باشد که یک ماده ضروری برای زنان باردار است. این ماده باعث می شود تا رشد مغز جنین به شکل ویژه و درستی انجام شود.

💥رژیم لاغری و کاهش وزن: نخود دارای فیبر زیادی می باشد، همچنین این حبوبات پروتئین زیادی را در خود جای داده است ، فیبر و پروتئین موجود در این حبوبات باعث می شود که شما احساس سیری کنید و گرسنگی شما تا حدود زیادی کنترل می شود. اگر می خواهید وزن ایده آل خود را حفظ کنید می توانید نخود را در دستور رژیمی خود قرار دهید.

💥خواص فسفر موجود در نخود: نخود دارای فسفر و آهن می باشد که این امر باعث می شود تا سدیم اضافه از بدن خارج شده و باعث کاهش فشار خون می شود. همچنین نخود باعث می شود تا هموگلوبین خود افزایش پیدا کند.

💥کاهش لک های پیری: اگر می خواهید لکه های پیری صورت خود را کاهش دهید نگران نباشد چرا که با ترکیب کردن برخی مواد با نخود می توانید این کار را انجام دهید. شما ابتدا باید نخود را پخته و له کنید و سپس به نخود مقداری آب اضافه کرده تا محلول خمیری به دست آید. می توانید این ماده رو بر روی دست و صورت خود بمانید. این امر باعث می شود تا لکه های پیری از رو صورت شما کاهش پیدا کند.

💥درمان شوره سر: کسانی که شوره سر دارند همیشه به دنبال راهکارهای عالی برای از بین بردن شوره هستند. ما به شما می گوییم که از نخود استفاده کنید ، شش قاشق آرد نخود را با آب ترکیب کنید، سپس خمیر به دست آمده را بر روی موهای خود بکشید و آبکشی کنید ، این کار باعث می شود تا عفونت های سر شما از بین رفته و شوره سر کنترل شود.

💥پاکسازی کبد و پیشگیری از تپش قلب: نخود دارای مقادیر زیادی از مواد معدنی می باشد ، همچنین این حبوبات دارای مولیبدن می باشد که برای سم زدایی بدن ضروری است. مولیبدن موجود در حبوبات باعث می شود تا از عوارض مختلف مانند تپش قلب ، سردرد و سرگیجه جلوگیری شود. مولیبدن همچنین باعث می شود تا کبد شما پاکسازی شود.

💥پیشگیری از به وجود آمدن سنگ کلیه: نخود برای درمان بیماری های کلیوی نیز مفید است ، شما می توانید برای جلوگیری از سنگ کلیه مقداری نخود را در آب خیس دهید و سپس با عسل مخلوط کرده و میل کنید تا از سنگ کلیه جلوگیری شود.

💥درمان عفونت های قارچی: اگر نخود را با نان چاپاتی ترکیب کنید و به مدت یک ماه به صورت مداوم مصرف کنید از شر عفونت های قارچی بدن خود خلاص خواهید شد. شما می توانید به راحتی عفونت های قارچی را با ترکیب گفته شده درمان کنید.

💥حفاظت از سیستم ایمنی بدن: نخود به دلیل داشتن آهن زیاد باعث می شود تا انتقال اکسیژن در بدن به صورت ویژه انجام شود و همین موضوع برای حفظ سیستم ایمنی بدن ضروری است.

💥پیشگیری از بیماری های قلبی: شما اگر نخود را به صورت روزانه در رژیم غذایی خود قرار دهید ، این امر باعث می شود تا کلسترول بد خون شما کاهش پیدا کرده و تری گلیسیرید کاهش پیدا کند. نخود باعث می شود تا از دیواره رگ های خونی و خون شما محافظت کند. مصرف نخود باعث می شود تا خطر بیماری های مختلف قلبی نظیر بیماری کرونری در بدن کاهش پیدا کند.

💥سرشار از منگنز: نخود دارای منگنز می باشد که برای تولید انرژی در بدن و همچنین تقویت سیستم ایمنی مفید می باشد. آنتی اکسیدان های موجود در نخود باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می شود.

💥خواص نخود برای خانم ها: نخود برای سلامت بانوان مفید است، این حبوبات دارای ساپونین می باشد که از سرطان های مختلف زنان مانند سرطان سینه و بیماری پوکی استخوان در زنان پیشگیری می کند. نخود برای دوران یائسگی نیز مفید می باشد چرا که باعث کاهش گرگرفتی در آنها می شود.

💥درمان بیماری یرقان: اگر می خواهید بیماری یرقان را درمان کنید بهتر است از نخود استفاده کنید. شما می توانید نخود را با آب و شکر ترکیب کرده و برای درمان بیماری یرقان میل کنید.

💥خواص آهن موجود در نخود: این حبوبات که دارای فواید زیادی برای بدن می باشد سرشار از آهن می باشد. آهن باعث می شود تا بدن انرژی کافی در طول روز داشته باشد ، آهن برای کودکان و همچنین زنان شیرده بسیار مفید می باشد.

💥پیشگیری از سرطان: بیماری سرطان را می توان با تغذیه سالم و ورزش کردن پیشگیری کرد. نخود باعث می شود تا سرطان کاهش پیدا کند. نخود دارای فیبر حل شدنی می باشد که برای کاهش خطر سرطان گوارش بسیار موثر است.

به مدیریت:فرهاد کرمی

 

 

 

حبوبات در کرمانشاه , نخود در کرمانشاه , نخود گوران , نخود گوران کرمانشاه , قیمت نخود گوران کرمانشاه , نخود دوخان کرمانشاه , نخود سه خان کرمانشاه , بازرگانی فرهاد کرمی در کرمانشاه , خرید و فروش نخود گوران بازرگانی فرهاد کرمی در کرمانشاه , خرید و فروش انواع نخود در کرمانشاه , خرید و فروش نخود فلافلی در کرمانشاه , خرید و فروش نخود آبگوشتی در کرمانشاه ,